Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2009, 11:25
Posty: 4
GG: 0

Witam.
Mam pewnie dość nietypową prośbę do Was.

Jestem studentem i mamy na zajęciach przygotować analizę ryzyka przewozu oleju napędowego.
Do tego potrzebne mi są informacje dotyczące budowy cysterny paliwowej. Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji.
W związku z tym chciałem spytać, czy może ktoś z Was posiada takie informacje, schematy itp? i mógłby się nimi podzielić? Lub chociaż może mi poradzić, gdzie tego szukać?

I przy okazji chciałbym spytać, czy gdzieś na necie jest aktualny tekst umowy ADR? Bo znalazłem książkę, ale wolałbym jednak uniknąć tego wydatku :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

większość substancji posiada tak zwane "małe ilości", czyli w mniejszych opakowaniach traktowane są jak substancje neutralne.

dla oleju napędowego taka mała ilośc to 1000 litrów, czyli jeżeli będizesz przewoził powiedzmy 5000 litrów w cysternie musisz robić to zgodnie z umową ADR, jednak gdy tą samą ilość będziesz wiózł w opakowaniach (zbiornikach) powiedzmy 500 litrów, to możesz robić to tak jak byś wiózł wodę.
także jeżeli to jest przewóz incydentalny, to zamiast się pałować z ADR-ami, lepiej to zrobić w mniejszych pojemnikach.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Umowę ADR (aktualną) masz tutaj: http://www.mi.gov.pl/2-49a3f0213dcf9-1790736-p_1.htm.

Dział 6. zawiera wymagania konstrukcyjnie dotyczące opakowań, cystern, DPPL-ów, itd. Zresztą, jest spis treści, to zobaczysz.

A jeśli chodzi o przewóz oleju napędowego, to tylko małe sprostowanie: jeśli mamy pojemniki o pojemności maksymalnie 5 l, to możemy nimi załadować cały pojazd (ograniczeniami są tylko dmc i naciski na oś) i jechać bez ŻADNYCH wymagań nakazanych przez Umowę ADR (tzw. ilości ograniczone, LQ). Jeśli zaś mamy większe opakowania, to możemy przewieźć w pojeździe maksymalnie 1000 l oleju napędowego w tych opakowaniach i tutaj z wymogów ADR-owych koniecznie jest tylko posiadanie dokumentu przewozowego (tzw. wyłączenie na podstawie kategorii transportowych).

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2009, 11:25
Posty: 4
GG: 0

Dzięki wielkie panowie, mam już jakiś punkt zaczepienia :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
A jeśli chodzi o przewóz oleju napędowego, to tylko małe sprostowanie: jeśli mamy pojemniki o pojemności maksymalnie 5 l, to możemy nimi załadować cały pojazd (ograniczeniami są tylko dmc i naciski na oś) i jechać bez ŻADNYCH wymagań nakazanych przez Umowę ADR (tzw. ilości ograniczone, LQ). Jeśli zaś mamy większe opakowania, to możemy przewieźć w pojeździe maksymalnie 1000 l oleju napędowego w tych opakowaniach i tutaj z wymogów ADR-owych koniecznie jest tylko posiadanie dokumentu przewozowego (tzw. wyłączenie na podstawie kategorii transportowych).
ograniczenie "paczki" zalezy od rodzaju sobstancji,
materiały wybuchowe (1 klasa) jako kategoria 0 podlegaja pod ADR w kazdej ilosci.
nastepnie mamy substancje grupy 1 - do ilus tam, chyba 20
grupa 2 - do 333
grupa 3- do 1000
grupa 4- b.o

sa 2 rodzaje ograniczen, ze wzgledu na ilosc przewozona oraz ze wzgledu na pakowanie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Lub chociaż może mi poradzić, gdzie tego szukać?

Marek Różycki, Przewóz towarów niebezpiecznych, podręcznik kierowcy i praktyka.

W tej pozycji możesz znaleźć, to czego szukasz. Albo po prostu zadzwoń do jakiegoś ośrodka szkolącego kierowców z zakresie ADR, może pomogą.

Cytuj:
większość substancji posiada tak zwane "małe ilości", czyli w mniejszych opakowaniach traktowane są jak substancje neutralne.

Ale już niedługo, bodajże od 2011 r. wszystkie towary niebezpieczne podlegające tzw. zwolnieniu LQ (pakowanych w ilościach ograniczonych) będą musiałby być oznakowane poprzez białą tablicę z czarnym napisem "LTD QTY". Czyli jak do tej porty, np. dezodoranty woziło się jak każdy inny nie-niebezpieczny towar, to będzie trzeba to oznakować.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Oznakowanie LTD QTY (Limited Quantity) obowiązuje już od ADR 2009, czyli teraz. Są pewne możliwości niestosowania tego oznaczenia, od razu mówię, ale po szczegóły musiałbym zajrzeć do umowy, a nie mam jej pod ręką (chodzi o dmc pojazdu lub o masę przewożonych materiałów). Dodatkowo od ADR 2009 jest jeszcze trzeci typ wyłączenia, czyli ilości wyłączone (Excepted Quantities).

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: