Cytuj:
No właśnie, poza tym śmiem przypuszczac, że średnia waga jednego pasazera wynosiła około 60 kg co przy 75 osobach daje 4,5 t.
Po pierwsze to producent na pewno zawarł w liczbie margines bezpieczeństwa (chyba, że w ogóle nie chodziło o wage, a o bezpieczeństwo związane z ilością pasażerów na małej przestrzeni)
a po drugie projektanci na pewno wzięli pod uwage, że takie Autosany nie będą używane tylko na liniach, gdzie średnia waga będzie 60 kg.
Przecież równie dobrze mogło wsiąść dozwolone 51 chlopa po 100 kg, co da 5,1 t czyli o 600 kg więcej niż w feralnym autobusie. Gdyby tak było to nikt niemówiłby o przeładowaniu.
A to, ze autobus może zostać użyty do przewozu górników, bokserów wagi cięzkiej itd musiało być brane od uwage.
Poza tym ten autobus musi mieć przeciez DMC...
i podejrzewam, że jest conajmniej o 6 ton większa niż masa własna pojazdu
Tu nie chodzi o konstrukcje autobusu, ale to opona nie wytrzymała prawdo podobnie przeciążenia nacisku na oś. W tamtych czasach były zupełnie inne w użytku materiały do produkcji opon oraz dętek która była zastosowana w oponie autobusu
![O_o :]](./images/smilies/icon_smile5.gif)
.
Cytuj:
Warto zwrócić uwagę na coś jeszcze - konstrukcja autobusu
![O_o :]](./images/smilies/icon_smile5.gif)
Przypuszczam, że żaden współczesny autobus nie wbiłby się w drzewo tak głęboko jak ten autosan. Trochę gorsza sprawa, że dla wielu PKS'ów taka H9 ciągle jest podstawowym środkiem transportu

Kiedyś w Trakerze było zdjęcie autobusu który zastał rozcięty na pół przez filar mostu na niemieckiej autostradzie. Od tego czasu na niemieckich autostradach i nie tylko zaczęto stosować dodatkowe zabezpieczenia oraz przebudowywać filary mostów przed najechaniem pojazdu na filar mostu poprzez podwójne ustawianie barierek ochronnych, czy stawianie bloków betonowych wzdłuż drogi przed filarami