Rejestracja:18 mar 2008, 14:45 Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam takie pytanie, mianowicie chodzi mi o to czy ciężarówkę można rozpędzić do prędkości większej niż ta na kagańcu? np z górki na luzie bo na biegu to wiem że nie bo odcina dopływ paliwa. ale na luzie?? moim zdaniem można ale miałem ostatnio małą kutnie o to i chciał bym to wyjaśnić. z góry dziękuje.
_________________ "...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."
Rejestracja:18 mar 2008, 14:45 Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz
a mógł bym prosić o odpowiedz bardziej szczegółową dlaczego itp ?? a i mam na mysli sachochód ze sprawnymi ogranicznikami
_________________ "...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."
Rejestracja:18 mar 2008, 14:45 Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz
jestem tego samego zdania a typek mi mowil ze jest tam jakiś sprzęt ze jak sila działa w przod ze wtedy to "coś" ma hamować pojazdem. ale z tego wynika ze holowac cieżarówki by sie nie dało.
_________________ "...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."
jestem tego samego zdania a typek mi mowil ze jest tam jakiś sprzęt ze jak sila działa w przod ze wtedy to "coś" ma hamować pojazdem. ale z tego wynika ze holowac cieżarówki by sie nie dało.
Moze chodziło mu o tempomat działający razem z retarderem a wtedy ten automatycznie na zjazdach przyhamowuje pojazd aby utrzymać wyznaczana prędkość
_________________ Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie
Rejestracja:18 mar 2008, 14:45 Posty: 5
GG: 4789605
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak tak przypomniało mi sie chodziło o retarder. na jakiej zasadzie to działa i czy rzeczywiście miał racje ze więcej nie da rady ??
_________________ "...gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - Jeździłem..."
Jest to specjalne urządzenie, którego zadaniem jest wspomaganie hamowania silnikowego na stromych zjazdach. Najczęściej montowane jest ono w ciężkich pojazdach takich jak autobusy, ciągniki siodłowe oraz pojazdy ciężarowe.
Retarder Jego działanie opiera się na hamowaniu pojazdu silnikiem przez częściowe 'zdławienie' wylotu spalin. Opór, jaki wywołuje ten proces, wykorzystywany jest do obniżenia obrotów silnika.
Montaż tego urządzenia jest bardzo przydatny, bowiem w dużych pojazdach, hamowanie silnikiem jest praktycznie niemożliwe, w sposób, w jaki odbywa się to w samochodach osobowych. Obecnie, tego typu rozwiązanie jest montowane w standardowym wyposażeniu większości aut ciężarowych.
Zwanym inaczej górskim.
To najczęściej spotykany rodzaj zwalniacza. Występuje pozycja załączenia i wyłączenia. Hamowanie odbywa się poprzez odcięcie wylotu spalin z silnika co powoduje że silnik pełni odtąd rolę kompresora, który to stawia bardzo duży opór. Przy włączonym hamulcu górskim słychać charakterystyczne buczenie silnika. Hamowanie jest skuteczne przy wyższych obrotach silnika (niebieskie pole na obrotomierzu).
Retarder i wszelakie inne zwalniacze to urządzenia dołączane do układu napędowego, których zadaniem najprościej mówiąc jest stawianie oporu, celem powstrzymania rozpędzania się pojazdu na zjazdach, oraz do jego hamowania. Wystepują różne konstrukcje takich zwalniaczy ze względu na budowę i zasadę działania. Istotnym parametrem takich urządzeń, w przeciwieństwie do hamulca górskiego jest możliwość regulacji siły hamowania.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Dodam jeszcze ,ze w nowszych pojazdach ,hamulec gorski jest "dozowany" i ma 2-3 pozycje sily hamowania ,przez co kierowcy czesto myla go z intarderem .
A ja dodam,że jak masz na plecach ponad 20ton,to nawet hamulec górski,nie wyhamuje sam takiej masy. Trzeba wtedy zredukować bieg,lub pomóc sobie hamulcem.
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę