Cytuj:
Mam kilka pytań dotyczących tzw.,,Jazdy próbnej ‘

nowymi lub specjalnie do tego przeznaczonymi pojazdami,,DEMO’’ciężarówkami u autoryzowanych przedstawicieli całej wielkiej 7.
1.Jak się na nią umówić.
Umówić się z przedstawicielem handlowym, poprowadzić wstępne rozmowy ws. zakupu nowych pojazdów. Wysunąć argument "kota w worku", jak nie chce to podziękować i wyprosić.
Cytuj:
2.Czy jazda np. MAN TGX odbywa się tylko na placu serwisu czy można wyjechać na miasto.
Zwykle po kraju, o jazdach międzynarodowych się niesłyszy.
Cytuj:
3.Czy za jazdę próbną pobierana jest opłata.
To zależy kto, komu, ile i za ile chce sprzedać samochodów. Generalnie należy zwrócić auto w takim samym stanie, czyli "ilość płynów" musi być taka sama jak przy przyjmowaniu auta.
Cytuj:
4.Czy wymagają czegoś pod zastaw albo poświadczenia że jest się ubezpieczony.
Nie spotkałem sie z takim czymś. Podpisujemy oświadczenie, że pojazdem będzie poruszała się osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia.
Cytuj:
5.Jaki czas jest przeznaczony maksymalnie na taką jazde lub dystans.
To zależy kto, komu, ile i za ile chce sprzedać samochodów. Mała ilość którtki czas, wielka ilość to dłuższy czas testowania.
Cytuj:
6.Co się dzieje z pojazdami demo (czy można taki pojazd kupić na wolnym rynku)
Można, cena będzie atrakcyjna, przebiegi do góra 100tyskm.
Jak niektórzy twierdzą silnik bedzie dobrze dotarty bo pierwsze kilometry to butować trzeba.
Cytuj:
7.Czy ktoś mógłby zdać relacje z przebiegu takiej jazdy

.
Nie pisze pamiętnika. Chodziło generalnie o porównanie kosztów ekspoatacji,tych podstawowych czyli: paliwa, co nieco zachowaniu się auta, skuteczności hamulców, mocy silnika, zużycia ADBLUE, pracy zespołu napędowego i generalnie czy autko daje rade.
Ostatni test to był CF410 E4 vs R420 E4, Scania wygrała zużycie samego paliwa było 2L mniejsze, a Daf zużywał jeszcze adblue.