Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 paź 2010, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 11:58
Posty: 151
GG: 0

Witam
Mój młodszy brat od ponad pół roku pracuje w firmie logistycznej która obsługuje zakład produkcyjny. Ostatnio zdziwiłem się gdy powiedział mi stawke po jakiej jego firma jeździ dla tego zakładu.
Chodzi o to że firma mojego brata wystawia fakture zakładowi na 3zł/km netto. Tyle też wpływa na konto firmowe. I teraz o co dokładnie biega. Auta zawsze jeżdżą w systemie puste - pełne lub na odwrót. Auta ładowane są maksymalnie do 15 ton. Zazwyczaj jednak mniej. W granicach 12 ton. Auta nie są najnowsze. Na ogół Euro 2 lub 3. Trasy są po kraju. Samochody jeżdżą na zwykłej ropie a nie na biodieslu, OO czy czymś w ten deseń. Firma też istnieje od lat 80 - tych więc to nie jest firma z przypadku.
I teraz moje pytanie. Czy taka stawka jest dla firmy opłacalna ? A może ta stawka na fakturze to poprostu lipa ?
Chciałbym żeby wypowiedział się ktoś kto zna tą branże od strony praktycznej ... białej, czarnej i szarej.
Dzięki za odpowiedzi

_________________
Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie


Post Wysłano: 17 paź 2010, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1372
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Co Cię dziwi, 3zł to jak na kraj w miarę dobra stawka.


Post Wysłano: 17 paź 2010, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

3 zł na kraju to jest bardzo dobra stawka która możesz dostać tylko od bezpośrednich klientów i to tez nie na wszystkich trasach, i nie we wszystkich kierunkach.
Cytuj:
Auta zawsze jeżdżą w systemie puste - pełne lub na odwrót. Auta ładowane są maksymalnie do 15 ton. Zazwyczaj jednak mniej. W granicach 12 ton. Auta nie są najnowsze. Na ogół Euro 2 lub 3. Trasy są po kraju. Samochody jeżdżą na zwykłej ropie a nie na biodieslu
Z punktu widzenia klienta nie bardzo obchodzi go to czy pod rampę podjeżdża auto Euro 2 cz Euro 5, nie interesuje go też czy w baku ma biodiesla czy zwykły olej napędowy.
Dla klienta liczy się tylko i wyłącznie skutek - dostarczony w terminie i w całości towar. Jeśli płaci 3 zł za km to widocznie albo przewoźnik ma z nim dobre układy, albo konkurencja jeszcze o tym nie wie ;)

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 17 paź 2010, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 11:58
Posty: 151
GG: 0

Przepraszam nie napisałem najważniejszego.
Płacone jest za kilometry rzeczywiste załadowane. Auta jeżdżą na tzw. kółkach, np. Wrocław - Katowice (puste, nie płacone) * Katowice - Wrocław (pełno, płacone).
Teraz chyba już wszystko napisałem.

_________________
Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:58
Posty: 10
GG: 0
Samochód: Berlingo
Lokalizacja: Polska ;]

To na logikę 1,50zł/km wyjdzie, a jeżeli 3 zł to dobra stawka, to 1,50zł będzie średnia (ew. poniżej średniej) ;p

_________________
;]


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Czy taka stawka jest dla firmy opłacalna ?...
aby odpowiedzieć na to pytanie musisz znać koszty własne. niestety większość przewoźników tego nie zna i stąd ich kłopoty i walka o robotę, która kończy się proponowaniem cen za niskich.
gdy ja pracowałem w transporcie międzynarodowym miałem szefa, którego podstawą byłą opłacalność.
stawka minimalna była określona na 2,8zł/km i jeżeli miałeś propozycję eksportu szukałeś imprtu. sumowałeś kasę i kilometry (razem z dojazdami), jeżeli wychodziło ponad 2,8zł/km brałeś robotę, jezeli nie to lepiej żeby auto stało niż generowało straty.
do tego mieliśmy dość dobry program transportowy, który oprócz wielu rzeczy pozwalał na analizę kosztów.
i tak na koniec roku składało się wizyty u najważniejszych klientów, wcześniej robiło się analizy i oceniając koszty wiedziałeś komu wysłać tradycyjną kartkę, do kogo jechać osobiście z flaszką, kogo zaprosić na wystawny obiad do kanjpy.

bardziej skomplikowana sprawa jest z przerzutami unijnymi, bo wysyłając auto w Europę znasz efekt finansowy pierwszych dwóch, może trzech kursów. a może się tak zdarzyć, że auto wróci Ci po 3 tygodniach i jak podliczysz wszystko wyjedzie na to, że firma dopłaciła do tego. więc oprócz wiedzy kosztów własnych spedytor musi mieć jeszcze trochę intuicji.

odpowiedź na to pytanie wygląda podobnie jak na to: czy stać mnie na auto za 50 000zł?
musisz wiedzieć ile zarabiasz i ile miesięcznie wydajesz na życie oraz inne kredyty.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 paź 2010, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 11:58
Posty: 151
GG: 0

To nie jest moja firma. Jedynie mój brat tam pracuje w dziale logistyki. A co za tym idzie nie może znać wszystkich kosztów prowadzenia działalności. Np. jedną z niewiadomych są zarobki kierowców czy chociażby jego kolegów i koleżanek po fachu. Ponadto z uwagi iż to nie jest firma typowo transportowa dochodzą zapewne wpływy za magazynowanie, spedycje (?), konfekcjonowanie i dekonfekcjonowanie, łańcuchy dostaw, rozwiązania dostaw itp.

Zapytałem się ponieważ wbrew pozorom to mała firma rodzinna z kilkunastoletnim doświadczeniem. Co najważniejsze bez problemów natury finansowej z bardzo dobrymi (jak na dzisiejsze czasy) dodatkami pieniężnymi. A tutaj często czytam że koszt przejechanego km to ok. 1,1zł. Licząc że te auta jeżdżące po kraju mają niskie normy zazwyczaj przedkłada się to na wyższe spalanie auta. A w firmie nie funkcjonuje coś takiego jak "norma spalania" (co nie oznacza że zdarzają się kradzieże etc.).

Podsumowując. Dla mnie taka stawka jest bardzo niska. Ponieważ obejmuje tylko ten czas kiedy samochód transportuje ładunek. Więc w jedną strone jedzie na tzw. "kredycie".

Chciałem się zapytać i dowiedzieć czy ta stawka jest realna czy może reszta kwoty wypłacana jest pod stołem i to wszystko.

Dzięki za odpowiedzi

_________________
Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie


Post Wysłano: 18 paź 2010, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
(co nie oznacza że zdarzają się kradzieże etc.).i
Co nie oznacza też, że się nie zdarzają.


Post Wysłano: 19 paź 2010, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2008, 11:57
Posty: 15
GG: 0

Nie. Nie ma takiej opcji zeby ktos jezdził po 1,50 netto/km. Nawet pusto / pełno. Policz sobie 33 litry ON / 100km X 3,35 (cena netto 1 litra ON) daje nam 1,10zł + 0,35/km dla kierowcy i juz jest 1,45 netto / 1 km. A gdzie oleje, filtry, opony, winieta, podatek od srodków transportu, remonty, ZUS, i inne koszty stałe?
Odpowiedź: NIE !!!!!!!!!!!!!!!!


Post Wysłano: 19 paź 2010, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Nie. Nie ma takiej opcji zeby ktos jezdził po 1,50 netto/km. Nawet pusto / pełno. Policz sobie 33 litry ON / 100km X 3,35 (cena netto 1 litra ON) daje nam 1,10zł + 0,35/km dla kierowcy i juz jest 1,45 netto / 1 km. A gdzie oleje, filtry, opony, winieta, podatek od srodków transportu, remonty, ZUS, i inne koszty stałe?
Odpowiedź: NIE !!!!!!!!!!!!!!!!
nie jest tak do końca. był taki moment że brakowało importów, na 10 eksportów przypadał jeden import. więc ładunek z zagłebia Ruhry do Wrocławia 800km - 24t poszedł za 280 euro na internetowej giełdzie ładunków w oka mgnieniu. 0,35 euro/km czyli prawie za równowartość MAUT-u.

nie ma stałych rzeczy.
Warszawa - miejsce konsumpcji prawie bez produkcji. ładunków do Warszawy jest dużo więcej niż z niej, więc cena frachtu do Warszawy z Wrocławia to okolo 1000zł, ale powrót to zaledwie 550zł (Tomaszów, Mszczonów, Piotrków).
Górny Śląsk - miejsce produkcji z dużo mniejszą konsumpcją. tutaj sytuacja jest odwrotna ładunków z Górnego Śląska jest dużo, ale nie ma jak tam dojechać. dlatego też ceny są różne.

także zdarza się że jedziemy w jedną stronę za godziwą cenę a w drugą półdarmo.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 paź 2010, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
był taki moment że brakowało importów, na 10 eksportów przypadał jeden import. więc ładunek z zagłebia Ruhry do Wrocławia 800km - 24t poszedł za 280 euro na internetowej giełdzie ładunków w oka mgnieniu. 0,35 euro/km czyli prawie za równowartość MAUT-u.
fju fju ... a myślałem ze w zeszłym roku zimą 0,5 to była tragedia :D

Nota bene, na teraz z okolic Bremy nie mogłem znaleźć auta do Ostrowa wlkp za 1 eur = 1 km, ładunek 4 dni wisiał na giełdzie

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 19 paź 2010, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Nota bene, na teraz z okolic Bremy nie mogłem znaleźć auta do Ostrowa wlkp za 1 eur = 1 km, ładunek 4 dni wisiał na giełdzie

Czyli nie ma takiej tragedii, jak to co niektórzy płaczą.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2010, 12:23
Posty: 2
GG: 0
Samochód: osobowy

Jeżeli macie takie ład za 1 E za km to wal śmiało do mnie z chęcią puszcze zestaw pod twoja spedycja


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Prosze bardzo ... mam kilka na ten tydzień na tapecie nawet w kółkach :P

_________________
Heavy metal and heavy transport


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: