przyczyn przegrzania silnika może być kilka :
- Zabrudzona chłodnica
termostat ktory się zacina
za mala ilosc plynu chłodniczego
nie sprawne wisko na wentylatorze w wyniku czego bedzie on obracal sie zbyt wolno
ważne jest aby układ był zamknięty !, nie można jeździć z np. bez korka
w naczyniu wyrównawczym ponieważ obniża to nam temperaturę wrzenia ciecz
zależność temp. wrzenia od ciśnienia
[
korek to znaczne uroszczenie tak naprawde znajdują się tam 2 zaworki pod i nad ciśnieniowe które dbają aby w w razie wysokiej temp. nie rozerwało nam węży i w gdy temp. spadnie aby ich nie zassało do środka ]
Generalnie jesli te rzeczy wyżej wypisane są zadbane nie ma prawa "zagotowac"
jak jechać pod gorę : ja w gorace lato wolę jechać na pół gazu 20km/h niż z nogą w podłodze 30km/h, i prędkość obrotowa silniak w okolicach 1500-1700 obr./min nie zdarzylo mi się aby osiągnąc temp "alarmową"
i nigdy ale to
PRZE nigdy nie wolno jechać w momęcie gdy zapali sie nam czerwona kontrolka od Temp.
najlepiej zatrzymać się, awaryjki i silnik tak na 1000 obr. i czekać aż ostygnie do tej temp. pracy oczywiści między czasie można by sie rozejrzeć czy coś nam nie... pękło ale należy to robić z dystansem nie pchać głowy pod silnik bo jak pęknie w ty momecie wąż to konsekfencje mogą być straszne...
[
przeważnie samochody rozdzielają kontrolki od wysokiej temp. od kontrolek o niskim stanie płynu ,zapalenie tej 1 wcale nie musi oznaczać ze doszło do Wycieku płynu . zapalenie tej 2 to już większy problem...]
Równie straszne jest zagotowanie silnika ,równa się on z jego x_x ... no może nie od razu ale każdy mechanik wam powie ze silnik zagotowany nadaje się do remontu a czasem tylko na złom.
Mam nadzieje że nieco pomogłem młody kierowcom wdrażającym się w temat.
Pozdrawiam

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam
DPTacho.pl