Witam kolegę miałem identyczny przypadek w swoim manie prawdopodbnie masz zacięty zawór nagrzewnicy i leci ci ciepłe powietrze do tego pod kosolą srodkową w nagrzewnicy w 2 środkowych krakach nawiewy jest zapatka która steruje nawiewem człowym (na szybę) i ona się nie zamyka u mnie spadła ona z zawiasów można ją założyć dostając się przez te 2 kratki ale jest to srasznie cieżko zrobić (mi się udało) proponował bym ci rokrecic troche i dosać się inna drogą, jeżeli zapadka bedzie ok to po przekręceniu lewego dolnego pokretła w miejsce kropki na szybe ciepłe powietrze nie będzie leciało, jeżeli nie pomoże musisz sprawdzić linki o ile pamietam do nawiewu na szybe biegnie linka koloru czerwonego
Przyczyna może zależeć z którego rok masz tego Mana. Czy ma on klime i związany z tym zawór pod maską koło skraplacza czy pod deską rozdzielczą, czy sterowanie odbywa się elektronicznie czy jeszcze wszystko na linki
Witam, ja mam trochę inny problem z ogrzewaniem w moim Manie 19.414, a mianowicie cały czas dmucha zimnym powietrzem, poradźcie na co patrzyć, czy z tym może mieć związek ten zawór co jest z przodu pod maską?
Witam, ja mam trochę inny problem z ogrzewaniem w moim Manie 19.414, a mianowicie cały czas dmucha zimnym powietrzem, poradźcie na co patrzyć, czy z tym może mieć związek ten zawór co jest z przodu pod maską?
Możliwe że nagrzewnica do wymiany. No ale najpierw sprawdź ten zawór o którym mówisz.
Nagrzewnica to jest do wymiany tylko jesli cieknie. Druga mozliwosc to ze jest baaardzo intensywnie zabrudzona (naprawa to wymontowanie i czyszczenie karcherem).
Jesli podejrzewasz zawor to mozesz na probe go ominac. Zalatw sobie takie rurki (srednica chyba 18) zeby go "wyjac" z obiegu, pojezdz tak z dzien. Jesli bedzie grzalo to zawor jest rabniety. Jesli nie to szukamy dalej.
Nie sugeruj sie wypowiedziami ze caly czas jest prad w kostce sterujacej zaworem. Sterowanie odbywa sie przerywaniem "masy".
Zrob jeszcze taki test: zapnij kontrolke do kostki sterujacej zaworem tak zeby swiecila. Przerec pokretlem od temperatury na zimno i na gorace powietrze. Kontrolka powinna raz migac, lub swiecic ciagle. W ten sposob sprawdzisz potencjometr i instalacje.
Właśnie tak zrobiłem i żarówka cały czas świeci, gaśnie tylko wtedy jak włączę klime, no i zauważyłem jeszcze że jak silnik chwyci temperaturę, to te rurki które wchodzą do tego zaworu są ciepłe, jedna tez wychodzi ciepła, a druga zimna, dzięki za odpowiedź pozdrawiam.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To ja powiem ten zawór jest tak skonstruowany gdy nie dostaje napięcia powinien się otworzyć i grzać gdy dostanie zasilanie zaworek się zamyka.
Mozesz sprubować go zreanimować rozkrecajac go i wdolnej czesci obudowy jest taki storzkowy grzybek z mosiądzu on lubi się zacinać nadu dociska ten storzek cewka a do góry podnosi ciśnienie płynu chłodniczego w rurkach od ogrzewania jeśli ten grzybek się nie podniesie obieg płynu przez nagrzewnicę jest zamkniety a płyn z powrotem wraca przez zawór do silnika.
mozesz sprubować popukać młotkiem w obudowę zaworu u mnie to czasem pomagało i zaczynało grzać ale latem ten grzybek nie uszczelniał i przepuszczało płyn na ogrzewanie.
Ja z swoim zaworem też walczyłem ale się podałem i kubiłem nowy orginalny za około 400 złoty nie kupuj żadnej podruby czy zamiennika bo to też przerobiłem zamiennik zaczoł cieknąć przez cewkę co spowodowało że ogrzewanie cały czas grzało i nie dało się go wyłączyć przy 30 stopniowym upale
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę