[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Wybór państw socjalistycznych - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 wrz 2008, 0:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Panowie, powiedzcie, czemu państwa: ZSRR, DDR i PRL wybrały to przewożenia na zachód takie pojazdy jak : VOLVO, FIAT/IVECO, RENAULT?


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 1:22

Strasznie dziwne pytanie. Nie wiem w jakim celu jest zadane.
Co do Iveco to odpowiedz jest raczej prosta. Trzeba pamietac ze Polacy produkowali auta na licencji fiata, a wiec mieli jakies tam kontakty handlowe z tym koncernem. Idac za tym tropem mozna dojsc do skutku, ze poprostu przez ulatwiony kontakt wlasnie takie ciezarowki sprowadzano.
Nastepna marka, Volvo, Szwecja niby blisko skok przez wode i ciezarowka laduje w Polsce. Tylko ze jak powszechnie wiadomo Szwedzi strasznie nie lubili komunistow, szweckie spoleczenstwo pomagalo Solidarnosci, miedzy innymi szmuglowaniem powielaczy, nadajnikow drukowaniem ulotek. Szwedzi wysylali pomoc finansowa a takze materialna. Takze czemu volvo to nie mam pojecia, moze bliskosc i solidnosc powodowala wlasnie sprowadzanie takich oto ciezarowek.
Co do Renault to nie wiem co napisac, przyjazd Polsko-Francuska?


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 13:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A gdyby zamiast w/w były Scania czy DAF, pewnie pytanie brzmiałoby podobnie: dlaczego akurat te marki wybrano a nie inne?

_________________
ego


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 13:29

Dlatego na poczatku napisalem ze pytanie jest dosc dziwne. Ale zastanowilem sie chwilke i sobie dorobilem ideologie do tego :)


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 14:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Ideologia myślę że dość trafiona :)

_________________
ego


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

dzięki kolego za informację.Wiesz, zawsze mnie to zastanawiało, dlaczego IVECO,VOLVO,RENAULT.Zbieram informację na temat PEKAES i SOVTRANSAVTO.Bajo


Post Wysłano: 14 wrz 2008, 0:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Sovtransavto jeździło głównie na Mercedesach. A w okresie olimpiady w Moskwie pojawił się model z logo olimpiady na boku kabiny.

_________________
ego


Post Wysłano: 14 wrz 2008, 9:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

jeszcze były Mercedesy z klimatyzacją na dachu, którymi PEKAES śmigał do Iraku.

otóż kontrakty w czasach PRL były okupiane olbrzymią korupcją. zatwierdzenie kontraktu na dostawę dużej liczby pojazdów ciężarowych, który zatwiedzał dyrektor firmy, I sekretarz, zjednoczenie i centrala z Warszawy wyglądało tak:
najpierw taka delegacja najczęściej nie znająca języka i nie mająca pojęcia o merytorycznej wartości towaru była zapraszana na prezentację do producentów. do tego oczywiście dochodził jeden lub dwóch smutnych panów z SB.
goszczeni byli w ekskluzywnych hotelach, dostawali kieszonkowe, bo dieta za delegacje szła do prywatnej kieszeni, imprezki, prezenty itp.
i tak obejrzawszy kilka produktów o których jedna, góra dwie osoby miały jako takie pojęcie, dochodziło do finalizacji kontraktu. po prezentacjach, która była formą nagrody dla pomniejszych wiernych towarzyszy, przechodzono do konkretów.
i tutaj osoby siedzące w temacie nie uczestniczyły już w rozmowach, a siadali do nich kacykowie partyjni i ustalali kwotę która pójdzie pod stołem do prywatnych kieszeni.

dlaczego akurat te marki, bo ich menadżerowie mieli lepsze dojście do kacyków partyjnych, albo dali więcej.

w Sovtransawto jeżdżono wyłacznie w podwójnych obsadach. pozowlenie na pracę z wyjazdami na zachód dostawali ślepo wierni systemowi, ale to też można udawać, więc dobierano załogi tak, aby jeden nie znał wcześniej drugiego i najdłużej po pół roku wymieniano.
z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że większość z nich miała drugi etat w KGB lub GRU.

kierowcy z DDR wogóle nie wyjeżdżali na zachód, bo już by nie wrócili.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, 5:58 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 wrz 2008, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1343
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Renault pewnie dlatego zasiliło polski tabor, bo tow. Gierek przychylnym okiem patrzył na Francję. Za młodych lat pracował we Francji. Stąd między innymi Jelcz PR110 jest licencją po francuskim Berliecie. Napewno rachunek ekonomiczny miał niewiele wspólnego z zakupami.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: