[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
plusy i minusy jazdy cysterną? - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lip 2010, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

witam...może temat był gdzies poruszany...lecz chciałbym bardziej i oddzielnie go naświetlić...I tu prozba głównie dla kolegów śmigających na cysternach..mianowicie jak w temacie by opisali porady i odczucia jak się jezdzi na cysternach.(chodzi mi o przewóz róznych paliw gazów itd.
.czyli ogólnie jak się to ciągnie ...czy wymaga wiekszej ostrożności ,umiejetności?jak z planowaniem tras?az do tematu bardziej mi potrzebnego ...czyli czy może jest wieksze zapotrzebowanie na kierowców cystern ni imjak się to ma do zarobków?


Post Wysłano: 27 lip 2010, 9:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:35
Posty: 127
GG: 0

(- ) sam nie smigam cysterna ale mowia ze jak nie jest zatankowana/załadowana do konca to fajnie tanczy :lol:
Do zarobkow to sie nijak ma bo czy jezdzisz cysterna czy plandeka to jesden ch.. tyle samo placa


Post Wysłano: 27 lip 2010, 9:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jako, że słaby odzew w tym temacie, wypowiem się, choć mogę bazować jedynie na wiedzy ksiązkowej.

Przewóz cysterną cieczy to jeden z najtrudniejszych ładunków, ze względu na to, ze ładunek ciągle zmienia swoje położenie, przez co bezustannie przesuwa sie środek cięzkości naczepy i jest duże ryzyko przewrócenia zestawu, na ciasnych zakrętach, na rondach (podobno wystarczy nawet 30 km/h w niektórych przypadkach) i przy gwałtownych manewrach.

Jazda z pewnościa wymaga doświadczenia i dużej rozwagi.
W przypadku przewozow ADR dochodzą wymagane szkolenia i spore obostrzenia obowiązujące takiego kierowcę, no i jakby nie było ryzyko..

Plusy?
Nie trzeba kombinować z załadunkiem.
Samochody przewożące paliwa, szczególnie na stacje benzynowe są często nowe i bardzo zadbane.

Cysterny są różne, a więc przewozy nie zawsze sa niebezpieczne, można w końcu wozić mleko, wode, soki...


Post Wysłano: 27 lip 2010, 11:48

Cytuj:
Przewóz cysterną cieczy to jeden z najtrudniejszych ładunków, ze względu na to, ze ładunek ciągle zmienia swoje położenie, przez co bezustannie przesuwa sie środek cięzkości naczepy i jest duże ryzyko przewrócenia zestawu, na ciasnych zakrętach, na rondach (podobno wystarczy nawet 30 km/h w niektórych przypadkach) i przy gwałtownych manewrach.
Widziałem film gdzie robiono taki test: cysterna załadowana w jakimś tam stopniu wjeżdża na rondo. Wystarczyło 28km/h i doszło do wywrotki.
Cytuj:
Cysterny są różne, a więc przewozy nie zawsze sa niebezpieczne, można w końcu wozić mleko, wode, soki...
Wbrew pozorom wożenie ADR może być bezpieczniejsze od wożenia innego rodzaju cieczy, a to dlatego, że podczas przewozu materiałów niebezpiecznych cysterna musi być załadowana, albo max 20%, albo min 80%. Nie może być ładunku w przedziale 20-80%, co w dużym stopniu przyczynia się na zmniejszenie przemieszczania się ładunku. Przy przewozie spożywki itp. w cysternie możesz mieć dowolną ilość ładunku.


Post Wysłano: 27 lip 2010, 17:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Wolfzan z ostatnim się nie zgodzę. Może sok inaczej lata po cysternie jak spirytus? Tak samo buja. Jazda cysterną wymaga specjalnych środków ostrożności. Wystarczy bujnięcie w jedną ze stron, następnie szybka kontra i zestaw leży. Sam nie jeżdżę takowym zestawem ale mam z nim do czynienia praktycznie codziennie. Jeśli nie jest zalana do końca to nawet pomimo specjalnej konstrukcji komór i przegród wewnątrz nich, ładunek dosłownie pływa. Jedynie manewrowałem takim zestawem i powiem, że pierwsze odczucia związane z "falowaniem" miałem dosyć dziwne.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 27 lip 2010, 18:23

Ja również nie jeżdżę i opieram się na tym co słyszałem i co widziałem na filmach. Wydaje mi się, że czym więcej ładunku, tym "bujanie" jest mniejsze, ale jak napisałem - wydaje mi się i nie twierdzę, że jest tak na pewno.


Post Wysłano: 27 lip 2010, 21:19

W przypadku cysterny bezkomorowej trzeba nabrać pewną poprawkę przy ostrzejszym hamowaniu bo gdy już wydaje nam się, że wyhamowaliśmy, nagle coś chlupnie i faktycznie okazuje się, że tylko nam się wydawało :wink:


Post Wysłano: 27 lip 2010, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Przy hamowaniu jest taka sama zasada jak na "hakowcu", jak już naciskasz pedał hamulca to trzymasz aż się nie staniesz w miejscu :)
Cysterną nie jeździłem, ale hakowcem zdarza mi się.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 28 lip 2010, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

wielkie dzięki koledzy za podpowiedzi ...i czekam na wiecej :>


Post Wysłano: 29 lip 2010, 8:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Przy hamowaniu jest taka sama zasada jak na "hakowcu", jak już naciskasz pedał hamulca to trzymasz aż się nie staniesz w miejscu :)

Trzymasz nawet jak już staniesz :wink:


Post Wysłano: 29 lip 2010, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3232
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Jeżeli zapełniona po same kołnierze to nie jest źle, gorzej jak w połowie, i trzeba myśleć jakie komory najpierw opróżniać, ładować. A i Wolf-ie jeżeli wieziesz śmietanę to lepiej żeby były pełne komory ;)

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 29 lip 2010, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

A koledzy jak myślicie ..jak jest z znalezieniem pracy na początku kariery kierowcy ?czyli bez doświadczenia...bo na chłopski rozum to na jazdę cysterną potrzeba jak wiadomo dodatkowych uprawnień(adr) czyli powinno być większe zapotrzebowanie na takich szoferów?(to taka moja teoria)


Post Wysłano: 03 sie 2010, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1343
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ale chyba nie ma większego zapotrzebowania. Zostają jeszcze cysterny z granulatami, mąkami, popiołami, cementem. Tutaj raczej nie buja. Plus podstawowy jest taki, że nie skakasz z pasami po pace. Załadunki w powtarzających się miejscach. Rozładunki zazwyczaj bez skomlenia u wózkowego żeby cię zrzucił. Po nocy nie pękasz o pociętą plandekę.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 03 sie 2010, 22:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2840
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Zostają jeszcze cysterny z granulatami, mąkami, popiołami, cementem.
W cysternach przewozi się produkty w płynie natomiast do produktów stałych luzem są silosy.
Cytuj:
Plus podstawowy jest taki, że nie skakasz z pasami po pace.
Za to skaczesz po gorze z linka przeciągając ja przez oczka w deklach.
Cytuj:
Po nocy nie pękasz o pociętą plandekę.
O plandekę nie lecz o plombę owszem

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 04 sie 2010, 10:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 19:48
Posty: 97
GG: 19905821
Samochód: ---
Lokalizacja: Środa Śląska

Ja mam takie pytanie ,żeby osobnego tematu nie robić . Czy jeżeli cysterna / plandeka / kontener jest załadowany / ana materiałami ADR to kierowcy zabrania się zabierania ze sobą pasażerów bez ukończonego kursu ADR ?


Post Wysłano: 04 sie 2010, 10:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Cytuj:
Plus podstawowy jest taki, że nie skakasz z pasami po pace.
Za to skaczesz po gorze z linka przeciągając ja przez oczka w deklach.
Cytuj:
Po nocy nie pękasz o pociętą plandekę.
O plandekę nie lecz o plombę owszem
A bo to z linką w plandekach/firankach się nie biega? Plomby mogą Ci pociąć w każdej naczepie, więc akurat marny kontrargument ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 04 sie 2010, 11:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 kwie 2010, 21:20
Posty: 72
GG: 5839699
Lokalizacja: Przemków/głogów DK 12

Cytuj:
Ja mam takie pytanie ,żeby osobnego tematu nie robić . Czy jeżeli cysterna / plandeka / kontener jest załadowany / ana materiałami ADR to kierowcy zabrania się zabierania ze sobą pasażerów bez ukończonego kursu ADR ?
dokładnie :wink:

_________________
'..biorę co los da, życia made in Polska
to jest moje miejsce bo kocham to miejsce ...'
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!
http://www.youtube.com/watch?v=pkwvifYw ... AYxJoN4pXc


Post Wysłano: 04 sie 2010, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2840
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Plus podstawowy jest taki, że nie skakasz z pasami po pace.
Za to skaczesz po gorze z linka przeciągając ja przez oczka w deklach.
Cytuj:
Po nocy nie pękasz o pociętą plandekę.
O plandekę nie lecz o plombę owszem
A bo to z linką w plandekach/firankach się nie biega? Plomby mogą Ci pociąć w każdej naczepie, więc akurat marny kontrargument ;)
Nie widziałem żeby w plandekach/firankach biegał ktoś z linka celna na wysokości 3,5m.

Co o plomby to jeśli juz jakis koles sie nudzi i zapragnie sie jej pozbyc to przewaznie jest to rownoznaczne z otworzeniem zaworu i pozbyciem sie kilku ton produktu

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 04 sie 2010, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Nie widziałem żeby w plandekach/firankach biegał ktoś z linka celna na wysokości 3,5m.

Co o plomby to jeśli juz jakis koles sie nudzi i zapragnie sie jej pozbyc to przewaznie jest to rownoznaczne z otworzeniem zaworu i pozbyciem sie kilku ton produktu
Akurat wysokość nie jest tu dużym problemem, chyba, że robisz to pod wpływem i mocno wieje...

Co do zaworu, w pewnym stopniu racja, to akurat spory minus, aczkolwiek straty w sprzęcie czy towarze mogą zdarzyć się w każdym rodzaju i gałęzi transportu. Myślę, że można to pominąć i uznać za główne zalety jazdy z beczką:

- Przy ADR większe wynagrodzenia, częste pobyty w domach (jazda na dystrybucji - Klacska, Nijman)
- Mniej pracy przy za/rozładunkach

Natomiast jeśli chodzi o minusy:

- Trzeba więcej uwagi poświęcać samej jeździe, z cieczami jeździ się nieporównywalnie ciężej aniżeli z ładunkami stałego stanu skupienia
- Na ADR wymogi dot. ubioru są dość krępujące, szczególnie gdy masz jeździć w kombinezonie i wysokich butach, mówię tu oczywiście o krótkich trasach, na których zbyt dużo czasu zajmowałoby przebieranie się do rozładunków
- Mniejsze kabiny w celu zmniejszania wagi pustego zestawu, co szczególnie boli, gdy wysyłają Cię malutkim MANem czy Scanią na międzynarodówkę, a znam takie przypadki

Poza tym, praca jak praca, bardzo podobna do tego co robi się na firankach, chłodniach czy kontenerach, różniąca się detalami, dla niektórych mniej, a dla niektórych bardziej znaczącymi :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 04 sie 2010, 19:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

Na silosach jest dużo większa odpowiedzialność. Naczepa to tylko sprzęt i awarie się zdarzają. Dobry przykład dał mi kiedyś ciucma, w wyniku zerwania śrub mocujących tylną łapę w naczepie beczka podczas kiprowania się wywróciła.

Do tego trzeba pilnować ciśnień, chwila nie uwagi i może Ci wybić ładunek jakimiś zaworami.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: