Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sty 2010, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Na tydzien przypada kierowcy 45godzin jazdy .... na weekendzie musisz stac(odpoczac wtedy wkladac weekendowke).Przycodzi 2 tydzien zaczynasz wzsytko od poczatku tydzien kreci sie od nowa(czyli nastepne 45 godzin jazdy )


Maksymalny okres prowadzenia w ciągu jednego tygodnia to 56 godzin. W ciągu dwóch tygodni to jest 90 godzin (bierzemy pod uwagę zawsze bieżący + poprzedni tydzień). Gdyby autor tematu chociaż trochę się wysilił i poszukał u źródła nie byłoby co całego zamieszania, laickiego pytania i takich samych odpowiedzi.

Cytuj:
A co do ladunku powrotnego... Sytuacja mialem miec kurs tylko do holandii pojechalem wrocilem a on do mnie ze jedziemy w podwojnej do hamburga powiedzialem ale czas pracy mi sie skonczyl i nie jade nigdzie:) wziolem zeczy z kabiny i pojechalem okazalo sie ze zapomnialem dokumentow z samochodu i dzwonie do szefa a on przez to ze nie jechalem Kolega stoi bo za pozno podjechal sie zaladowac blacha i nie ma juz powrotu i weekend w przyslowiowej pi...ie... rozmawialem z nim potem powiedzial ze nawet jakbym jechal to stalibysmy.:)

Z tego wynika, że jesteś zawodowym kierowcą. Jednak czytając takie rzeczy:
Cytuj:
Pytanie z innej beczki. jak to jest jak sie jezdzi dwa tygodnie? nie pamietam jak tam bylo z czasem pracy ale wydaje mi sie ze jeden tydzien normalnie sie jedzie a w dugim trzeba jakos mniej tych godzin wyjezdzic... wiec wychodzi na to ze postoi sie troszke... jest jakis sposob zeby jezdzic caly czas 2 tygodnie??

To jest mi głupio, że reprezentuję tą samą grupę zawodową.
Cytuj:
wiesz POZIOM;)
Zgadzam się w 100%.


Post Wysłano: 03 sty 2010, 15:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

a mi się wydaje, że pytanie nie jest bezsensowne, ale może źle ubrane w słowa.

może koledze chodzi o to: ile można maksymalnie wykorzystać czasu jazdy w ciągu dwóch tygodni?

1. w okresie dwutygodniowym możemy wykorzystać 90h,
2. w jednym tygodniu max 56h (jak zauważył kolega MAN),
3. tygodniowa przerwa 45h może być skrócona do 24h, jednak trzeba zrobić wyrównanie w ciągu 3 tygodniu.

reasumując, w ciągu dwóch tygodni możemy maksymalnie wykorzystać 90h, 56h w ciągu jednego robią minimalną pauzę tygodniową 24h.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 sty 2010, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2009, 16:51
Posty: 43
GG: 0
Samochód: RenaultMagnum 440

Czas jazdy dziennej norma
9 godzin

wydłużony
dozwolone aż do 10 godzin, dwa razy w tygodniu

Dopuszczalny czas jazdy w tygodniu
dozwolone aż do 56 godzin, w odniesieniu do 6 okresów jazdy dziennej

* w czasie dwóch kolejnych tygodni
90 godzin

Maksymalny czas trwania nieprzerwanej jazdy
4 godziny 30 minut

Przerwy
co najmniej 45 minut lub 3 razy co najmniej 15 minut, lub co najmniej 30 minut + co najmniej 15 minut

Odpoczynek dzienny (1 kierowca) norma
11 kolejnych godzin / 24 godziny

skrócenie
9 kolejnych godzin 3 razy w tygodniu, z rekompensatą przed końcem kolejnego tygodnia

podzielenie
dozwolone: długość trwania odpoczynku jest zwiększona do 12 godzin w przypadku podzielenia na dwa lub trzy okresy, z czego jeden składający się z 8 kolejnych godzin. Długość trwania każdego z pozostałych okresów nie może być mniejsza niż 1 godzina

Odpoczynek dzienny (załoga dwuosobowa)
8 kolejnych godzin w okresie 30 godzin

Odpoczynek dzienny (przewóz pociągiem lub promem)
dozwolona pojedyncza przerwa w odpoczynku, pod pewnymi warunkami; w tym wypadku, długość odpoczynku powiększa się o 2 godziny

Odpoczynek tygodniowy norma

dziennym, po 6 okresach jazdy 45 kolejnych godzin, wraz z odpoczynkiem

skrócenie
dozwolone: 36 kolejnych godzin w miejscu zamieszkania kierowcy/ lub w miejscu pobytu pojazdu, albo 24 kolejne godziny po za miejscem zamieszkania kierowcy lub miejscem pobytu pojazdu rekompensata: jednorazowe odebranie przed końcem trzeciego tygodnia po tygodniu, którego to dotyczy

przypadek szczególny: przewóz pasażerów i inny niż regularny

okres odpoczynku tygodniowego może być odłożony na koniec 12 dnia i dołączony do odpoczynku drugiego tygodnia

Prosciej sie nie da!


Post Wysłano: 03 sty 2010, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

a mnie zaskakuje jeszcze jedna sprawa:
1. odpowiadający od razu zakłada totalne matolstwo pytającego i maksymalnie stara się mu to udowodnić,
2. pytający zakłada złą wolę odpowiadającego i jego złośliwość.

gdyby pytający miał trochę pojęcia nie pytałby.
może nie zawsze dokładnie wie jak zapytać i o co chodzi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 sty 2010, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
podzielenie
dozwolone: długość trwania odpoczynku jest zwiększona do 12 godzin w przypadku podzielenia na dwa lub trzy okresy, z czego jeden składający się z 8 kolejnych godzin. Długość trwania każdego z pozostałych okresów nie może być mniejsza niż 1 godzina

Odpoczynek dzienny (załoga dwuosobowa)
8 kolejnych godzin w okresie 30 godzin

Ogarnij się. Cytujesz bzdury. Odpoczynek dzienny dzielimy wyłącznie na dwa razy a odpoczynek dzienny w przypadku dwóch kierowców to min. 9 godzin.


Cytuj:
gdyby pytający miał trochę pojęcia nie pytałby.
może nie zawsze dokładnie wie jak zapytać i o co chodzi.

A mnie zastanawia jak pytający wykonuje swój zawód w przypadku braku elementarnej wiedzy z tego zakresu.


Post Wysłano: 03 sty 2010, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli urzędnicy piastujący najwyższe stanowiska w naszym państwie nie ma najmniejszego pojęcia o tym na czy polega ich praca, to co oczekujesz od zwykłego kierowcy.

a z drugiej strony trochę przykro, jak każdy temat zawiera w sobie co najmniej jeden motyw udawadniania sobie nawzajem matolstwa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 sty 2010, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2009, 16:51
Posty: 43
GG: 0
Samochód: RenaultMagnum 440

tak teraz jest 9godzin nie spojrzałem ... te dane sa z11 kwietnia 2008 z rozpoorzadzenia unijnego 561/2006/WE,...
ale to nie zmienia faktu iz jak mozna jezdzac pytac o to troche sie mija z celem
A jesli chodzi o te 45 godzin to ja jezdze tyle wlasnie tygodniowa dlatego sie jebnołem oczywiscie jest 56h

jeżeli urzędnicy piastujący najwyższe stanowiska w naszym państwie nie ma najmniejszego pojęcia o tym na czy polega ich praca, to co oczekujesz od zwykłego kierowcy.
urzednicy nie ale kierowcy ktory wsiada za kolko to powinien chociaz wiedziec


Post Wysłano: 03 sty 2010, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
jeżeli urzędnicy piastujący najwyższe stanowiska w naszym państwie nie ma najmniejszego pojęcia o tym na czy polega ich praca, to co oczekujesz od zwykłego kierowcy.

Tego, czego oczekujesz po kandydacie na ww stanowisko.

Cytuj:
a z drugiej strony trochę przykro, jak każdy temat zawiera w sobie co najmniej jeden motyw udawadniania sobie nawzajem matolstwa.

Sam niejednokrotnie udowadniałeś to innym. :wink:


Post Wysłano: 03 sty 2010, 17:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
jeżeli urzędnicy piastujący najwyższe stanowiska w naszym państwie nie ma najmniejszego pojęcia o tym na czy polega ich praca, to co oczekujesz od zwykłego kierowcy.

Tego, czego oczekujesz po kandydacie na ww stanowisko.

Cytuj:
a z drugiej strony trochę przykro, jak każdy temat zawiera w sobie co najmniej jeden motyw udawadniania sobie nawzajem matolstwa.

Sam niejednokrotnie udowadniałeś to innym. :wink:
1. nie mówiąc dziewczynie że jest brzydka nie obiecuję jej, że się z nią ożenię.
to, że do pracy dobieram odpowiednich ludzi do pracy, nie znaczy że nie pomogę innym.

2. może masz rację, ale nie jest to coś z czego jestem szczególnie dumny. mi też czasami brakuje cierpliwości.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 sty 2010, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Dokladnie tak ... wiesz jezdze tylko do piatku wiec caly tydzien i zastanawialem sie jak to jest z 2 tygodniowkami po wieku mozna zobaczyc ze jednak jeszcze sie ucze:)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 03 sty 2010, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1372
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Dokladnie tak ... wiesz jezdze tylko do piatku wiec caly tydzien i zastanawialem sie jak to jest z 2 tygodniowkami po wieku mozna zobaczyc ze jednak jeszcze sie ucze
Demon

To że jeździsz tylko do piątku nie znaczy że nie obowiązuje Cię 90h w okresie 2 tygodni.


Post Wysłano: 03 sty 2010, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

wiem o co Ci chodzi ja tez to wiem:) tylko nam na kursie koles dziwnie tlumaczyl ze jedziesz tak jak wyzej 56 godzin i potem w 2 tygodniu juz nie mozesz tyle jechac wiec jedziesz 34 i potem stoisz... dlatego sie zastanawialem:)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 03 sty 2010, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Dlaczego dziwnie tłumaczył. Według mnie jak najbardziej prawidłowo. 56 godz. w jednym tygodniu, więc w drugim zostaje nam tylko 34 godziny jazdy. 56+34=90


Post Wysłano: 03 sty 2010, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 22:54
Posty: 24
GG: 6548150

Polecam poniższy schemat, w formie graficznej jest to ładnie przedstawione.
http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf

Źródło:tachospeed.pl


Post Wysłano: 04 sty 2010, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2010, 16:29
Posty: 56
GG: 5757466
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Mikołów

Przerwy
co najmniej 45 minut lub 3 razy co najmniej 15 minut, lub co najmniej 30 minut + co najmniej 15 minut

czy coś się pozmieniało :?: bo niema przecież 3x15min tylko wpierw 15min potem 30min lub cale 45min

_________________
B 2002
C 2007
E 2009

wózki widłowe wszystkiego typu 2007
HDS 2008
koparko - ładowarki 2011r
koparki III kat 2011r
Cały czas podwyższam kwalifikacje zawodowe...


Post Wysłano: 04 sty 2010, 12:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

dzieki wielkie:)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 04 sty 2010, 15:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2840
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Przerwy
co najmniej 45 minut lub 3 razy co najmniej 15 minut, lub co najmniej 30 minut + co najmniej 15 minut

czy coś się pozmieniało :?: bo niema przecież 3x15min
#x15 obowiązuje w ROZPORZĄDZENIE NR 3820/85 czyli AETR

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 05 sty 2010, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2009, 22:30
Posty: 12
GG: 0

widzę fajny temat w końcu można ponarzekać ale widzę że dawno tu nikogo nie było a ja jakoś na ten temat nie wpadłem prędzej,i co wyszło?
jak w Polsce 2 str.popisali(pogadali)na 3 pokłócili się i koniec ot cała rzeczywistość oddaje całość poglądu na zachowanie się nas kierowców wobec siebie i na radiu na parkingu i załadunku jak było napisane na początku.
tyle razy te godziny były omawiane na innych str.!


Post Wysłano: 06 sty 2010, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Tylko nie narzekajcie za dużo bo WC podchodzić będzie pod eTransport :lol: .

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 17 sty 2010, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Powiem wam ze nie tylko w duzych firmach sie narzeka... Mialem ostatnio incydent w firmie stanalem zeby odebrac telefon praktycznie pod sama firma i jechal drugi kierowca oczywiscie wszystko doniosl ze mlody stoi pod firma zamiast na nia wjechac:) na drugi dzien zrobilem mu awanture i juz sie slowem do siebie nie odzywamy... poprostu nie lubie jak ktos na kogos kapuje a juz napewno nie kierowca na kierowce...

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: