Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2009, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 12:37
Posty: 10
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Bardzo proszę o pomoc...

Dostałem propozycję doinwestowania w planowaną stacje diagnostyczną we Wrocławiu lub okolicach. Chodzi też o to, żeby wykonywała przeglądy ciężarowych, również ciągników siodłowych, naczep. Jest jeszcze możliwość wyboru lokalizacji. Mam takie pytania:

1. Jak wybierana jest stacja, na której robiony będzie przegląd? jak to wygląda w firmach małych a jak w dużych? Czy stacje diagnostyczne zawierają (np. cichą) umowę z właścicielem lub kierownikiem floty, żeby przeglądy były robione właśnie u nich? Czy może nikt nie zwraca uwagi na to, gdzie robiony jest przegląd i to kierowca decyduje (np. ma jedną zaznajomioną/ulubioną, albo po prostu znajduje gdzieś na trasie, kiedy wypada przegląd?)

2. Jeżeli to kierowca decyduje, to co wpływa na wasz wybór? Są jakieś ciekawe rozwiązania, żeby przyciągnąć kierowców?

3. Czy zazwyczaj robi się przegląd ciągnika i naczepy razem, czy oddzielnie?

4. Czy legalizacje tacho robi się na tych samych stacjach diagnostycznych co przeglądy, czy gdzieś indziej? Ile kosztuje legalizacja?

5. Biorąc pod uwagę powyższe, czy lokalizacja stacji powinna być: blisko bazy, przy trasie, przy centrum logistycznym, przy warsztacie naprawczym/serwisowym?

6. Czy macie ciekawe pomysły na to gdzie w okolicach Wrocka lub we Wrocku przydałaby się stacja diagnostyczna?

Będę bardzo wdzięczny za Wasze odpowiedzi na którekolwiek z pytań. Ogromne dzięki.


Ostatnio zmieniony 18 mar 2009, 0:47 przez Michał Wiśniewski, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 18 mar 2009, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2008, 21:47
Posty: 20
GG: 0
Samochód: scania 420
Lokalizacja: Pruszków

No kolego z taką wiedzą na podstawowe tematy to radzę Ci odpuść sobie ten biznes,może jakaś inna branża???


Post Wysłano: 18 mar 2009, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 12:37
Posty: 10
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
No kolego z taką wiedzą na podstawowe tematy to radzę Ci odpuść sobie ten biznes,może jakaś inna branża???
Widzę, że kolega niesamowicie pomocny. Zupełnie nie rozumiem po co ktoś pisze taki tekst, co mu to daje...??? Tak żeby inni myśleli, że on ogromnie wszystko-wiedzący, czy po co? Gdybym miał wiedzę to bym chyba się nie pytał. A gdyby każdy miał wiedzę o wszystkim, to nie istniałyby fora. Naprawdę, brak słów.


Post Wysłano: 18 mar 2009, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2008, 21:47
Posty: 20
GG: 0
Samochód: scania 420
Lokalizacja: Pruszków

Kolego ja absolutnie nie chciałem Ciebie urazić,to tylko moja dobra rada.W dzisiejszych ciężkich czasach naprawdę zakładając biznes trzeba się na tym znać,nawet Ci co siedzą latami w danej branży mają poważne problemy.Myślisz pewnie ,że założnie stacji diagnostycznej równa się z założeniem budy z ciuchami na bazarze,to nie taka łatwa sprawa.Zamiast pisac bezsensowne pytania typu:
3. Czy zazwyczaj robi się przegląd ciągnika i naczepy razem, czy oddzielnie?

4. Czy legalizacje tacho robi się na tych samych stacjach diagnostycznych co przeglądy, czy gdzieś indziej? Ile kosztuje legalizacja?

5. Biorąc pod uwagę powyższe, czy lokalizacja stacji powinna być: blisko bazy, przy trasie, przy centrum logistycznym, przy warsztacie naprawczym/serwisowym?

Myślisz ,że jak tu odpowiedzą na pytania to już będzie po sprawie i pół sukcesu,na początku radze sie dowiedzieć jak to wszystko wygląda w kwetii prawnej.Stacji i tak nie zbudujesz tam gdzie będziesz chciał tylko gdzie Ci pozwolą i nie załatwisz tych wszystkich zezwoleń w jednym okienku w jedną godzinę.Podsumowując to czeka Ciebie długa i kręta droga bez jakichkolwiek znajomości,zaczynając juz w urzędach.Druga sprawa to kosztorys ,jak się orientuje nie jest to wszystko takie tanie szczególnie urządzenia techniczne nie wspominając o wykupie odpowiedniej działki,ale do odważnych świat należy.
Życze powodzenia


Post Wysłano: 19 mar 2009, 0:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 12:37
Posty: 10
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

OK, jest człowiek, który od 15 lat jest diagnostą i poznał od podszewki stacje kontroli, ale tylko te do 3,5t. Jest inny człowiek, który wie bardzo dużo o samochodach, jest elektronikiem i mechanikiem. Obaj wiedzą dużo, ale mają za mało kasy. Ja się znam na wielu rzeczach, ale nie na tych o które pytam. Poza wsadzeniem kasy chcę sprawdzić, czy ich pomysły są realne i szczególnie czy ich założenia na temat możliwości obsługiwania ciężarowych są realne. Mam też pewne możliwości lokalizacyjne, w czym także mógłbym pomóc, ale nie wiem czy rozważane w tej chwili lokalizacje są optymalne, a jeżeli to która bardziej. Nie wiem dlaczego uważasz, że obudziłem się pewnego dnia z pomysłem na otwarcie stacji. Oczywiste, że jest w tym coś więcej niż dziwny sen.

Ale i tak występuję tutaj prosząc o pomoc, a nie o zupełnie niekonstruktywną krytykę.


Post Wysłano: 19 mar 2009, 0:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Musiałbyś popytać użytkownika Cyryl, bo z tego co pamiętam to "urzęduje" on w tamtych terenach i ma sporą wiedzę na tego typu tematy :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 19 mar 2009, 1:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
1. Jak wybierana jest stacja, na której robiony będzie przegląd? jak to wygląda w firmach małych a jak w dużych? Czy stacje diagnostyczne zawierają (np. cichą) umowę z właścicielem lub kierownikiem floty, żeby przeglądy były robione właśnie u nich? Czy może nikt nie zwraca uwagi na to, gdzie robiony jest przegląd i to kierowca decyduje (np. ma jedną zaznajomioną/ulubioną, albo po prostu znajduje gdzieś na trasie, kiedy wypada przegląd?)
Tzw, cicha umowa to chyba najczestszy przypadek, konkurencja wsród stacji duża więc wziatka się zdarza. I niemożliwe jest, żeby osoba odpowiedzialna za flote nie interesowała się tym gdzie robione są przeglądy.
Cytuj:
2. Jeżeli to kierowca decyduje, to co wpływa na wasz wybór? Są jakieś ciekawe rozwiązania, żeby przyciągnąć kierowców?
Poza wyjątkowymi sytuacjami, wybór stacji nie leży w kompetancjach kierowcy.
Cytuj:
3. Czy zazwyczaj robi się przegląd ciągnika i naczepy razem, czy oddzielnie?
Jeśli termin na ciągnika mam 1 stycznia a na naczepe 1 lipca to dlaczego mam robić je razem ??!!
Cytuj:
4. Czy legalizacje tacho robi się na tych samych stacjach diagnostycznych co przeglądy, czy gdzieś indziej? Ile kosztuje legalizacja?
To już nieco inna branża.
Cytuj:
5. Biorąc pod uwagę powyższe, czy lokalizacja stacji powinna być: blisko bazy, przy trasie, przy centrum logistycznym, przy warsztacie naprawczym/serwisowym?
Każda z zasugerowanych lokalizacji jest dobra, a najlepiej by było połaczyć wszystko naraz, np. 200m od ruchlwej drogi, w promieniu 10km są bazy firm posiadające w sumie 500 środków transportowych, po sąsiedzku są serwisy 3 producentów ciężarówek, a naprzeciwko drogi są centra logistyczne... echhh miszyn impasibul :lol: :lol: :lol:
Cytuj:
6. Czy macie ciekawe pomysły na to gdzie w okolicach Wrocka lub we Wrocku przydałaby się stacja diagnostyczna?
Niestety nie.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 19 mar 2009, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 12:37
Posty: 10
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Wielkie dzięki Bosman, już mi z 2 lata temu pomogłeś jak pytałem się o rynek naczep. Dobry człowiek jesteś :)


Post Wysłano: 19 mar 2009, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2009, 17:02
Posty: 68
GG: 0

ja ci podpowiem konkretny przyklad, w sweitochlowicach jest jedna okregowa stacja kontroli pojadów, jest ona za plotem bazy firmy DELTA TRANS oraz serwisu volvo, takie sasiedztwo i dobry kontakt z tymi dwoma firmami pozwoli na dobry ruch, pozatym pamietaj ze najlepsze sa stacje diagnostyczneg przy salonach samochodowych, wowczas sprzedajac tam nowe auto przy odrobinie reklamy zyskujesz klienta na stacje diagnostyczna ktory na pewno przyjedzie na przeglad do "swojego" salonu, dzieki temu zyskamy wielu potencjalnych klientów, stacja diagnostyczna przy drodze tranzytowej to znowu zysk z rejestracji aut sprowadzanych, podobno w koninie przy trasie sasiaduja ze soba 3 stacje diagnostyczne roznych firm, ale wszystkie 3 maja zysk dzieki pojazdom sprowadzanym.


Post Wysłano: 23 mar 2009, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 12:37
Posty: 10
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Wielkie dzięki. Rozumiem, czyli realnie to dla ciężarowych najlepiej przy bazach firm transportowych (jeżeli da się z nimi dogadać). Ewentualnie przy drodze z Niemiec lub przy salonie sprzedaży, ale to chyba bardziej z nastawieniem na osobowe, bo ciężarowych ani się tak dużo nie sprowadza, ani jeden salon sprzedaży nie ma aż takiego obrotu, żeby to napędzało wielu klientów.
Ale jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś obserwacje, to bardzo proszę o kolejne wpisy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: