Cytuj:
4. nikt Ci nie tłumaczył po co są dwa przewody powietrzne?
otóż przewód czerwony doprowadza powietrze do przyczepy do zbiorników powietrza, zawieszenia, ale również ciśnienie powietrza podane tym przewodem odblokowuje hamulce w przyczepie (gdyby przyczepa oderwała się i przeów czerwony zostanie zerwany to automatycznie blokowane są koła przyczepy), natomiast żółty steruje hamulcami.
czyli przy odpinaniu najpierw podkładasz kliny, potem odpinasz czerwony - aby zablokować przyczepę. potem elektryka i na końcu żółty. choć w niektórych WORD-ach kolejność elektryki i żółtego jest odwrócona, ale zawsze pierwszy czerwony.
natomiast przy zaczepianiu przyczepa musi mieć zablokowane koła do końca więc przewód czerwony podpinamy ostatni.
5. kliny wyciągamy ostatnie.
Nie zapominajmy, że w WORDach zdarzają się przyczepy wyposazone w hamulec postojowy (na przykład w Bielsku), gdzie ani nie podklada sie klinów, ani nie przejmuje się kolejnoscią powietrze/elektryka.
Do autora:
Z takim zdaniem wiedzy nie stawiaj sie na egzamin, przynajmniej 50% zostanie w kieszeni.
Cytuj:
2) W MANie na co najlepiej patrzeć w lusterku cofając i zatrzymując się na rękawie, mam na myśli by przyczepą nie dotknąć pachołków. Czekam na jakieś propozycje bo jak na razie dobrze mi to wychodziło ,jednak może jest jakiś inteligentniejszy sposób niż na czuja.
Dojedź blisko ale tak zeby meic pewnosc ze jest zapas, raz możesz wysiąśc i zobaczyć co slychać