nie wiem dokładnie jak się to robi ale da się to zrobić bez najmniejszego problemu w Polsce.
miesiąc temu kupili u mnie w firmie Iveco Daily na bliźniakach z izotermą, oznaczenie na kabinie ma 50C15 czyli DMC 5t (czy może 5,2t jak ktoś wspominał), auto zarejestrowane jest bez problemu na DMC 3,5t, auto nówka prosto z salonu
Ostatnio na trasie ITD ich złapało na tym 50C15, krokodylek bierze dowód liczy faktury i mówi że ładunek 3t wiec mieści się w normie a jeszcze chciałby zobaczyć kartę z tacho a tu wielki ZONK , tacho nima
co sie okazało, 50C15 miało być zarejestrowane jako 35C15 a ktoś zarejestrował jako 65C15

mandat za przeładowanie i papiery do wyjaśnienia.
jest jeszcze Daily oryginalne 35C15 na bliźniakach i lżejsze od 50C15 o około 300kg (jesli dobrze pamiętam)
zapomnieliście jeszcze o Sprinterach 518 też rejestrowane do 3,5t wedle życzenia
kilka miesięcy temu przejeżdżałem obok salonu Mercedesa w Poznaniu i stał u nich na placu Sprinter , blaszak na pojedynczych kołach z tylu i byl tak oklejony (mniej więcej):
" DMC 3,5t ,
możliwość załadunku do 3,2t, na pojedynczych kołach"
czyli Sprinter super wzmocniony, ale jak przeładujesz i cie złapią to płacisz
i jeszcze jeden przekręt związany z DMC:
Iveco Daily 35C15 blaszak długi na bliźniakach, masa własna ok 2,4t po zabudowaniu izotermą ok 3,3t a w papierach nadal zostało 2,4t i ładowność 1,1t
