Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 wrz 2010, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 wrz 2010, 22:29
Posty: 1
GG: 0

Jako ,że jest to moja pierwsza wiadomość to witam wszystkich. Zamierzam otworzyć warsztat dla samochodów ciężarowych. Pojawiły się problemy z cennikiem. Wiadomo ,że część warsztatów bierze opłatę za godzinę ale w przypadku jakieś urwanej śruby czas się wydłuża i tu pojawia się moje pytanie czy mogli byście podzielić się informacjami jak płacicie od wykonanej roboty t.z wymiana oleju, remont zawieszeń czy wymiana sprzęgła. Jakbyście mogli napisać jak płacicie u swoich mechaników. Wiadomo ,że nie będę warsztatem autoryzowanym ale nie chciałbym robić za psie pieniądze bo inna robota jest z podłączeniem halogenów a z schodzi z nią w miarę długo. Na godzinę myślę , że w okolicach 75zł na godzinę będzie ok. Za wszelkie uwagi serdecznie dziękuję


Post Wysłano: 30 wrz 2010, 16:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:00
Posty: 6
GG: 0

Stawka godzinowa + ogólny cennik.


Post Wysłano: 30 wrz 2010, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Ja odwiedzam tylko te warsztaty, które wiedzą znają się na robocie - czyli wiedzą ile czasu trwa wymiana danych części. Wiadomo, wymiana wymianą ale odkręcanie zapieczonych śrób przez kilka godzin a niezapieczonych w kilkanaście minut rózni się. Dlatego trzeba poinformować klienta że gdy pójdzie coś nie tak jest dopłata za dodatkową pracę. Ale takie rzeczy jak wymiana oleju czy smarowanie, nabijanie hamulców to stawka musi być stała a nie godzinowa.

Ostatnio w pewnym warsztacie pytam się ile przesmarowanie zestawu kosztuje, no to mówią 120 zł!! Pytam, a jak to jest liczone na godzinę czy jak? Mówi że na godzinę, a ile godzina? 80 zł - to do mechanika ile mu z tym zejdzie, mówi że 3/4 godz. I tak ze 120zł netto zeszli na 60zł. Niestety ale takich firm się później nie odwiedza. I nie odwiedza się też takich które stosują stawkę godzinową a 2 mechaników ma na 5 kanałach pojazdy i wmawiają że 8 godzin przy każdym zeszło, albo łażą po placu i się opieprzają.

Podstawa to jasna i czytelna informacja o cenie wtedy nie będziesz miał problemów i pretensji a klient wróci. Najgorsi są tacy którzy naprawiają a pytasz ile to na końcu powie bo narazie nie wiedzą co i jak - a 15 lat warsztat prowadzą.


Post Wysłano: 30 wrz 2010, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Wiadomo ,że część warsztatów bierze opłatę za godzinę ale w przypadku jakieś urwanej śruby czas się wydłuża
Mogę powiedzieć że na przykładzie serwisów Renault Trucks, wygląda to tak że mają stawkę godzinową (oczywiście strasznie dużą) ale mają też wykaz czynności i limit godzin na każdą czynność i jeśli mają problem lub robią dłużej to ich problem, a kierowca płaci tylko za tyle godzin w ile faktycznie powinno to być wykonane.

Co do serwisu, dla mnie najbardziej liczy się uczciwość, czyli wymieniać to co naprawdę trzeba i rozsądne ceny za robociznę. Myślę że warto też dawać wybór kierowcom, mając zarówno tanie zamienniki jak i droższe oryginały, bo jeden woli taniej, a drugi porządniej.

Osobiście zawsze i wszystkim polecam serwis Boscha, co prawda dla osobówek, ale chłopaki zawsze robią tanio, dobrze, szybko i uczciwie, można się od nich uczyć :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: