Witam
Cytuj:
A ja bym chciał jeszcze dodać, że w przypadku kiedy w wyniku kolizji nie ma ofiar, pojazdy należy usunąć (w miarę możliwości) z jezdni, nawet wtedy kiedy jest spór o winnego kolizji.
A ja chciałbym również dodać, aby czytać wszystkie głosy w tej dyskusji bardzo dokładnie, ponieważ w cytowanym moim tekście wyraźnie jest napisane takie oto zdanie:
Cytuj:
W przypadku kolizji obowiązkiem uczestników jest niezwłoczne usunięcie z jezdni pojazdów biorących w nich udział. Nie wolno jednak tego robić, jeśli doszło do wypadku z ofiarami.
Zatem po co mamy się powtarzać ???, sorry, że o tym piszę lecz denerwuje mnie to, że user zabiera głos nie czytając wszystkich postów w dyskusji. Zauważyłem, że jest tak w wielu tematach. zrozumiałbym, gdyby to było napisane w jakimś innym temacie, ale tu i w tej dyskusji, no cóż może to tylko świadczyć o ............. tu kolega musi sobie sam dopisać lub dopowiedzieć

Przepraszam jeżeli jestem zbyt zgryźliwy, lecz uważam że zabierając głos trzeba bardzo uważnie przeczytać każdy tekst ze zrozumieniem, i wtedy zabrać głos.
Czasami wydaje mi się, że jestem chyba za stary by zabierać głos, lecz z drugiej strony, chyba dobrze jeśli ścierają sie w dyskusjach ludzie w różnym wieku. Każda zatem dysputa czegoś nowego uczy starszych i młodszych. Starsi zmieniają poglądy, młodsi nabywają doświadczenia w dyskusjach ze starszymi. I niech tak to zostanie przyjęte

Nie myślcie, że chcę kogoś obrazić. Nie w tym problem, chcę aby zabierający głos zanim coś napiszą przeczytali uważnie cały temat, bo tak to się robi "śmietnik"
Nooooo koniec moralności
Do brzegu, trzymajmy się tematu bo troszkę zboczyłem

.
Jeżeli już kolega Roszo13 wspomniał o mandatach to może warto przypomnieć cennik jakim jest Taryfikator Mandatów
Rozporządzenie (
Dz. U. nr 202 poz. 1249) wprowadza wiele zmian w dotychczasowym taryfikatorze zarówno w stosunku do kierujących pojazdami jak i pieszych.
Nowy taryfikator precyzuje również zasady wymierzania kary za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym (w zakres tego przepisu wchodzi spowodowanie kolizji drogowej), zgodnie z którymi kwota mandatu karnego przypisana za naruszenie stanowiące przyczynę zagrożenia powiększona jest o 200 zł, jednak nie więcej niż 500 zł.
Tutaj coś co ważne dla kierowców ciężarówek:
Rozporządzenie wprowadza również dodatkową tabelę w której zostały sklasyfikowane niektóre wykroczenia popełniane przez kierowców realizujących przewóz drogowy, co w praktyce dotyczy kierowców zawodowych kierujących pojazdami lub zespołami pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony lub autobusami.
Odnosząc się do pogłosek na temat zmian w rozporządzeniu trzeba zaznaczyć, że nie zmieniły się zapisy w zakresie kwot mandatów za przekroczenia prędkości. Nowy "taryfikator" nie znosi też punktów karnych, które są nadal przyznawane za popełnione naruszenia drogowe.
Niżej podaję link do
Ujednoliconego Tekstu Rozporządzenia ( plik jest w formacie PDF )
http://policja.pl/download.php?s=1&id=35951
A tutaj jeszcze obowiązujące :
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJIz dnia 20 grudnia 2002 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz.U. z 2002 r., Nr 236, poz. 1998, zm.: Dz.U. z 2003 r., Nr 35, poz. 311)
Punkty Karne
plik PDF :
http://motofinanse.pl/wzory/Punkty.pdf
Plik w formacie Word-a :
http://www.lubuska.policja.gov.pl/kwp/c ... _karne.doc
Wybaczcie,że się trochę rozpisałem, linki plików podałem dla przypomnienia
Pozdrawiam "stary-wizura"
