[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
TIR-y na torach - jeździcie tak? - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 paź 2009, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2009, 21:18
Posty: 4
GG: 0

Witajcie!
Co jakiś czas wraca pomysł reaktywowania akcji "TIRy na tory". W Polsce pewnie nieprędko uda się to zrobić ale na Zachodzie takie pociągi jeżdżą. Korzystacie z nich?

Jeśli tak, jakie macie o nich zdanie? Co Wam się najbardziej podoba, a co wkurza? Jeśli miałyby takie pociągi jeździć w Polsce, to jakie powinny być?

pozdrawiam
Piotr


Post Wysłano: 11 paź 2009, 13:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 maja 2007, 9:20
Posty: 68
Lokalizacja: 43-,61-

W Polsce też już to funkcjonuje, fachowo nazywa się to transport bimodalny. Stosuje się w nim specjalne naczepy bimodalne.Rola ciągników siodłowych ogranicza się tutaj tylko do dostarczania naczep do terminali(i odwrotnie z terminali do punktu przeznaczenia przesyłki), gdzie są one montowane na specjalne wózki kolejowe i dalej transportowane już koleją. Można powiedzieć że jest to jeden z najbardziej efektywnych rodzajów transportu.

W Polsce istnieją 23 terminale wyspecjalizowane do obsługi jednostek ładunkowych transportu kombinowanego tj. kontenerów, nadwozi samochodowych wymiennych, naczep siodłowych; w tym:
18 między transportem drogowym a kolejom,
5 pomiędzy transportem morskim a kolejom

Miasta w których są zlokalizowane to m.in:
Łódź-Olechów
Kraków-Krzesławice
Sławków
Medyka
Gliwice-Sośnica
Mława
Warszawa
Gądki k. Poznania

_________________
...Górale są twardzi jak twarda jest grań, od dziecka wiedzą że, by spojrzeć ze szczytu i świat u stóp mieć...WYSTARCZY TYLKO CHCIEĆ...


Post Wysłano: 15 paź 2009, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 maja 2007, 9:20
Posty: 68
Lokalizacja: 43-,61-

Tiry na tory kolejne podejście...
http://www.spedycje.pl/spedycja_transpo ... jscie.html

_________________
...Górale są twardzi jak twarda jest grań, od dziecka wiedzą że, by spojrzeć ze szczytu i świat u stóp mieć...WYSTARCZY TYLKO CHCIEĆ...


Post Wysłano: 17 paź 2009, 0:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 paź 2009, 12:38
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Volvo

A moim skromnym zdaniem - TAK POWINNO BYĆ!!! Wszystkie fraachty przez przez Polskę na tory! Funkcjonuje to dobrze w Szwajcarii - co tranzytem to na tory.
I jakie byłoby natężenie ruchu ciężarówek na tych głównych trasach wschód - zachód?
Podejrzewam, że około 40% mniejsze.

_________________
B
B + E
C
C + E
wcześniej świadectwo kwalifikacji
obecnie kurs na przewóz rzeczy


Post Wysłano: 17 paź 2009, 10:31

Jaco06, to wygląda bardzo fajnie, ale jest to dosyć trudne przedsięwzięcie, aczkolwiek nie mówię, że nie możliwe. Niestety dużo czasu upłynie, zanim (w ogóle) u nas będzie to powszechne.


Post Wysłano: 24 paź 2009, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Szwajcarii - co tranzytem to na tory.

To chyba nie o tej Szwajcarii piszesz. :lol: To skąd te kolejki i godzinne postoje po parkingach? Chiasso/Como zawsze jest zapakowane w tygodniu. Pociąg jest tylko alternatywą np. z Freiburga do Novary. Tranzytem przez CH idzie sporo aut - pomimo tego że wcale nie jest tanio: za 295km trzeba zapłacić ok 270 CHF (Euro 5).


Odnośnie pociągów.... z punktu widzenia kierowcy - porażka. Miałem okazję "podróżować" z Trento do Regensburga i Worgl oraz z Brennero do Worgl. 9h jedzie z Trento do Regensburga - dostajemy 0,5l butelki wody i goła prycza. Poduszkę i koc trzeba wziąć z auta. Poza tym, dużo czasu się traci. Z Trento do Worgla w 5,5 godziny przejechałbym dwa razy. To samo z Brennero do Worgl. Świetna firma - Oekombi.


Post Wysłano: 24 paź 2009, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Z Brennero do Worgl i z powrotem tragedia. Brak miejsc na parkingach. Bukowanie telefoniczne nieopłacalne, zawsze nie ma pociągu wolnego jaki potrzebujesz. Dlatego zawsze nie biorę bukingu i to wychodzi na dobre.
Koszt 99 euro jak promocja lub 126 euro bez promocji, ADR-y dopłata 7 euro. Dopłata również jak przekroczysz tonaż. Z pociągu korzystam tylko wtedy gdy auto prawie całe załadowane w kierunku na Włochy lub jak wiozę towar który musi jechać pociągiem.

Szwajcaria zawsze na kołach.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 25 paź 2009, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 10:51
Posty: 24
Lokalizacja: mazowieckie

Jeszcze dodam że z Brenero do Worgl wszystkie auta poniżej EURO 3 muszą jechać pociągiem, a naprawdę jeszcze sporo się ich tam zdarza. Pierwszy raz jak jechałem niedoinformowany to na pociąg czekałem około 16 godzin, ale czasem zdarza się prawie z marszu wjechać.


Post Wysłano: 17 lut 2011, 11:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

Przepraszam, że odgrzewam kotleta, ale może coś się zmieniło w kwestii pociągów. Jak wyglądają warunki w przedziałach? Da się odpocząć w czasie jazdy czy tylko bardziej zmęczyć? Jak kursują pociągi na trasie Novara-Freiburg (Freiburg-Novara)? W jakich godzinach jeżdżą, jakie jest obłożenie - da się wjechać bez rezerwacji?

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: