Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lis 2009, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Temat dotyczy zagadnienia transportu kombinowanego stosowanego często na promach
do Skandynawii . Polega to na podstawieniu na terminal naczepy resztę załatwia obsługa
terminalu w końcowej fazie ciągnik terminalowy wprowadza naczep na dany pokład
promu i zostawia ją obsługa pokładu zabezpiecza naczepę podporą i pasami.
W sumie to tyle wiem z pobytu w Rostocku zapraszam na temat
Jeżeli kto ktokolwiek posiada dokładniejsze informacje zapraszam i pozdrawiam.

Postaram się w najbliższym czasie o jakiś fotki tak zabezpieczanych naczep

Pozdrawiam serdecznie !!


Post Wysłano: 05 lis 2009, 22:27
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2142
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Tak jak Kolego napisałeś zostawiasz naczepę w porcie obsługa wjeżdża z naczepą na pokład później z nią wyjeżdża a Ty odbierasz ją w terminalu portowym ;) We wszystkich portach chyba jest tak samo ;) Dużym problem tych wstawiających naczepy jest to że czasami ktoś włącza hamulec w naczepie(nie wiem jak to napisac) i próbują na siłę wjechać raz widziałem że męczył się chyba z 15 min dopiero drugi mu przyszedł i pomógł ;D sytuacja z naszą naczepą firmową ;D

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 06 lis 2009, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3232
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Fajna sprawa... tylko latanie z gratami denerwuje. No i jak nie ma naczep to się stoi ;)
Ja często ćwicze taki temat w Świnoujściu. Po Bilet do Unity Line, z biletem i TRAILER RAPORT do majstrów, zostawiam dowód rejestracyjny, CMR na pake , graty z naczepy i wsio ;)


A i nie zaciągać hamulca w naczepie. Mafi silna wóz, opony drogie.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 06 lis 2009, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Tego rodzaju transport naczep jest szczególnie popularny w Finlandii tam codziennie na terminale w Helsinkach (Vuosaari) Hanko, Turku i Raumie trafiają naczepy ze
Wszystkich większych spedycji są ładowne przez ciągniki terminalowe i mocowane
Odpowiedzialność za mocowanie spoczywa na oficerze ładunkowy na statku. Większość linii i serwisów kończy się w portach niemieckich głównie w Rostoku oraz w Travemunde (terminal Skandinaviankai)

Główni operatorzy pojazdowców i promów:
Finnlines
Transfennica
Tallink
Mann Lines
:D Trochę się poszperało pozdrawiam.


Post Wysłano: 07 lis 2009, 4:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

jutro właśnie zdaję jedną sztukę w Travemunde i kilka godzin później zabieram inną-odstawiam na parking (przysługa dla kumpla) po czym całym zestawem wjeżdżam na prom :mrgreen: . Zdarzało mi się już wysyłać promem nie tylko naczepę, ale też cały zestaw.
Jedna uwaga - cmr i inne dokumenty nie lądują jak to ktoś napisał na naczepie, a w odpowiedniej kopercie jako poczta dołączona do naczepy i zdaje się/pobiera je w biurze

cały sens takiego działania polega na oszczędnościach: czasu i pieniędzy;
po obu stronach morza stoją ciągniki, wagony - zabierające naczepy, do miejsc rozładunku potem załadunku, tańsza przeprawa morska, kierowcy nie tracą czasu na promach, częściej mogą być w domu (oczywiście jeżeli mieszkają w pobliżu portu)

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 07 lis 2009, 11:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3232
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

U nas akurat "faktura" i CMR ląduje na kipie. ;) U was widocznie wyższa kultura.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 07 lis 2009, 13:34
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2142
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

W niektórych naczepach np. Krone są specjalne skrzynki na dokumenty i tam je kierowcy wrzucają ;)

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 07 lis 2009, 15:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
U nas akurat "faktura" i CMR ląduje na kipie. ;) U was widocznie wyższa kultura.
a co gdy naczepa zaplombowana?
u mnie w skrzynce na dokumenty jeździ kopa dowodu rejestracyjnego :mrgreen: oryginału jeszcze nie widzialem nawet na oczy

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 07 lis 2009, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3232
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

U mnie stała robota.... także plomb nie ma. A dowód rejestracyjny zostaje u dokera czy jak mu tam.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 08 lis 2009, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

TRAILER RAPORT, CMR , Panowie o co chodzi :( może moglibyście te nazwy wytłumaczyć językiem zrozumiałym dla laików w tym temacie. :)
I jeszcze jedno do czego służą te żółte tablice albo nalepki po bokach naczepy z numerami?.

A propo skrzynki w naczepach Krone o których kolega MarecK10 wspominał

Jeżeli ktoś jest zainteresowany jak takie skrzynki wyglądają strona 9.

kroneshop.de/nfz/pros/ProfiLiner_PL.pdf

Pozdrawiam serdecznie.


Post Wysłano: 08 lis 2009, 17:58
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2142
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Cytuj:
TRAILER RAPORT, CMR , Panowie o co chodzi :( może moglibyście te nazwy wytłumaczyć językiem zrozumiałym dla laików w tym temacie. :)
I jeszcze jedno do czego służą te żółte tablice albo nalepki po bokach naczepy z numerami?.

A propo skrzynki w naczepach Krone o których kolega MarecK10 wspominał

Jeżeli ktoś jest zainteresowany jak takie skrzynki wyglądają strona 9.

kroneshop.de/nfz/pros/ProfiLiner_PL.pdf

Pozdrawiam serdecznie.
Kolego te CMR to dostajesz na firmie gdzie się ładujesz ;)
A co do tych tablic czy nalepek mógłbyś pokazać foto ?

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 08 lis 2009, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3232
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ja mam firmowy CMR i go muszę wypisać, a pani mi pozniej przybija pieczatki podaje adres i wage. A trailer raport to taki druczek ktory wypelniasz dla dokerow. Masz rysunek naczepy i zaznaczasz gdzie rysa itp, wypisujesz, ze nie ma plomby , jezeli sa to kola, korba itp.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 09 lis 2009, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2009, 16:09
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

No no musze przyznać temat bardzo ciekawy i korci mnie żeby dołożyć swoje 5 groszy :)

Co do tych ,,Żółtych tabliczek’’ :mrgreen: jak je kolega Kania22 określił?

Mają one kształt żółtych prostokątów na bokach struktury ramy naczepy występują
Symetrycznie po 2 elementy dzięki którym chwytaki ,, reachstackrów’’ i suwnice
Podnoszą lub opuszczają naczepę w trakcie przeładunku.

Szkoda że zdjęcia nie dałeś :evil:

Ja osobiści innych tabliczek żółtych nie kojarzże :lol:



Wielka trójka VOLVO-SCANIA-MERCEDES


Post Wysłano: 09 lis 2009, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
I jeszcze jedno do czego służą te żółte tablice albo nalepki po bokach naczepy z numerami?.

.
tabliczki tak jak kolega wytłumaczył, nowe naczepy nie mają już blaszanych tablic tylko wklejone w plandekę żółte pola - ale zastosowanie to samo - znaczniki

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 10 lis 2009, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Piotrze z ,,żółtymi blaszkami’’ to nie do końca oto chodziło (bez urazy) :)

Znajomy podpowiedział mi, że to chodzi podobno o przewozy kolejowe

Ale dzięki za odpowiedz. :D

Te blaszki są często spotykane na naczepach takich przewoźników i firm czarterujących jak:
RH,PNO,Vorovaoy,TransCargo,DSV .

Mam tylko takie zdjęcie :roll:

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f54f36b7baa39b99.html]Obrazek[/URL]

Pozdrawiam serdecznie


Post Wysłano: 12 lis 2009, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2009, 16:09
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Tego rodzaju tabliczka jest stosowana w transporcie kombinowanym wyłącznie przez przewoźników kolejowych zawiera ona dane dotyczące tzw. wymiarów skrajnych i masy naczepy przepisy Deutsche Bahn i UE ze względów praktycznych stanowi ona poświadczeni że dana naczepa lub BDF spełzania bardzo restrykcyjne normy
Związane z bezpieczeństwem przewozów (pamiętajmy że nie każda jednostka transportowa je spełnia)
Liderami w tego rodzaju produktach są Krone,Schmitz,Kogel.
Tego typu naczepy są specjalnie konstruowane i wzmacniane do ich transportu stosuje specjalne wagony (platformy kieszeniowe)
poruszających się z prędkością 140 km/h !!! :twisted:

Co do przewoźników których Kania22 wymienił :wink: dodał bym:

Norfolkline, LKW WALTER, DB Schenker, DHL, Ewals Cargo, HAGARTNER, HH BODE.


„Moja wiara moja miłość FALUBAZ“


Post Wysłano: 24 maja 2010, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2010, 0:01
Posty: 248
GG: 7411066
Samochód: Volvo

A ja powiem ze np jak gadałem w GENT z kolesiem co jeździł wlasnie z naczepami z portu na roz/załardunek to pokazywał mi ze dowody rejestracyjne są przyczepione w jakims miejscu do ramy, tak aby zapobiegac gubieniu albo nie przekazwyaniu dowodów rejestacyjnych przez kolejnych przewoźników.
Te dowody są zalaminowane, sa to chyba kopie i przyczepione do ramy aby nie uległy zniszczeniu, ja widziałem akurat na ramie miedzy ciagniekiem a osiami z naczepy.

_________________
Aby zostać dawcą organów nie musisz kupować motoru. Wystarczy stary rower i wypad nim do wiejskiego sklepu po krajowej drodze którą idzie tranzyt ciężarówek!


Post Wysłano: 24 maja 2010, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Jak kogoś interesuje ten temat, to proponuję bliżej zapoznać się z programem Marco Polo II i firmą Hupac, potentatem w kolejowych przewozach intermodalnych w Europie. Co do tych specjalnych naczep, przeznaczonych do transportu na wagonach kolejowym, to są już urządzenia pozwalające załadować zwykłą naczepę bez specjalnych "przeróbek".


Post Wysłano: 24 maja 2010, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Troche fachowych informacji i zródeł apropo tematu.

www.shiplovers.pl/viewtopic.php?t=7373


Post Wysłano: 25 maja 2010, 8:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2009, 15:23
Posty: 37
Samochód: M-A-N
Lokalizacja: Posen

Cytuj:
cały sens takiego działania polega na oszczędnościach: czasu i pieniędzy;
po obu stronach morza stoją ciągniki, wagony - zabierające naczepy, do miejsc rozładunku potem załadunku, tańsza przeprawa morska, kierowcy nie tracą czasu na promach, częściej mogą być w domu (oczywiście jeżeli mieszkają w pobliżu portu)
Zgadzam się całkowicie z tą opinią gdyby państwa takie jak Litwa,Łotwa,Estonia w większym stopniu korzystały z przewozów drogą morską naczep drogowych w znacznym stopniu zmniejszyła by się ilość pojazdów przejeżdżających tranzytem przez Polskę.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: