Cytuj:
...Wiadomo, że wiadukty przynajmniej w Polsce nie pozwalają wysokość wyższą niż 3,9 metra co i tak nie jest aż tak pewne, że się wszędzie zmieścimy...
...I dziwię się, że jeszcze żaden producent nie pomyślał o wstawieniu łóżka na długość a nie szerokość lub w wersji podwieszanej.
1. oczywiście że można jeździć pojazdami o wysokości 4,0m, poza tym polskie wiadukty mają bardzo zaniżoną wartość na znakach. przykład wiadukt we Wrocławiu ul. Reymonta podana wysokość 3,5m faktycznie ponad 4,2m. poza tym wymogiem jest wysokość wiaduktów na autostradzie powyżej 4,5m, a trakcja kolejowa min. 5,2m.
poza tym część naczep typu Mega ma ponad 4m wysokości 4,05-4,17m dlatego że są wyższe niż zalecane siodła lub wyższe opony. a dlaczego są wyższe? bo tego wymaga ładunek, a nie kierowca.
2. nie pamiętam ale chyba w Renault Premium lub w jakimś Iveco jest górne łóżko podwieszane, ale do ściany tylnej.
odnoszę wrażenie o Twoim przekonaniu, że transport powstał aby kierowca mógł jeździć. faktycznie jest odwrotnie: kierowca jest po to aby towar dojechał do adresata.