[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Prośba o podpowiedź - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 cze 2009, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2009, 20:54
Posty: 56
Samochód: AUDI A6

Drodzy koledzy. Jezde od niedawna wywrotka iveco euro trakker z tacho analogowym, od tygodnia pracuje na niej po 12h a od jutra do piatku po 14h. Nie jest to jazda w ruchu miejskim, jedynie na placu budowy, nie mogge odmowic szefowi i po 9h jazdy wysiasc z auta bo zle by sie to skonczylo a mam 2letnia coreczke, wiecie o co chodzi. Po tym tygodniu bede mial pewnie jakas trase jak dobrze zakrecic z tarczkami zeby nie zaplacic ITD :/ ? moze jakies zaswiadczenie dla nich ze auto stalo a nie jezdzilo tyle godzin? moze jakas podmiana tarczek? Wiem ze to nielegal ale nie mam wyjscia jakos trzeba sobie radzic.


Post Wysłano: 21 cze 2009, 10:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Jest taka możliwośc jeśli nie wyjeżdżasz na drogi publiczne to jest transport zakładowy lub technologiczny


Post Wysłano: 21 cze 2009, 10:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

O ile się dobrze orjętuje to jeśli pojazd nie wyjeżdza na drogi publiczne to stosuje się wykresówki innej barwy.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 21 cze 2009, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2009, 20:54
Posty: 56
Samochód: AUDI A6

O to bardzo ciekawe czy ktos wiec cos jeszcze na ten temat?


Post Wysłano: 21 cze 2009, 11:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
O ile się dobrze orjętuje to jeśli pojazd nie wyjeżdza na drogi publiczne to stosuje się wykresówki innej barwy.
Nie słyszałem o wykresowkach innej barwy. Chyba ,ze miałyby to być żółte , postojowe.A co z autem gdzie jest tachograf cyfrowy? Ja zacząłbym od podzielenia sie obawami z pracodawcą.Co on na to? Bo tak samo (a kwotowo wyraźnie wyżej) jego ewentualna kara sięgnie.Niech pomyśli jak to można rozwiązać.A może sie na przykład okaże,ze po budowie to ktoś inny jeździl.. albo coś.. Trudno tutaj dywagować,ale decydujące słowo do pracodawcy należy.

_________________
ego


Post Wysłano: 21 cze 2009, 11:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Problem polega na tym żeby udokumentować że pojazd w danym okresie nie korzystał z dróg publiczny, a skoro po takowych się nie poruszał to nie dotyczy kierowcy czas pracy.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 21 cze 2009, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

W tachografie cyfrowym w menu jest odpowiednia pozycja którą zaznaczasz.


Post Wysłano: 21 cze 2009, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Wiem ale mowa jest o analogowym

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 21 cze 2009, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

To zaświadczenie od szefa, nie jestem pewien ale chyba na różowych tarczkach jest taka pozycja.


Post Wysłano: 21 cze 2009, 12:49

Pracodawca wypełnia Ci wówczas tarczkę urlopową. Na rewersie pracodawca podkreśla: skierowany na pojazd dla którego, nie ma obowiązku dokumentowania.
Oczywiście zaznacza, zgodnie ze stanem faktycznym, w jakim okresie praca taka miała miejsce.


Post Wysłano: 21 cze 2009, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 17:45
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Daf XF
Lokalizacja: Ropczyce

Witam!!! Po pierwsze to nie ma czegoś takiego jak tarcze innego koloru, po drugie tzw. żółta wykresówka jest to zaświadczenie wydawane przez pracodawce w obecnej chwili tylko i wyłącznie za okres pauzy tygodniowej czyli nie będzie akceptowana przez ITD za jakiś dzień w tygodniu bo za taki dzień zgodnie z ustawą o transporcie drogowym należy wystawić inną formę zaświadczenia czyli np. na normalnej kartce A4 pracodawca pisze że taki i taki kierowca w takim okresie nie prowadził pojazdu i podbija to swoimi pieczątkami bądź kierowca stosuje zapis ręczny na zwykłej tarczy czyli na odwrocie czystej tarczy jest miejsce do zapisu ręcznego i tam rysujemy w odpowiednim miejscu pauze za całe 24 godz a z przodu opisujemy ją normalnie. Sprawa następna to jazda po drogach niepublicznych lub terenie zakładu która nie podlega rejestracji czasu pracy przez tachograf a jedynie przez wypełnioną kartę drogową na której wpisujemy godz. pracy czyli od której do której pracowaliśmy wyjeżdzone kilometry oraz teren po którym jeździliśmy i taka karta jest traktowana jak wykresówka.


Post Wysłano: 21 cze 2009, 13:01

Ostatnio właśnie poruszałem z Rzecznikiem Małopolskiej ITD temat odpoczynków tygodniowych i na te odpoczynki pracodawca wydaje zaświadczenie w postaci tarczki.
Jakiekolwiek inne wolne: urlop wypoczynkowy, chorobowe, również urlopy okolicznościowe (te odnotowuje się w postaci urlopu wypoczynkowego ale tylko na zaświadczeniu, w kadrach notują to jako okolicznościowy), opieka na dziecko zdrowe, niezdolną do opieki nad dzieckiem chorą żonę (sam taki właśnie urlop chorobowy miałem na żonę) jako chorobowe wydaje się na zaświadczeniu formatu A4.


Post Wysłano: 22 cze 2009, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Rano załóż tarczkę pustą, potem po 5 lub więcej godzinach wyjmij i wypisz na szefa (jeżeli są to stałe trasy) i wcześniej to z nim uzgodnij, aby nie było draki w razie kontroli. Drugą tarczke wypisuj już na siebie no i oczywiscie zaświadczenie, że w tym czasie prowadziłem pojazd, który nei wymagał stosowania się do czasu pracy kierowców. Potem dla ITD wytłumaczenie jest proste, że zmieniałeś sie z szefem, gdzies na trasie małym, służbowym autkiem, bo chyba nie masz tam jakichś mocno długich tras?


Oczywiście potępiam takie zachowanie :/ nazywa sie to nieuczciwą konkurencją w branży.


PS. sposób w jaki to z szefem rozegracie jest już na waszej głowie, bo to co ja podałęm to jest tylko wzór i za szefa można podstawić kogoś innego.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 23 cze 2009, 0:42

Cytuj:
Potem dla ITD wytłumaczenie jest proste, że zmieniałeś sie z szefem, gdzies na trasie małym, służbowym autkiem,
Warto dodać, że na rewersie tarczki przed włożeniem jej do tacho w takiej sytuacji rysujesz w odpowiednich godzinach "inna praca" (proszę mnie poprawić jeśli się mylę) bo w przeciwnym razie, przy takim tłumaczeniu masz mandat bez 2 zdań. Za brak udokumentowania dojazdu służbowym samochodem (nie ważne, czy Ty prowadziłeś, czy Cię wieźli) do miejsca pracy.


Post Wysłano: 23 cze 2009, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Twój szef jeżeli się para transportem to pewnie zna tacho i przepisy o czasie pracy kierowców.Ja bym zrobił inaczej.Skoro każe Ci jeżdzić po tyle godzin i wysyła potem w trase to niech ci wypisze nową umowę albo zaświadczenie urlopowe (miesięczne).W razie kontroli dlaczego to ty masz ponosić konsekwencje?

_________________
[A][BE][CE][DE]


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: