[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Młody kierowca, namieszał w tacho - 2 wydruki prosze o pomoc - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 11:14
Posty: 19
GG: 3721040

Witam 2 dni temu zacząłem prace jako kierowca kat. C.

Tachograf w aucie jest cyfrowy firmy Siemens VDO.
Zacząłem prace w Czwartek o 06:00am czasu UTC 05:00.
Nikt szkolenia z tachografu mi nie zrobił, musiałem sobie radzić sam.
Po włożeniu karty do tacho wyskoczyło pytanie czy chce zrobić wpis ręczny?, wybrałem TAK ( to pewnie był mój błąd bo coś namieszałem).
Na koniec pracy zrobiłem wydruk.

Na drugi dzień już uważnie obsługiwałem tacho wybrałem wpis ręczny NIE i wyskoczyło pytanko odnośnie miejsca startu pracy, wybrałem UK i zacząłem prace, na koniec zrobiłem wydruk, i na oby dwóch wydrukach widnieją jakieś dziwne rzeczy.

Czy mógł by mi ktos prosze pomóc, podpowiedzieć co źle zrobiłem, jakie mogą być tego konsekfencje, czy moge dalej jeździć.

Poniżej załączam link do tych wykresówek.
Zdjęcia zamieszczone są na ImageShack

http://img94.imageshack.us/img94/4577/img070h.jpg


Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 11:52 przez jptomczyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

O które dziwne rzeczy Ci chodzi?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 11:14
Posty: 19
GG: 3721040

Cytuj:
O które dziwne rzeczy Ci chodzi?
moze ja zrobie jeszcze jeden upload zdjecia i podkresle o co mi chodzi, jest kilka rzeczy.

Juz zmieniłem link teraz te miejsca są podkreślone.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Te znaki zapytania na wydruku sa okresami niezdefiniowanymi...kiedy karta jest poza pojazdem.

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 11:14
Posty: 19
GG: 3721040

Cytuj:
Te znaki zapytania na wydruku sa okresami niezdefiniowanymi...kiedy karta jest poza pojazdem.
tzn. kiedy pojazd był uruchomiony bez karty, np na placu do załadunku, przez jakiegoś pracownika tak?, i dlaczego to widnieje na moim wykresie? i są daty np 24 jakieś 3 wejścia 25 jedno wejście itd... ja przed 27 nigdy nie miałem kontaktu z ciężarówka ani z tachografem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Ponieważ włożyłeś kartę jako pierwszy po jeździe bez karty, więc wszystko wydrukowało na twoją kartę. Jeżeli przyjąłeś się po 25, lub masz wystawioną kartę urlopową to nie musisz się martwić. Ciebie wtedy nie było.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 11:14
Posty: 19
GG: 3721040

na drugiej wykresówce z dnia 28 zauważyłem że w dniu 27 o goidz. 14:08 była jazda bez karty, właśnie przejrzałem wykresówkę z dnia 27 i o godz. 14:07-14:12 miałem przerwe, jak to wytłumaczyć?:) sorka że tak męcze ale chce być dobrze przygotowany


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

po pierwsze dlaczego wbijasz UK jak mieszkasz w PL :P

mi tez nikt nic nie podpowiedzial w obsludze tacho, wszystkiego sam się nauczyłem, tzn tak sadze że wszystko wiem ;) hehe

jak juz zauwazyleś na samym końcu jest pokazane 5 ostatnich ruszeń bez karty, dlaczego pokazało ci się że mialeś ruszenie podczas pauzy nie mam zielonego pojęcia :) ale ja akurat się tym nie przejmuję bo inspektor podepnie ci się pod tacho w aucie i pokaże ruszenia z ostatniego pół roku hehewięc te 5 to pikuś ;) u mnie w firmie karte wkładają przed wyjazdę w trasę a załadunek jest bez karty i jakos jeszcze nikt problemu nie miał :)

na pierszej tarczce
te 5.11 to jest czas bez pokrycia na twojej karcie, czyli musisz miec na to papier, ale jak twoja piersza trasa to nei potrzebujesz nic

ta pauza minutowa i 5minutowa to rozumiem że bawileś się tacho ;)

?15.58 nie mam pojęcia co to jest, ja mam tak za każdym razem jak wyciągne kartę, zawsze mam godzine wyciągnięcia karty ze znakiem zapytania...

zaznaczyleś znowu ?5.11 , tu masz podsumowanie wydruku, więc to samo co wyzej

końcówka oczywiście ruszenia bez karty

druga tarczka

4.58 masz czas nie zarejestrowany czyli potrzebujesz papier...

reszta tak jak wyżej



ja to robie tak, jeśli jeździsz zawsze na karcie,
- wkladasz karte
- chyba najpierw jest kraj to PL
- wpis manualny NIE
- zakończyć sesję NIE
(chyba w tej kolejności było)

i pojawia ci się data i godzina ostatniego wyciagnięcia twojej karty, przesuwasz czas do aktalnego dusisz OK ustawisz ŁÓŻKO i OK

masz załadowaną kartę i tym sposobem nie masz znaków zapytania przed kolejnym wlożeniem karty

ja mam zawsze karte pełną co do minuty i nigdy znaków zapytania ;)


aha jak dobrze pamietam to kumple jeżdża na wpisie automatycznym i chyba zawsze mają znaki zapytania, na co wg przepsiów powinieneś mieć zawsze papier


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 11:14
Posty: 19
GG: 3721040

Dzieki ci kolego, teraz już wszystko wiem:), i o taką wypowiedź mi chodziło:)

Pozdrawiam
Szerokości


Tak lekko O/T - spójrz na numer rejestracyjny pojazdu z wydruku to będziesz wiedział dlaczego kolega zaznacza miejsce rozpoczęcia jako UK :D


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

oooo ciekawe hehehe

to teraz niech kolega co nie co wyjaśni...

- przypuszczam że jeździsz po polsce
- skąd macie auta?? chyba to angliki przerobione
- albo może tacha z angli a zapomnieli je zalegalizować....

tak czy inaczej coś mi się wydaje że można za to beknąć jak inspektor się skapnie....


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Co ty bredzisz kolego??
Pierwsze auto 2009,drugie 2007,to tak dla jeszcze większego rozbudzenia Twojej wyobraźni,która nie dopuszcza myśli,że można mieszkac i jeździc w UK...czekamy na dalsze domysły :D

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

no chyba że mieszka w UK :P hehe nei wiem czemu ale miałem wrażenie że jeździ po Polsce ;)

dobra juz nie będe pisał żednych teorii spisokwych :mrgreen:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 11:14
Posty: 19
GG: 3721040

:) ciekawe teorie, mieszkam w UK, jeszcze nie wymieniłem karty i używam polskiej.

Pracy szukałem w Polsce ok roku czasu tzn na kat. C od marca 2009 a na kat. c+e od grudnia 2009
nikt mnie bez doświadczenia nie chciał zatrudnić, wyjechałem i tutaj w 2 tyg. dostałem prace, co prawda 1wszy dzień
na 7.5T, ale na drugi przerzucili mnie na class2 i teraz tylko musze nabrać doświadczenia i szukać na c+e i na jakieś międzynarodówki
Czyli tak jak zaczynam prace:

-Włączyć zapłon
-Wsunąć karte w 1wszy slot , pokaże się imie i nazwisko
-Pokaże się pytanie czy zrobić man. wpis, wybieram nie

Po takich operacjach powinno być wszystko dobrze ustawione i powinienem zmienić na opcje dostępność z racji tego że wypełniam dokumenty i sprawdzam stan auta.

Łóżko daje tylko wtedy kiedy mam przerwe?.

Jeżeli czekam na rozładunek to ustawiam na młotki czy na dostępność?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

tzn jedni jeżdża na wpisie automatycznym drudzy na ręczym, ja zaliczam się do tych drugich.

jesli chcesz na automatycznym to robisz jak do tej pory, wpis manualny NIE i juz masz wszystko ustawione

młotki - widomo, inna praca (załadunek,rozładunek, zmiana koła itd), po zatrzymaniu auta motki włączaja się automatycznie

kwadrat(dostepność) - czyli dyżur, tu chodzi bardziej o czas nie związany z praca kierowcy, nie wiem jak ci dokładniej wytłumaczyć, np. czekanie w kolejce na rozładunek, wiem że to bezsensu bo w tym czasie odpoczywasz poniekąd ale wg polskich przepsiów czekanie na załadunek/rozładunek mozna zaliczyć do dyżuru

łozko - pauza, pauze albo robisz 45min odrazu, albo dzielisz 15/30, zawsze piersze 15 i drugie 30min, jesli np. po 3h jazdy zrobić 43min pauzy to karta zaliczy ci to jako 15 , taki maly psikus ;)


Kolego, ale weź pod uwagę, że jeśli nie dokonasz wpisu manualnego, to będzie to traktowane jako błędne logowanie karty w tachografie.
Chyba, że jest to pierwszy raz używana karta.
W którymś P-T pan Miąsko (radca prawny) podawał przykład prawidłowego logowania karty w tachografie cyfrowym (tak, w VDO jak i w Stoneridge - w osobnych numerach). I skąd inąd wiem, jeszcze za czasów Radio Truck właśnie w/w Radca wypowiadał się, że jest gros kar nakładanych w trakcie kontroli z uwagi na brak prawidłowego logowania karty w tacho.
Dlatego Kolego jptomczyk dla własnego spokoju na Twoim miejscu logowałbym kartę z dokonaniem wpisu manualnego. Wówczas nawet na pytanie co działo się z kierowcą pomiędzy godziną X, gdy kierowca wyjął kartę a godziną Y, gdy kierowca ją ponownie włożył do tachografu wpisujemy zgodnie ze stanem faktycznym pauzę, inną pracę, dyżur.
Raz tylko mi się trafiło "ciekawe" logowanie karty po przerwie świątecznej, jako, że samochód został w Szkocji a w kilku kierowców wracaliśmy osobówką na święta.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

no ja tez wole wpis manualny bo przynajmniej wiem co mam na karcie, ale kumple jeżdża na automatycznym (ale tylko po kraju) mieli kontrole ITD i nikt się nie doczepił do tego....


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 11:14
Posty: 19
GG: 3721040

Wlaśnie używam Digital Tachograph Simulator, i jest możliwość wprowadzenia wpisu ręcznie, wydaje się to proste, są dwa pytania o koniec pracy wybieram załóżmy UK i później jest pytanie o region EXT, E itd... w którym kończe, jaki powinienem wybrać?

Jeżeli podjerzdzam pod szpital i przez 15 min. nie będzie gostka który powinien zgodzić się na rozładunek ( ja sam rozładowuje auto) to wybieram kwadracik czy mlotki?


Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 14:05 przez jeszkin, łącznie zmieniany 1 raz.
co robisz? :|


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

ten region w ktorym konczysz... w polsce nie ma regionów, jest tylko PL

sam rozładowujesz czyli pracujesz więc mlotki, gdybys siedział i czekał to dyżur

tak na marginesie to nie ma co kombinowac z dyzurem jesli czekanie nie jest zbyt dlugie, lepiej te 15 min wykorzystać na zrobienie pauzy


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Jeżeli podjeżdzam pod szpital i przez 15 min. nie będzie gostka który powinien zgodzić się na rozładunek ( ja sam rozładowuje auto) to wybieram kwadracik czy mlotki?
Cytuj:
młotki - widomo, inna praca (załadunek,rozładunek, zmiana koła itd), po zatrzymaniu auta motki włączaja się automatycznie

kwadrat(dostepność) - czyli dyżur, tu chodzi bardziej o czas nie związany z praca kierowcy, nie wiem jak ci dokładniej wytłumaczyć, np. czekanie w kolejce na rozładunek, wiem że to bezsensu bo w tym czasie odpoczywasz poniekąd ale wg polskich przepsiów czekanie na załadunek/rozładunek mozna zaliczyć do dyżuru

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: