[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Co ile wymieniacie olej i opony ? - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sie 2008, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 gru 2007, 19:53
Posty: 13
GG: 0
Samochód: old
Lokalizacja: Strzelin

witam

mam takie 2 proste pytanka

co ile wymieniacie olej w waszych ciągnikach chodzi mi oczywiście o km ?? najlepiej jaki olej ożywacie ??? i o ile zazwyczaj przeciągacie zalecany przez producenta przebieg ??

a 2 co ile wymieniacie opony ???(oczywiście średnio ) i czy po dociecu czy nie :P (jak możecie podajcie tez jakie to opony )

pozdro


Post Wysłano: 24 sie 2008, 13:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1281
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Wymiany zależą od lepkości oleju. Mineralne to tak po 40 tyś, półsyntetyk 60 tyś a pełen 100 ale po 60 trzeba dolewać. Tak zaleca serwis.


Post Wysłano: 24 sie 2008, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2007, 13:52
Posty: 53
GG: 6187173
Samochód: Volvo FH BDF
Lokalizacja: Piła [PP]

A opony kolego to od 260tys.km do 300tys. :D


Post Wysłano: 24 sie 2008, 17:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 gru 2007, 19:53
Posty: 13
GG: 0
Samochód: old
Lokalizacja: Strzelin

dzieki o to mi chodziło :P


Post Wysłano: 24 sie 2008, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Zależnie od przeznaczenia auta. Na dystrybucji lokalnej opony zużyją się 3 razy szybciej. Jak masz 15-20 punktów rozładunku co dzień i 30 razy gasisz silnik i odpalasz to i olej się częściej wymienia.


Post Wysłano: 24 sie 2008, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Jak dla mnie pytanie z typu - Każda odpowiedź zda Ci się psu na budę bo jest tak bez sensu jak CB radio w kuchence gazowej.

Oleju nie da się ożywiać bo mimo iż jest w silniku w ruchu to jest martwy.

A wracając do sedna, wymiana oleju i jego rodzaj zależy przede wszystkim od tego co zaleca producent auta, potem przebiegu auta, rodzaju wykonywanych tras/transportów itp., itd.
Wymiana opon zależy nie od przebiegu a stopnia ich zużycia bo rozbieżności w zależności od ogromu czynników mogą być znaczne a wszelkie wartości miałyby charakter czystko orientacyjny.

PS: Gdyby pytanie brzmiało - Jaki olej wlać do Volvo FH12 2003r 420 KM z przebiegiem 123456 gdy od poprzedniej wymiany mineło xxx czasu i 01234 przejechanych kilometrów? Odpowiedź na nie byłaby jak najbardziej możliwa i sensowna.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 25 sie 2008, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 gru 2007, 19:53
Posty: 13
GG: 0
Samochód: old
Lokalizacja: Strzelin

a ty kolego mslisz ze ja bede sie trzymał kurczowo danych odpowiedzi ???

wiadomo ze to tylko dane orientacyjne, i w zaden sposób nie moga oddawac uzytkowania innego zestwau , choc moga byc bardzo podobne :P

pozdro


Post Wysłano: 25 sie 2008, 14:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
a ty kolego mslisz ze ja bede sie trzymał kurczowo danych odpowiedzi ???

wiadomo ze to tylko dane orientacyjne, i w zaden sposób nie moga oddawac uzytkowania innego zestwau , choc moga byc bardzo podobne :P

pozdro
Nie wiem czego Ty się masz zamiar trzymać, ale skoro wiadomo że to tylko dane orientacyjne to wytłumacz mi po kiego grzyba Ci one. Ja rozumiem, że są kółka miłośników chińskich ręczników ale zaczynam się zastanawiać jakie może być najgłupsze pytanie zadane na internetowym forum bo co raz więcej pretendentów do tego zaszczytnego tytułu spotykam.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 25 sie 2008, 14:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Mówią, że nie ma głupich pytań. Ale nawet jeśli są to powyższe na pewno się do nich nie kwalifikuje. Sam byłem ciekaw jak mniej więcej wyglądają te dane. Miło, że znaleźli się tacy którzy normalnie odpowiadają, a nie szukają dziury w całym :]

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 25 sie 2008, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Mówią, że nie ma głupich pytań. Ale nawet jeśli są to powyższe na pewno się do nich nie kwalifikuje. Sam byłem ciekaw jak mniej więcej wyglądają te dane. Miło, że znaleźli się tacy którzy normalnie odpowiadają, a nie szukają dziury w całym :]
Jeden lubi gruszki, inny córkę właściciela sadu.
Ja lubię konkretne pytania i konkretne odpowiedzi.
No to ja dam taką odpowiedź, że zmieniam w swoich zabytkach olej raz do roku bez względu na przebieg a opony jak sie zjadą a słyszałem o takim co w golfie II od ośmiu lat tylko dolewa olej i żyje - orientacyjnie pasuje a że ma się jak świnia do fizyki kwantowej to co innego.

PS: We frytkownicy zmieniam olej tak po czterech razach bo później już niezdrowy jest ale wiem też że po odfiltrowaniu nadawałby się do jakiegoś diesla tyle, że ze skrobią to mogą być problemy.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 25 sie 2008, 15:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
szukają dziury w całym :]
:>
Można było np. odpowiedzieć w ten sposób:

Transport międzynarodowy, jazda po zachodzie - wymiana opon na przedniej osi i w naczepie co 300tys, na ciągnącej 200 tys, olej co 100 tys km. bądź raz w roku.

Ktoś inny mógłby podać dane dla betoniarki, ktoś inny dla dystrybucji.

Dałoby to jakiś pogląd na sytuację tym którzy w transporcie nie siedzą, a są ciekawi.

Pytanie nie było głupie ani mało konkretne. W przeciwieństwie do twoich odpowiedzi.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 25 sie 2008, 15:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Cytuj:
szukają dziury w całym :]
:>
Można było np. odpowiedzieć w ten sposób:

Transport międzynarodowy, jazda po zachodzie - wymiana opon na przedniej osi i w naczepie co 300tys, na ciągnącej 200 tys, olej co 100 tys km. bądź raz w roku.

Ktoś inny mógłby podać dane dla betoniarki, ktoś inny dla dystrybucji.

Dałoby to jakiś pogląd na sytuację tym którzy w transporcie nie siedzą, a są ciekawi.

Pytanie nie było głupie ani mało konkretne. W przeciwieństwie do twoich odpowiedzi.
No i Twoja odpowiedź jest też tak samo mało konkretna jak i pytania bo:
- Transport międzynarodowy, jazda po zachodzie - a na bazę transfer 4GB bez dotykania ziemi, chyba że się ją ma w Zgorzelcu, Kołbaskowie, Świecku, Świnoujściu
- w naczepie co 300tys - a gdy naczepa ma oś podnoszoną to podmuchy wiatru też ją zużywają tak samo???

Wybacz kolego, że się czepiam ale poniedziałek i sam rozumiesz :D

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Ostatnio zmieniony 26 sie 2008, 12:04 przez eRKaZet, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat podzielony.


Post Wysłano: 26 wrz 2010, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Jan Sawa

Temat postu: Re: Co ile wymieniacie olej i opony ? Odpowiedz z cytatem
Jak dla mnie pytanie z typu - Każda odpowiedź zda Ci się psu na budę bo jest tak bez sensu jak CB radio w kuchence gazowej.


Może odnowię temat w sensie pytania o olej :oops:
Czego spodziewać się po silniku gdybym wymienił z półsyntetyka Total 10W40 na mineralny (Scania 93 przebieg :?: )
Nie pytam -czy można,albo co to daje :oops:koszta- bo wyszło by zbyt śmiesznie,jednak może ktoś to przerabiał i zna efekty dalszej pracy silnika


Post Wysłano: 26 wrz 2010, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

co do kosztów oleju??? chcąc wymieniać go rzadziej musisz i w mineralny troszkę zainwestować bo zwykły też na długo nie polata bez szkody dla silnika ale jak najbardziej można i my np po 0,5mkm schodzimy na mineralny

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 26 wrz 2010, 20:50

Co do opon niewiele mogę powiedzieć, nie było mi dane jeszcze do tej pory tyle wyjeździć jednym autem, abym odnotował przebieg na konkretnych oponach. W chwili obecnej przejechałem 340 000 km na naczepie, założone opony Bridgestone, od nowości. Opony nie nacinane, dopiero jedna kwalifikuje się na pogłębienie bieżnika, siedzi jednak na zapasie.
Natomiast, co do oleju:
1. Mercedes Actros 1840, rocznik 2002, zalany olejem Shell Rimula 10W40, wymieniany wg zaleceń producenta co 100 000km; dolewki już po ok. 40 000, 45 000 km od chwili wymiany.
2. W Volvie FH, 480 Euro 5 rocznik 2007, marki oleju nie pamiętam (ale chyba Mobil Delvac 10W40), wg zaleceń producenta wymieniany co 60 000 km.


Ostatnio zmieniony 26 wrz 2010, 21:01 przez użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 26 wrz 2010, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2010, 0:01
Posty: 248
GG: 7411066
Samochód: Volvo

My w Volvach - roczniki od 95 - mniej wiecej 2004 co około 30 - 35 tyś olej.

_________________
Aby zostać dawcą organów nie musisz kupować motoru. Wystarczy stary rower i wypad nim do wiejskiego sklepu po krajowej drodze którą idzie tranzyt ciężarówek!


Post Wysłano: 26 wrz 2010, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2010, 8:20
Posty: 10
GG: 2656519

ja wymieniam olej wg wskazań producenta auta a nie producenta oleju.
to, że olej wytrzyma xx xxx przebiegu to czy wytrzyma to filtr oleju itd.

w nowych autach to przebiegi między wymianami oleju są dłuższe. przy starszych trzeba się trzymać danych producenta - takie moje zdanie

a co do klasy lepkości i klasy jakościowej oleju
obecnie w klasie 10W40 mamy już olej syntetyczny, półsyntetyczny, mineralny
fakt, nie wszyscy producenci mają to w ofercie, bo nie są to tanie oleje. wszystko zależy od warunków gdzie użytkujemy auto (międzynarodowy, lokalny, budowa itd.)

_________________
http://www.pojazdy-ciezarowe.blogspot.com


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: