[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
elementy techniki jazdy - Strona 2 - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 gru 2010, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2010, 16:55
Posty: 113
GG: 12459874
Samochód: Scania
Lokalizacja: Laskowa

U nas w Ivecu TS z 1991 nie było ABS-u, jeszcze nie wszystkie koła hamowały równo;/


Post Wysłano: 05 gru 2010, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Koledzy a ja mam pytanie? Czy podjeżdżając pod długą aczkolwiek delikatną górkę, warto depnąć gaz do odcięcia czy lepiej podjechać na spokojnych obrotach? Załóżmy, że zestaw waży 40 ton i nie siada na tyle aby zmieniać bieg na niższy.

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Post Wysłano: 05 gru 2010, 20:28

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6058
Samochód: Volvo FH

Jesli chodzi Ci o odciecie obrotow to napewno nie. Trzymaj sie zielonego pola i wszystko bedzie ok.

Jesli o odciecie predkosci, to jak najbardziej rozpedzaj autko przed gora do odciecia.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 gru 2010, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...A ten sposób umożliwia utrzymać w miarę wysokie ciśnienie doładowania, czego nie ma w przypadku odpuszczenia całkiem gazu...
wciśnięcie gazu ma znaczenie tylko w wypadku gdy turbosprężarka ma zmienną charakterystykę - głównie Iveco, ostatnio takie sprężarki stosuje Scania, czy Volvo nie wiem, ale te starsze niż 3 lata na pewno mają turbiny tradycyjne.
tutaj http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc można zobaczyć dlaczego.
w tradycyjnych sprężarkach nie mamy wpływu na wydajność sprężarki, jest ona zależna od obrotów silnika. dodając gazu zwiększamy dawkę paliwa, co powoduje większe wybuchy, te ilośc i szybkość wylotu spalin, a dopiero to powoduje zwiększenie obrotów turbiny i zwiększenie ciśnienia w kolektorze ssącym.

trzeba jeszcze dodać, że wysokie ciśnienie doładowania to 0,5 - 0,7 atm.

w kolektorze ssącym jest mocne podciśnienie, na tyle mocne, że zasila ono podciśnieniową pompę wspomagania układu hamulcowego.

dla wielu osób zaskoczeniem jest to że za turbiną jest podciśnienie, ale proszę zauważyć, że w silnikach z turbodoładowaniem układ hamulcowy ma również wspomaganie podciśnieniowe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 05 gru 2010, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
dla wielu osób zaskoczeniem jest to że za turbiną jest podciśnienie, ale proszę zauważyć, że w silnikach z turbodoładowaniem układ hamulcowy ma również wspomaganie podciśnieniowe
Chciałbym zauważyć ze nie masz kompletnego pojęcia o tym co piszesz W pojazdach z silnikiem diesla zwłaszcza z turbo doładowaniem i bez niego jest stosowana Vacum pompa czyli pod ciśnieniowa pompa która wytwarza pod ciśnienie dla pod ciśnieniowego wspomagania układu hamulcowego.
Często można spotkać taką vacum pompę zamocowaną na alternatorze z którego bierze napęd

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 gru 2010, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:

wciśnięcie gazu ma znaczenie tylko w wypadku gdy turbosprężarka ma zmienną charakterystykę - głównie Iveco, ostatnio takie sprężarki stosuje Scania, czy Volvo nie wiem, ale te starsze niż 3 lata na pewno mają turbiny tradycyjne.
Z tą różnicą, że IVECO stosuje zmienną geometrię łopatek turbiny. Natomiast SCANIA w silnikach 13litrowych ma takie ustrojstwo co zwęża chwilowo przewód kolektora przed IC.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 06 gru 2010, 9:49

Polecam lekturę Polskiego Trakera: 5/2007 str. 60-61, 6/2007 66-67...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: