Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 mar 2009, 11:00
Posty: 2
GG: 0

Witam,

poproszę o pomoc kierowców i użytkowników wywrotek, oraz naczep samowyładowczych i do nich mam pytanie, a mianowicie: Co ci się nie podoba w twojej wywrotce jeżeli chodzi o hydraulikę, czy za wolno sie podnosi, za wolno opda, za mały ma kąt wychyłu, sterownie jest nie takie jak powinno, jakie są częste uterki, wogóle co byście zmnienili usprawnili itp. Jest mi to potrzebne do pracy przejściowej dlatego poproszę o szczere i prwadziwe wypowiedzi w tym temacie, a być może przyczynią sie ona do usunięcia tych usterek będę sie również kontaktował z producentami, to będę miał silny argument do rozmowy. Tak wiec wszystkich którzy sa mi w stanie pomóc poproszę o wypowiedzenie sie w tym temacie bo kto może być lepiej rozeznany jak nie Wy uzytkownicy owych maszyn.

Pozdrawiam i dziekuje za przeczytanei tematu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Z tego co sobie przypominam to najczęściej drażniło mnie umiejscowienie dźwignii sterowania w kabinie, choć to bardziej wina firm montujących, ale bywały też wywrotki fabryczne z wadami, choćby sterowanie wywrotem w wywrotce Steyr, nie dość że pokrętło (osobiście uważam to za najgorszy patent) to jeszcze między fotelem a poręczą do wsiadania.
Drugi "patent" tez łączył się z pokrętłem, w Mercedesie (zabudowa fabryczna Meiller) nie dość że brak możliwości jednoczesnej jazdy z podnoszeniem (zaraz sie zacznie że tak nie wolno i w ogóle ale czasem przydatna rzecz, mówcie co chcecie ja swoje wiem), oraz co gorsze brak możliwości zatrzymania skrzynii w trakcie podnoszenia na dowolnej wysokości. To takie najgorsze cechy jakie pamiętam. Czasem przy innym Mercedesie (914) lubiał "zawisnąć" kiper w trakcie opuszczania i trzeba było wyspinać się na pake i odstawić "afrykański taniec". Jak sobie cos jeszcze przypomne to napisze.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 11:52
Posty: 130
GG: 3686521
Lokalizacja: Kielce

Naczepa Inter Cars Feber - mamy ich w firmie kilkanaście i większość podnosi się bardzo wolno w porównaniu np. do Schmitz. W niektórych również żeby podnieść kiper do góry trzeba po włączeniu pompy wysiąść z kabiny i walnąć w cycek przy owej pompie żeby poszło do góry.

I jeszcze jedna poważna wada jaką zauważyłem, co prawda nie jest to hydraulika ale jednak. Często padające czujniki od ABS.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Szybkosc podnoszenia nie zalezy od naczepy tylko od wydajnosci pompy zainstalowanej w samochodzie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2009, 11:41
Posty: 19
GG: 0
Samochód: Scania

Dokładnie tak szybkość podnoszenia skrzyni zależy od wydatku papy lub jej nadmiernego zużycia.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

Cytuj:
Naczepa Inter Cars Feber - mamy ich w firmie kilkanaście i większość podnosi się bardzo wolno w porównaniu np. do Schmitz. W niektórych również żeby podnieść kiper do góry trzeba po włączeniu pompy wysiąść z kabiny i walnąć w cycek przy owej pompie żeby poszło do góry.

I jeszcze jedna poważna wada jaką zauważyłem, co prawda nie jest to hydraulika ale jednak. Często padające czujniki od ABS.
sprobuj podczas kiprowania przytrzymac silnik na obrotach. Hydraulika bedzie dzialala szybciej

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

W naczepach np Langendorf na krotkiej ramie przy podnoszeniu na maksa tylna os samochodu czesto unosi sie w powietrze. A co za tym idzie nie da sie odjechac.
Sytuacje ratuje fakt zamontowania fabrycznego podnoszenia osi sterowanego z kabiny ciagnika. Podnoszac os u naczepy dociaza sie ciagnaca u samochodu.
No i oczywiscie czujniki ABS. Ale to chyba problem hamulcow tarczowych. W bebnach czujnik jest zakryty przed piachem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 mar 2009, 11:00
Posty: 2
GG: 0

dziekuję bardzo za odpowiedzi i zainteresowanie się tak nietypową sprawą, uwzględnię i przedstawię Państwa opinie i zobaczymy co z tego wyniknie, jeżeli jeszcze ktoś ma coś do powiedzenia o niech sie nie krępuję do środy będę śledził temat i czekał na opinie.

pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Witam
jak co niektórzy wspominali szybkość podnoszenie(zależy też ona od wielkości tłoka). Uważam iż sposób na pokrętło jest dobry, bo jest prosty.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Może być mały tłok i będzie szybko podnosił- zależy od ciśnienia.

Szybkość podnoszenia moim zdaniem zależy też od grubości węży.

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Uważam iż sposób na pokrętło jest dobry, bo jest prosty.
Może prosty to on jest ale za to niezwykle badziewny w codziennej eksloatacji.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2009, 11:41
Posty: 19
GG: 0
Samochód: Scania

węże ciśnieniowe są z reguły dużo cieńsze nisz ssące do pompy więc na pewno to niema wielkiego wpływu na szybkość podnoszenia. Są 2 czynniki które mają wpływ na to ciśnienie i wydatek pompy. natomiast im większa średnica tłoka tym mniejsze ciśnienie jest potrzebne i odwrotnie. Ja bym sprawdził manometrem ciśnienie jakie daje pompa i tu będzie przyczyna wolnego kiprowania. Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Uważam iż sposób na pokrętło jest dobry, bo jest prosty.
Może prosty to on jest ale za to niezwykle badziewny w codziennej eksloatacji.
3 sztuki przez kilka lat, zero problemów. Twoje zdanie jest takie a nie inne a moje takie tyle.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 11:52
Posty: 130
GG: 3686521
Lokalizacja: Kielce

Wiem panowie że trzeba przytrzymać na obrotach, ale to i tak żółwie tempo. Poprostu napisałem jakie ja odniosłem wrażenie obserwując inne naczepy róznych firm.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
sprobuj podczas kiprowania przytrzymac silnik na obrotach. Hydraulika bedzie dzialala szybciej
A wiesz że nie powinno się używać wyższych obrotów, do 900-950 to max.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2009, 11:41
Posty: 19
GG: 0
Samochód: Scania

to kolego masz pompę zepsutą albo coś z rozdzielaczem jest a i sprawdz sobie filtry olejowe mogą być zużyte


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Mówisz o obrotach na skrzyni cz silnika. BO jedno do drugiego w różnych autach nie pasuje do siebie.

Większość wydajności jest podawanych przy 1000obrotów ale przy wyjściu a nie silnika. I jeśli kolega ma małe obroty na skrzyni to może się okazać, że będzie go butował na gazie a tam dalej będzie mała wydajność.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: