Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lut 2010, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2009, 20:05
Posty: 213

Ad1) tak,można
Ad2) tego nie wiem bo nie moje rejony
Ad3)Trzeba wykupić 5 godzin doszkalających a potem ustalić egzamin
Ad4)najpierw pneumatyka, potem elektronika przynajmniej tak Mnie uczyli
Ad5)Raczej po

_________________
szerokiej i suchej a w domu wąskiej i wilgotnej.


Post Wysłano: 15 lut 2010, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:33
Posty: 17

odnośnie 3 punktu generalnie chodzilo mi czym się kierować że tak powiem
"gdzie jest koniec zestawu".
Wydaje mi się że w normalnym życiu każdy w miarę rozsądny kierowca, który nie chce pokazywać jaki to on jest fajny ,a potem płacić za szkody. Raczej będzie na tyle rozumny i wyjdzie sprawdzi ile mu jeszcze metrów zostało albo otworzy drzwi i się przypatrzy niestety jednak na egzaminie nie ma takiej możliwości. Tak więc po prostu chciałem spytać o jakoś strategie inną niż na czuja może ktoś jakąś wymyślił .

_________________
A kat. - 08.08.2008
B kat. - 16.06.2008 Kurs na wózki widłowe - obecny
C kat. - 31.08.2009 Karta kierowcy - obecna
E kat. - 16.02.2010 Kurs na przewóz rzeczy - obecny


Post Wysłano: 15 lut 2010, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2009, 20:05
Posty: 213

Na egzaminie możesz raz wyjść z auta

_________________
szerokiej i suchej a w domu wąskiej i wilgotnej.


Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2009, 13:09
Posty: 29
Samochód: MAN TGX.440
Lokalizacja: RLE KRA

Co do punktu 4 to mnie uczyli że najpierw elektryczne a następnie pneumatyke sie podpina


Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:33
Posty: 17

0_0 phi ale ze mnie imbe#%@cyl na ostatnich 2 egzaminach zrobiłem to bez wychodzenia.

_________________
A kat. - 08.08.2008
B kat. - 16.06.2008 Kurs na wózki widłowe - obecny
C kat. - 31.08.2009 Karta kierowcy - obecna
E kat. - 16.02.2010 Kurs na przewóz rzeczy - obecny


Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2009, 20:05
Posty: 213

to instruktor ci nie wytłumaczył, że mozna wychodzić z samochodu na łuku?

_________________
szerokiej i suchej a w domu wąskiej i wilgotnej.


Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:33
Posty: 17

Cytuj:
4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.
Spokojnie dobrze wiem na czym polega ten system ja miałem na myśli kable od oświetlenia i ABS, to elektronika.

_________________
A kat. - 08.08.2008
B kat. - 16.06.2008 Kurs na wózki widłowe - obecny
C kat. - 31.08.2009 Karta kierowcy - obecna
E kat. - 16.02.2010 Kurs na przewóz rzeczy - obecny


Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2009, 13:09
Posty: 29
Samochód: MAN TGX.440
Lokalizacja: RLE KRA

Cytuj:
4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.
mi też nikt tego nie tłumaczył,ale teraz już będe wiedział


Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 15:01
Posty: 116
GG: 0
Samochód: MAN

W zasadzie wszystko wyjaśnione :) chciałbym tylko dodać, bo nie napisałeś jakie masz złącze od pneumatyki... jeżeli to jest duomatic to wtedy przy rozłączaniu najpierw odłączasz pneumatykę, żeby właśnie tak jak piszę Cyryl zablokowały się koła i było bezpiecznie. Przy podłączaniu przyczepy pneumatyka na końcu.

_________________
B - sierpień 2006, C - lipiec 2009, E - wrzesień 2009
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec” (George Carlin)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa!


Tytuł: Re: Jak zdać ?
Post Wysłano: 15 lut 2010, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2010, 11:07
Posty: 17
GG: 0

Ja zdaje w Wadowicach czy nikt tam nie zdawał na kat. C
I czego moge się spodziewać .

_________________
Kat. B 02.02.2010 }wtedy odebrałem prawko
Kat. C 02.08.2010 }wtedy odebrałem prawo jazdy Kat. C
Kw [Jest]


Post Wysłano: 15 lut 2010, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.

Nie zapominajmy, że w WORDach zdarzają się przyczepy wyposazone w hamulec postojowy (na przykład w Bielsku), gdzie ani nie podklada sie klinów, ani nie przejmuje się kolejnoscią powietrze/elektryka.


Do autora:

Z takim zdaniem wiedzy nie stawiaj sie na egzamin, przynajmniej 50% zostanie w kieszeni.
Cytuj:
2) W MANie na co najlepiej patrzeć w lusterku cofając i zatrzymując się na rękawie, mam na myśli by przyczepą nie dotknąć pachołków. Czekam na jakieś propozycje bo jak na razie dobrze mi to wychodziło ,jednak może jest jakiś inteligentniejszy sposób niż na czuja.
Dojedź blisko ale tak zeby meic pewnosc ze jest zapas, raz możesz wysiąśc i zobaczyć co slychać


Post Wysłano: 15 lut 2010, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1375
Lokalizacja: BIA

A mnie uczone jeszcze lepiej najpierw przewody z prawej strony a poźniej przjście na strone lewą i przewody po lewej :| natomiast na egz. pan. egzaminator powiedział, podłanczajcie jak chcecie byle byscie podłaczyli w ciągu 10 min. :) Co uwaga, w B-stoku nie jest takie proste, kto zdawał na Starze ten napewno zna jego niezwykły zaczep :)

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 15 lut 2010, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Obrazek



Obrazek
Mam nadzieje że wyjątkowo moderatorzy wybaczą:D


Tytuł: Re: Jak zdać ?
Post Wysłano: 15 lut 2010, 23:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Marix, w takich wypadkach wszystko jest ok według mnie, więc nie ma się czym martwić, swoją drogą dzięki w imieniu moim i innych użytkowników za wrzutkę.

Tematy połączyłem, mam nadzieję, że teraz skutecznie :mrgreen:

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 15 lut 2010, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:33
Posty: 17

Cytuj:

Do autora:

Z takim zdaniem wiedzy nie stawiaj sie na egzamin, przynajmniej 50% zostanie w kieszeni.
Towarzyszu Marix milo mi że wierzysz że mi się uda malo tego dziękuje za slowa otuchy.
Że tak powiem nawzajem... Ehh El Polako....

_________________
A kat. - 08.08.2008
B kat. - 16.06.2008 Kurs na wózki widłowe - obecny
C kat. - 31.08.2009 Karta kierowcy - obecna
E kat. - 16.02.2010 Kurs na przewóz rzeczy - obecny


Tytuł: Re: Jak zdać ?
Post Wysłano: 15 lut 2010, 23:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kolego nie chodzi tu o prawienie sobie komplementów, więc nie obrażaj się.

Sam sobie fundujesz niepotrzebny stres zamiast isc na pewniaka:)
Poza tym to dla Ciebie wstawiłem te kolorowe obrazki wyżej.

Choć może poradnik ten nie jest idealny, to jednak podstawy są na papierze.

Pytałes jeszcze o kliny.
Potraktuj je jak hamulec postojowy.
Zgodnie z powyższym poradnikiem radzą go zwolnić po sprawdzieniu oświetlenia przyczepy.


Tytuł: Re: Jak zdać ?
Post Wysłano: 16 lut 2010, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:33
Posty: 17

Cytuj:
Kolego nie chodzi tu o prawienie sobie komplementów, więc nie obrażaj się.

Sam sobie fundujesz niepotrzebny stres zamiast isc na pewniaka:)
Poza tym to dla Ciebie wstawiłem te kolorowe obrazki wyżej.

Choć może poradnik ten nie jest idealny, to jednak podstawy są na papierze.

Pytałes jeszcze o kliny.
Potraktuj je jak hamulec postojowy.
Zgodnie z powyższym poradnikiem radzą go zwolnić po sprawdzieniu oświetlenia przyczepy.
Szanowni Doktorze House... pffuu znaczy się Panie Marix.
Mam nadzieje że ku twojemu zdziwieniu zrobiłem wszystko poprawnie na egzaminie w kwestii obsługi.
Tak więc bez obrazy ale zamknij się w pokoju i wypłacz w poduszkę, ale pasjonaci dają rade.

EGZAMIN ZDANY !!!!!!!!! =] jeszcze tylko skończę 21 lat i a nóż będzie mi dane zostać truckerem

_________________
A kat. - 08.08.2008
B kat. - 16.06.2008 Kurs na wózki widłowe - obecny
C kat. - 31.08.2009 Karta kierowcy - obecna
E kat. - 16.02.2010 Kurs na przewóz rzeczy - obecny


Tytuł: Re: Jak zdać ?
Post Wysłano: 16 lut 2010, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
EGZAMIN ZDANY !!!!!!!!! =] jeszcze tylko skończę 21 lat i a nóż będzie mi dane zostać truckerem
Gratuluję :)

Mam nadzieję, że informacje, które tu znalazłeś choć trochę się przydały ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Tytuł: Re: Jak zdać ?
Post Wysłano: 16 lut 2010, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2010, 11:07
Posty: 17
GG: 0

Ja zdaje w czeerwcu i ktoś zdawał w wadowicach ??
Albo gdzie najlepiej jest zdać ???

_________________
Kat. B 02.02.2010 }wtedy odebrałem prawko
Kat. C 02.08.2010 }wtedy odebrałem prawo jazdy Kat. C
Kw [Jest]


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: