W ciągu najbliższych tygodni będę musiał podjąć ostateczna decyzje co do zakupu środka transport.
Prawdopodobnie będę miał zlecenie na transport piachu na odcinku do 100km kółko - kilka kursów dziennie przez ok 10-15 miesięcy.
Powiedzcie mi proszę jaki sprzęt wybrać i jakie są koszty eksploatacji poszczególnych pojazdów. Co najważniejsze jakie są srednie stawki za kilometr netto?
Jaką wywrotke 8x4 wybrać? rocznik od 1998 do 2003.
Co sądzicie o wywrotkach 8x4 z anglii maja słabe silniki 290-340KM czy daja rade?ceny maja przystępne.
Czy lepiej zestaw ciagnik + naczepa?
Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę.
Na co szczególnie zwrocic uwage w przypadku takiego transportu i przy zakupie aut.
Do tej pory nie mialem do czynienia z transportem stad tak wiele pytan
Transport z kopalni na budowe drogi ew na skład.
Z góry bardzo dziekuje za pomoc!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 lut 2009, 20:44 przez dooktor, łącznie zmieniany 2 razy.
No to radziłbym Ci w takim razie kupić auta z napędem 8x6 najlepiej dają sobie rade w tego typu terenie.A do jakiej kwoty byś chciał kupywać te auta i ile sztuk?
ten który realizuje ta budowę zrobi tak:
w bezpośrednim sąsiedztwie budowy zrobi plac składowy i tam ciągniki siodłowe z naczepami będą przywoziły materiał. oczywiście taki plac wyposażony będzie w wagę.
z tego placu na budowę bezpośrednio będą woziły 4-osiowce, ale 8x8. przy budowach dróg 8x6 się zakupują, natomiast bardzo dobrze radzą sobie Tatry 6x6.
z prostego wyliczenia wychodzi, że przyjdzie Ci przewieźć 30 000ton. jak zan życie każdy wykonawca robi dywersyfikacje i takich jak Ty przewoźników będzie co najmniej 3-4, więc przy tej ilości mogę nawet podać Ci ceny za tonokilometr.
zestaw ciągnik - naczepa wywrotka na takim dystansie będziesz musiał się zgodzić na 0,19zł/tonokilometr, a za 4-osiowce stawka jest godzinowa 120,-zł/h.
takie są dzisiaj ceny rynkowe, więc jakbyś miał 4-osiowcami wozić na dystansie 100km poszedłbyś z torbami w pół miesiąca.
Dalczego kolego Cyryl poszedłby z torbami,skoro jest wiele firm co wykonują tego typu wywozy piachu na wywrotkach 4-osiowych i jakoś nie narzekają.I w jeszcze mniejszym promieniu worzą ten piach.
Cyryl i ty myślisz że inaczej będą na tej samej trasie rozliczać 4ośki i zestaw? Toś jest w wielkim błędzie. Stawka od tony. Ale tak to sobie licz zawsze na kilometry przy danym tonażu ile ci za km wychodzi.
120zł za h to stawka jaką znam na plandekę, jeżdżącą po magazynie. Chyba że pod sped jeździsz. Cztero ośkę brałbym tylko w trudny teren. Jesli to samo szło by zrobić zestawem biore zestaw. Większa ładowność, większa możliwość kombinacji z naczepami.
Nie wiemy jak zrobi to ten kto realizuje tą budowę.
Cyryl i ty myślisz że inaczej będą na tej samej trasie rozliczać 4ośki i zestaw? Toś jest w wielkim błędzie...
Cytuj:
ten który realizuje ta budowę zrobi tak:
w bezpośrednim sąsiedztwie budowy zrobi plac składowy i tam ciągniki siodłowe z naczepami będą przywoziły materiał. oczywiście taki plac wyposażony będzie w wagę.
z tego placu na budowę bezpośrednio będą woziły 4-osiowce...
kolega zadający pytanie dopiero zaczyna i nie bardzo wiedział jak wygląda technologia transportu przy tego typu budowie, ale rozmawialiśmy telefonicznie i już trochę wie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 11 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę