[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Pytanie do kierowców dużych wozów - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 maja 2009, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Na początku, zapytam czy nie pomyliłem działu, jak nie pomyliłem to zaczne może tak. Chodzę, na kurs prawa jazdy, C-narazie, potem zaraz E, i mam problem:
na kursie jazda samochodem odbywa się modelem MAN-a 12.180 z 6 biegową skrzynią biegów. Jak tu nauczczyć się prowadzenia dużego Trucka z 16 biegową skrzynią, skoro nie ma możliwości nauki takim samochodem. I tu moje pytanie, chciałbym żeby ktoś teoretycznie wyklarował mi technike zmiany biegów w skrzyni 16. Wiem ze tam jest tzw. dolna skrzynia i górna, połówki, ale chodzi mi o ruszanie pustym, pełnym zestawem, i ogólnie technikę jazdy. Wiem, że może to śmieszne dla co niektórych, ale wyznaję zasade kto pyta nie błądzi, z góry dziękuję za odpowiedzi

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 28 maja 2009, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Na pewno znajdziesz coś ciekawego w temacie SCHEMATY BIEGÓW.


Post Wysłano: 28 maja 2009, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Powiem Ci tak:) kwesta potem przyzywczajenia na jakim samochodzie bedziesz jezdzil:) w MAnie f2000 zeby wbic duza skrzynie musisz odepchac galke zmany biegod od siebie w manach nowszych masz np tylko guziczek:) normalne ze jak masz zaladowany zestaw duza iloscia towaru uzywasz polowek aby szybciej go rozbujac:) mam znajomego ktory 40 ton rusza z polowki czworki:):) i daje rade. na pusto jest to glownie 4 zalezy od stylu jak ci latwiej:) takie jest moje zdanie:)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 28 maja 2009, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Na początek musisz sie zainteresować, tym co Ci jest potrzebne w najbliższym czasie. Czyli jaki samochód jest na egzaminie.

jeśli inny niż ten którym jeździć, szczególnie z inną skrzynią, to rzeczywiscie musisz zgłębić temat, ale nic nie zastapi praktyki.

Jednak nie obawiaj się przyszłości.
Siądziesz na auto z inną skrzynią, raz dwa to opanujesz. Może czasem pojedziesz zamiast na dwójce to na piątce, albo ruszysz (bądź nie) z siódemki:) ale to nie jest tak, że wsiadasz i kaplica ;-) Po krótkim instruktarzu jedziesz.


Post Wysłano: 28 maja 2009, 23:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2840
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Dokładnie tak jak powiedział Marix na razie skoncentruj się nad zdaniem egzaminu a potem będziesz myślał co dalej. Wbrew pozorom obsługa skrzyni czy 16 czy 12 biegowej nie jest trudna a na opanowanie jej potrzeba kilku minut. Przejedziesz się kawałek wyczujesz auto i będzie ok

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 29 maja 2009, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
mam znajomego ktory 40 ton rusza z polowki czworki:):) i daje rade.
robi tak bo jeździ nie swoim autem czy nie lubi tego wozu i właściciela?

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 29 maja 2009, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

poprostu tak mu wygodniej:) a nie powinien rak ruszac?

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 29 maja 2009, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2840
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

No raczej nie powinien

Rozumiem z 3 czasem ruszyc ale 4 to moim zdaniem za wysoko

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 29 maja 2009, 21:01

Miałem okazję jeździć Renault Premium 385. Skrzynia 8-biegowa z przebitką. Na pusto auto spokojnie poszło by z 5 biegu, ale dłuższe praktykowanie takiej techniki jazdy chyba wiadomo czym grozi.


Post Wysłano: 29 maja 2009, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2840
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Wiem ze by poszło z 5 nawet pewnie z 6 by dało rade ruszyć ale weź pod uwagę jakie siły występują podczas tego typu ruszania i jak zmniejsza to żywotność podzespołów

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 29 maja 2009, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

przy takim ruszaniu spala niemiłosierne ilości paliwa, pali sprzęgło, niesamowicie cierpi wał, most i skrzynia,
dawno temu nauczyłem się ruszać z jedynki przy skrzyniach 6ścio biegowych i z dwójki przy ósemkach, potem w zależności od warunków pomijam biegi, ale najważniejszy jest sam moment ruszenia - wielu powie, że to przesada - każdy ma takie prawo a ja i tak wiem swoje :D

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 30 maja 2009, 9:38

ciucma102, badys, dokładnie o to mi chodziło.
Cytuj:
dawno temu nauczyłem się ruszać z jedynki przy skrzyniach 6ścio biegowych
Raczej nie ma takiej potrzeby, no chyba, że jesteś okrutnie załadowany i ruszasz w niepewnym terenie to można spokojnie z jedyneczki ruszać.


Post Wysłano: 01 cze 2009, 12:55

Cytuj:
ciucma102, badys, dokładnie o to mi chodziło.
Cytuj:
dawno temu nauczyłem się ruszać z jedynki przy skrzyniach 6ścio biegowych
Raczej nie ma takiej potrzeby, no chyba, że jesteś okrutnie załadowany i ruszasz w niepewnym terenie to można spokojnie z jedyneczki ruszać.
Kolego, w Volvie, nie ważne, czy jesteś pusty czy załadowany rusza się zawsze z JEDYNKI.
Sprzęgło w tym samochodzie jest dość delikatne, a skoro już na to uczula serwis, sprzedawca, to znaczy, że coś w tym jest.
Jeżdżąc tak to oszczędzasz wszystko i uwierz mi, naprawdę długo nie będziesz wiedział, że masz sprzęgło. A oszczędności w paliwie ruszając z jedynki, uwierz mi, nie znajdziesz...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: