Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 paź 2009, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2009, 9:48
Posty: 77
GG: 0
Samochód: daf cf

witam
mam pytanie odnośnie stawek w transporcie krajowym na auto 4 osiowe wywrotkę kupiłem auto i od przyszłego roku mam zamiar założyć firmę ale nie wiem czy jest to opłacalne czy może lepiej sprzedać
proszę o doradę
z góry dzięki


Post Wysłano: 17 paź 2009, 18:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1372
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Najpierw trzeba było się zorientować w jakim biznesie będzie się działać, co i jak wygląda.
Zbłaźniłeś się tym co napisałeś.
Telefon w rękę i dzwonić do potencjalnej konkurencji z zapytaniem.
Ale jak tak się podchodzi do interesu to cienko to widze.
Normalnie niewytrzymie, wczoraj jeden bez prawka, dziś Ty, co będzie jutro? :roll:


Post Wysłano: 17 paź 2009, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2009, 9:48
Posty: 77
GG: 0
Samochód: daf cf

tak
kto pyta jest głupcem przez 5 minut a kto nie pyta cale życie :lol: :lol:


Post Wysłano: 17 paź 2009, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
kto pyta jest głupcem przez 5 minut a kto nie pyta cale życie :lol: :lol:
A ten kto pyta jak już jest "po ptokach" :?: :)
Cytuj:
kupiłem auto i od przyszłego roku mam zamiar założyć firmę ale nie wiem czy jest to opłacalne

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 17 paź 2009, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2009, 9:48
Posty: 77
GG: 0
Samochód: daf cf

he he
tylko ze auto sprowadziłem z Anglii na handel


Post Wysłano: 17 paź 2009, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

pierwszym krokiem trzeba określić próg swojej opłacalności poniżej którego nie możesz zejść, bo Twoja firma padnie.

drugim poszukanie roboty i ustalenie jakiej wysokości są stawki oraz porównanie jej z progiem opłacalności.

ale to trzeba zrobić przed założeniem firmy, a co będzie jeżeli robota jaką znajdziesz będzie poniżej progu opłacalności?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 paź 2009, 20:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2009, 9:48
Posty: 77
GG: 0
Samochód: daf cf

każdy ma dużo do powiedzenia
szkoda tylko ze nie na temat


Post Wysłano: 17 paź 2009, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

nie znam Twoich kosztów, jeżeli próg opłacalności w Twoim przypadku będzie 0,30zł/tkm lub 120zł/h to takich stawek nie znadziesz nigdzie.

dlatego najpierw musisz określić ów próg.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 paź 2009, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2009, 9:48
Posty: 77
GG: 0
Samochód: daf cf

może tak
nie pytam tych co wymądrzają się tu na forum wypisując bzdury nie na temat a tych co maja podobne auta i siedzą w tym temacie


Post Wysłano: 17 paź 2009, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

Nikt Ci tutaj nie napisze konkretnej stawki. Takie rzeczy ustala się na podstawie negocjacji. Skoro handlujesz, to wiesz że cena którą wystawisz, przez kupującego jest zawsze za wysoka. I chce ją zbić. Ponadto to jest forum krajowe. Co za tym idzie w jednym regionie stawki mogą się różnić 10 - 15%.
Według mnie złap za telefon i zadzwoń do odpowiednio dużej firmy zajmującej się tematem. Jeżeli masz jedno auto nie oczekuj kokosów.
Sam jakiś czas temu na tym forum chciałem się dowiedzieć ile mam policzyć zleceniodawcy za fracht do Uzbekistanu. I jedynie jedna osoba wypowiedziała się stricte na ten temat. Ale to byl ogólnik. Ponieważ jak doszło do rozmów okazało się że wszystko wywróciło się do góry nogami.
Ponadto nikt Ci dokładnie nie odpowie, chyba że na PW, ponieważ zdradzi tajemnice swojej firmy działając na jej lub swoją nie korzyść.


Post Wysłano: 18 paź 2009, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Posty: 12
GG: 0

Postaram się wypowiedzieć w miarę na temat, czyli pomóc autorowi tego tematu.
Stawki na transport po budowie są różne, im więcej wymagają od samochodów, tym są większe. Nie można ustalić ceny za jazdę "po budowie" na np. 1 zł t/km, gdyż kurs czasami polega na tym, że czekasz na załadunek 40 min, potem jedziesz 1 km w błocie, następnie jedziesz 400 m na wstecznym i dalsze 600 m już normalnie pod załadunek. Wszystkie może pięknie wyglądać na papierze, a jak się pojedzie na budowę to okazuje się, że robi się nie 10 kursów, a 7. Najlepiej policzyć ile da się zarobić w ciągu jednego dnia, potem pomnożyć 23 razy i odjąć od tego wszystkie koszty. Tylko trzeba pamiętać, że czasami koparkowy nie przyjdzie do pracy, czasami zbraknie ładowarce paliwa, nie wspominając już o deszczu. Moim zdaniem po budowie najlepiej jest jeździć na godziny. Dobrą stawką za jazdę po budowie jest te 95 zł za 8x8 albo 8x6, za 8x4 oczywiście stawki są mniejsze.

A jeżdżenie 4 ośką po drogach publicznych? Trochę ryzykowne, chyba że ma się wolne 20 tys. na mandat za przeładowanie. Poza tym 4 ośka więcej spali od ciągnika siodłowego i mniej weźmie.

Btw. wybrałeś beznadziejny moment na sprowadzenie tego samochodu, przecież nikt na zimę nie będzie sobie kupował nowej wywrotki... Nie wspominając o tym, że z pracą w zimę też nie jest za wesoło.

Jak już kupiłeś, zleceń możesz poszukać na giełdzie Trans, tylko pamiętaj, że można się czasem najeździć i nic nie zarobić... Więc warto sprawdzać firmy przed rozpoczęciem współpracy. Szczególnie odradzam takich ludzi jak pan Czarnota z firmą Czar-Trans czy Gąsiorek ze swoim MGR Mysłowicki Recycling...

Odchodząc od tematu, ostatnio mojemu pracownikowi zapakowali na Actrosa 41 t. ziemi na budowie :)


Post Wysłano: 18 paź 2009, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Nie można ustalić ceny za jazdę "po budowie"...
oczywiście że można, bo cenę w tej chwili ustanawiają ci którzy płacą.

spotkałem się z czymś takim jak obsługa hałdy. w tę usługę wchodzi: ładowanie 4-osiek i rozwożenie kruszywa na terenie odcinka budowy. rozliczenie odbywa się za tonę według obmiaru geodezyjnego hałdy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 19:31 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 18 paź 2009, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Posty: 12
GG: 0

Dokładnie takie coś jest na budowie autostrady w Rudzie Śląskiej.


Post Wysłano: 18 paź 2009, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

4-ośki są płacone za tonokilometr, za godzinę i w usłudze innej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 paź 2009, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Posty: 12
GG: 0

A ładowarki mają płacone za każdą załadowaną tonę ew. za roboczogodzinę.


Post Wysłano: 20 paź 2009, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

Cytuj:
4-ośki są płacone za tonokilometr, za godzinę i w usłudze innej.
to ile może wynosić taka stawka za tonokilometr, jeżeli zrobimy 1 km w obie strony. Chyba lepiej wypada za godzinę. Co jak ładowarka padnie lub zabraknie jej paliwa itp?
Cytuj:
A ładowarki mają płacone za każdą załadowaną tonę ew. za roboczogodzinę.
jak kształtują się takie ceny za tonę załadowaną i za roboczogodzinę?
pozd
leotir


Post Wysłano: 21 paź 2009, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
to ile może wynosić taka stawka za tonokilometr, jeżeli zrobimy 1 km w obie strony. Chyba lepiej wypada za godzinę. Co jak ładowarka padnie lub zabraknie jej paliwa itp?
Jak ładowarka nie pracuje, to Ty też nie pracujesz. Za stanie kasy się nie dostaje. Wszystko zależy od warunków, nie można ustalić jednej sprawiedliwej kwoty dla takiego odcinka. Trzeba też pamiętać, o tym że jeśli popada deszcz to pracy nie ma. Mokre kruszywo się nie zagęszcza, a jazda po kopalni albo hałdzie jest wtedy bardzo utrudniona, jeśli nie jest niemożliwa.
Cytuj:
jak kształtują się takie ceny za tonę załadowaną i za roboczogodzinę?
pozd
leotir
Niestety nie wiem.


Post Wysłano: 23 gru 2009, 15:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2009, 10:28
Posty: 12
GG: 11338205

Za jazdę czteroośką 8x4 w dyspozycji firmy drogowej: ok 80/h, za tkm 19gr. Ogólnie to praca w dyspozycji to porażka, ponieważ firmy samochody wynajęte wysyłają do cięższych robót, swoje osczędząjąc i wychodzi, że dziennie robisz 300 km ciągle załadowany. Natomiast za km stawka to 2,5-3zł. Jednak trzeba dodać że stawka naliczana za km jest tylko wtedy gdy wozimy swoje kruszywo do odbiorców. Lepiej wygląda sprawa z wynajmowaniem patelni, ale to już inna bajka.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 23 gru 2009, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
każdy ma dużo do powiedzenia
szkoda tylko ze nie na temat
widzisz jeżeli ja ustalam z kimś stawki, to zostaje to między mną i tą drugą osobą. takie jest prawo handlowe i tak wypada zachowywać się, aby nie palić swoich kontaktów.

jeżeli będziesz ujawniał wysokość stawek za jakie jeździsz, to szybko pozbędziesz się osób chętnych z Tobą współpracować.

ja mogę Ci pomóc tylko podając pewne zasady, jak sprawdzenie kosztów własnych, żebyś nie padł zaraz na początku swojej działalności.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 23 gru 2009, 15:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Za jazdę czteroośką 8x4 w dyspozycji firmy drogowej: ok 80/h, za tkm 19gr. Ogólnie to praca w dyspozycji to porażka, ponieważ firmy samochody wynajęte wysyłają do cięższych robót, swoje osczędząjąc i wychodzi, że dziennie robisz 300 km ciągle załadowany. Natomiast za km stawka to 2,5-3zł. Jednak trzeba dodać że stawka naliczana za km jest tylko wtedy gdy wozimy swoje kruszywo do odbiorców. Lepiej wygląda sprawa z wynajmowaniem patelni, ale to już inna bajka.
Pozdrawiam

Nie uwazasz ze stawka za tonokilometr 0,19 przy ladownosci 18 ton daje 1,71/km przy zalozeniu ze wracasz pusto?
Wiec czemu dalej w wypowiedzi piszesz ze "stawka za km to2,5 - 3zl"?
Pozatym przy stawce za tonokilometr wierz mi, lepiej jezdzic 300 km ladownych niz 300 ladownych i 300 pustych.

I kto ci naopowiadal ze stawka za km jest liczona tylko przy transporcie wlasnego kruszywa? A jesli ja kupie 10 000 ton, ale zaproponuje stawke za tkm to co? Nie przywieziesz mi tego towaru?

Z patelniami wcale nie jest inna bajka. Wszedzie jest ciezko o prace na samochody rowniez na c.s. + naczepa


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: