Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sty 2010, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Witam kolegów, mam sporo pytań więc zacznę od początku. Mam firmę która zajmuje się w głównej mierze układaniem kostki brukowej. Na razie jeżdżę przerobionym do granic możliwości nissanem trade z dużą 2-osiówką, dodatkowe resory, zawiecha pneumatyczna opony 124/122j, wszystko to sprawia że auto na prawko B zabiera po 7 ton. Jednak moc, i w dalszym ciągu za mała ładowność sprawiają że dalej jestem zależny od transportu zewnętrznego.
Stąd moje pytania. Chciałbym kupić jakiś nieduży ciągnik siodłowy z niedługą naczepą jedno osiową i aluminiowymi burtami, miało by to wozić 10-12 ton kostki na krótkich odcinakach powiedzmy że 150-200 km dziennie. Co byście polecali? Czy ciągnik o mocy 230 koni będzie sobie z tym radził w równym terenie z takim ładunkiem. Jakie modele i marki uważacie za dobre i jakie przebiegi robią silniki takich lżejszych ciągników? dodam że zależy mi żeby taki zestaw był poręczny bo będzie często wjeżdżał w małe uliczki.do wydania mam ok 10 tys euro +/_ 2tys.

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 14:53 przez jeszkin, łącznie zmieniany 1 raz.
przeniosłem, poprawiłem trochę nazwę tematu :)


Post Wysłano: 13 sty 2010, 2:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

moim zdaniem do takich celów lepszym rozwiązaniem chyba będzie zestaw: -ciężarówka + przyczepa (zawsze można wysłać solo w miejsca trudno dostępne lub z mniejszą ilością)
osobiście też szukałbym zestawu do 12t (nawet gdyby miał dwa razy obrócić)-w chwili obecnej nie potrzebujesz winiety, niby nie wielkie pieniądze ale jednak - i trzeba o niej pamiętać, a za rok,dwa? już się mówi o "maucie" na PL
230 koników - troszkę mało 12-14t kostka +masa zestawu = szału nie ma
ale Ty decydujesz.


_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam ACTROSY - wyprzedzać

Raportuj ten post Usuń post

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 3:07 przez badys, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 13 sty 2010, 3:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Dość niski budżet. Scania serii 3 lub okazyjnie kupiona "czwórka", z 9 litrowym silnikiem o mocy 220 koni powinna być wystarczająca. Przebiegi takich silników nie odbiegają znacznie od tych "długodystansowych", mocniejszych odpowiedników, więc możesz spodziewać się grubo ponad miliona, jeśli nie dwóch ;)

Jakkolwiek, utrzymuję, że jest to naprawdę mało na ciekawy zestaw, gdybyś miał 10 tysięcy na sam ciągnik, to byłoby w czym wybierać ;) Aha, kwestia jeszcze, czy potrzebujesz naczepę ze skrętną osią, bo jak wiadomo, to też generuje dodatkowe koszty.

Pozdrawiam!

PS.: Co do sprawowania się Scanii 93M 220 możesz popytać na forum użytkownika "Trzpilu", ale myślę, że nie powie Ci na nią złego słowa - wdzięczna babka :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 13 sty 2010, 5:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

jeszcze jest sprawa rozładunków.

może lepiej wybrać solówkę z windą, bo chyba HDS za te pieniądze nie wchodzi w grę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 sty 2010, 14:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Chcodzi mi po głowie coś takiego http://www.heidentrucks.com/VehicleDeta ... nguageid=2
Naczepę znalazłem ze skrętną osią aluminiowymi burtami i na bliźniakach z tyłu, stan jak na moje oko przyzwoity za 4,5 tys euro. takie właśnie ciągniki bez sypialnej kabiny i ok 220 koni chodzą po mniej więcej 5 tys euro więc wszystko powinno się zmieścić. Auto będzie jeździło w holandii :D

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Post Wysłano: 14 sty 2010, 14:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

A czy nie lepiej szukać solówki z HDSem ?

Moim skromnym zdaniem jest to lepsze rozwiązanie , ponieważ :
1. Możliwość wjazdu w mniejsze uliczki , co przy przewozie kostki często się zdarza jest o wiele bardziej większa i lepsza niż przy C.S + naczepa . Po prostu jest łatwiej manewrować .
2. Możliwość rozładunku HDSem , co przy rozładunku ręcznym z naczepy jest bardzo dużą wygodą i oszczędnością czasu .
Cytuj:
Auto będzie jeździło w holandii :D
Auto będzie jeździło w Holandii czy może jeździło w NL .

Jednak według mnie lepiej sprawdzi się HDS . Mój Ojciec prowadzi transport HDS oraz sprzedaż kostki brukowej i nigdy nie zdarzyło się abyśmy kostkę wozili do klienta dłużycami . Zawsze jechał HDS .

Jeżeli byłbyś zainteresowany to zadzwoń pod numer 604-519-117 ponieważ mamy do sprzedaży dwa samochody z Hds .

1. Scania 93M 220 z Atlasem 3008 , sterowanie górne , burty aluminiowe itp.

Obrazek

2. Volvo FL10 320 z Atlasem 100 , sterowanie górne , aluminiowe burty itp.

Obrazek


Tak więc jeżeli byłbyś zainteresowany to zadzwoń na pewno się dogadamy .

Pzdr.

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 14 sty 2010, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6034

Moim zdaniem, jeśli kolega chce ładować na samochód po 10-12 ton, to może być problem, żeby nie przeładowywać samochodu o DMC 18t (2-osiowy). 10t owszem, niektóre samochody wezmą, ale to raczej górna granica dla samochodów o tej DMC. Natomiast 3-osiowy samochód, prócz podniesienia kosztów eksploatacji w stosunku do 2-osiowego, ma taki "mankament", że jest to już auto całkiem sporych gabarytów, w tym długości i niektóre ciasne miejsca mogą się okazać przeszkodą nie do ominięcia, ale za to montowany HDS jest zazwyczaj większy.
W moim przekonaniu lepszy w tej sytuacji byłby samochód 2-osiowy, z HDS-em na tylnym zwisie i nawet jeśli wziąłby 8-10t, można pomyśleć nad ewentualną przyczepą do niego.


Post Wysłano: 14 sty 2010, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

to takich przewozów stosuje się zespoły pojazdów składające się z ciągnika standardowego i naczepy odkrytej z burtami, ale wyposażonej w HDS i ostatnia oś jest oddalona i kierowana co pozwala na łatwiejsze manewrowanie oraz chroni opony przed uszkodzeniem przy ostrych manewrach.

albo coś mniejszego: http://www.dyrek.pl/ofeimg_window.php?s ... 8/&zdj=870

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 sty 2010, 17:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

Cytuj:
to takich przewozów stosuje się zespoły pojazdów składające się z ciągnika standardowego i naczepy odkrytej z burtami, ale wyposażonej w HDS i ostatnia oś jest oddalona i kierowana co pozwala na łatwiejsze manewrowanie oraz chroni opony przed uszkodzeniem przy ostrych manewrach.

albo coś mniejszego: http://www.dyrek.pl/ofeimg_window.php?s ... 8/&zdj=870

Tak Cyryl , zgadzam się . Tylko zauważ , że kolega ma zamiar wozić ok. 10-12 ton kostki . I wydaje mi się , że nie opłaca mu się pchać w naczepę z HDSem , ponieważ kolega przekroczy swój wyznaczony budżet . No chyba , że znajdzie jakąś totalną okazję (co się zdarza) jednak uwierz mi , że lepiej sprawdzi się solówka z HDSem . Sami mieliśmy zamiar kupić taką naczepę lecz po przemyśleniu zdecydowaliśmy się na kupno wózka widłowego którego będziemy mogli podwiesić pod naczepę . Wydaję się to bardziej uniwersalnym rozwiązaniem niż wspomniana naczepa . Co prawda koszta wzrosły ale mogliśmy na to sobie pozwolić . Nie raz klient mówi jaki to jest dobry wjazd , że spokojnie wiedzie "TIR" a jak przyjdzie co do czego to i dłuższą solówką trudno wjechać (mówię to o FL'ce) nie mówiąc o dłużycy.

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 14 sty 2010, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

jeszcze kwestia gdzie się wykonuje usługi, w miastach wiadomo dochodzą ograniczenia tonażowe, długościowe takim zestawem ciężko się zmieścić w ograniczeniach, zawsze solo są większe szanse, a na pewno mniej problemów

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 14 sty 2010, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Z takich ciągników możesz dostać takie volvo jak pokazałeś, mana 12XXX (ostatnio widziałem takiego na allegro) albo scanie 93 czy też już 94. Mieliśmy scanię 93m autko ekonomiczne i na pewno wytrzymie długo jeśli jest kupione z dobrych rąk. Były właśnie wersje trójek z kabinami P co na pewno ci się przyda bo jest niższa od normalniej. Taką kabinę ma np: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1507417

nie wiem jak wysoka jest kabina w manie 12 tce. W Volvach F7 jest podobna jak w scani czyli też niska.

Co do HDS. Musisz wiedzieć czy ci się opłaci. Auto z hdsem jest dużo cięższe. Mając solówkę 3 osiową i do tego HDS na garbie wożąc 10-12 ton zawsze będziesz przeładowany. Jeśli byś już chciał mieć swój rozładunek to bardziej polecam wózek zawieszany z tyłu naczepy(niższa masa, ekonomiczniejszy), ale przy 1 osiówce będzie ciężko :wink:

tu np taki man 260PS moc musi wystarczyć:)
http://allegro.pl/item872590274_man_12_ ... kazja.html

Ale kabina jest wyższe niż w volvie czy też scanii.


Post Wysłano: 14 sty 2010, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Hds jest mi nie potrzebny ponieważ ładujemy kostkę z magazynów widlakiem a do rozładunku mamy elektryczną staplarkę (paleciak z wysokim podnoszeniem). W zasadzie jestem zdecydowany na ciągnik + naczepa bo ze względu na sytuację w transporcie można kupić taki zestaw za grosze. Szczególnie 220 konny ciągnik bez sypialnej bo sprzedaż takiego graniczy z cudem :)
Obawiam się tylko czy moc będzie wystarczająca, czy pod górę nie będe musiał podłazić na jedynce i czy jak dopnę do tego naczepę z jedną osią na bliźniakach to dźwignie taki zestaw 12 ton.

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Post Wysłano: 14 sty 2010, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

nasza scania 93m 280km z 24 tonami dawała rade. Na prostkach tak jak wszyscy prawie że, pod górkę wiadomo gorzej, ale nie było źle
to taka 220-240 z połową tego musi iść.
Cały nasz zestaw miał wtedy 42t


Post Wysłano: 15 sty 2010, 1:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
Auto będzie jeździło w holandii :D
Cytuj:
Obawiam się tylko czy moc będzie wystarczająca, czy pod górę nie będe musiał podłazić na jedynce
no,- w Holandii w górach możesz mieć problemy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: