Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]

Przy wyborze samochodu największe znacznie ma dla mnie poza ceną :
osiągi silnika (dynamika; zużycie paliwa) 33%  33%  [ 36 ]
właściwości jezdne 4%  4%  [ 4 ]
komfort podróżowania 13%  13%  [ 14 ]
przestronność wnętrza 8%  8%  [ 9 ]
stylistyka nadwozia 8%  8%  [ 9 ]
wyniki testów zderzeniowych 3%  3%  [ 3 ]
koszty serwisowania 14%  14%  [ 15 ]
marka/kraj produkcji 17%  17%  [ 18 ]
Liczba głosów: 108
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sie 2008, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2008, 22:50
Posty: 17
GG: 0
Samochód: resor.com.pl

Zapraszamy do udziału w ankiecie dotyczącej wyboru samochodu.

Piszcie też na jakie auto polujecie i czemu akurat takie a nie inne wpadło wam w oko, ankieta pozwoli lepiej opisac wasz wybór.

_________________
Resory - ważne dla bezpieczeństwa i stabilności


Post Wysłano: 26 sie 2008, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Brak opcji "wszystko"


Post Wysłano: 26 sie 2008, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2008, 9:37
Posty: 66
GG: 136618882
Samochód: Audi A6 2.5 TDI
Lokalizacja: RÓŻAN

Brak opcji bezpieczeństwo, to jest według mnie najważniejsze zaraz po sprawności danego auta...

Mówimy o osobówkach czy ciężarówkach?

_________________
20 letni kiero


Post Wysłano: 26 sie 2008, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 gru 2007, 0:23
Posty: 109
GG: 10480858
Samochód: 440 dxi
Lokalizacja: Pniewy

Jesli chodzi o osobówki to według mnie najlepsze są japońskie auta. Moze nie wszyscy wiedza ale Mazda 2(bodajże) jest od lat na pierwszych miejscach aut które są najmniej awaryjne.Jednak ludzie i tak kupują BMW czy tez Volkswageny.Owszem są to dobre samochody jednak ja zawsze będę uważał ze japońskie samochody są najlepsze może dlatego ze mam właśnie japońca i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.

_________________
Uczeń Technikum Logistycznego ;)


Post Wysłano: 26 sie 2008, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Cytuj:
Brak opcji bezpieczeństwo, to jest według mnie najważniejsze zaraz po sprawności danego auta...

Mówimy o osobówkach czy ciężarówkach?
Jest opcja "testy zderzeniowe" wiec mozna przyjac ze autorowi chodzilo o to, ze im lepszy wynik, tym bezpieczniejsze, i ze tym sie kierujemy. Chyba ze autor dodal to w trakcie juz po Twoim poscie. Biorac pod uwage wszystkie te opcje, m.in. "testy zderzeniowe" i "osiagi silnika" to nie trudno sie domyslic ze chodzi o auta osobowe.

Cytuj:
Jesli chodzi o osobówki to według mnie najlepsze są japońskie auta. Moze nie wszyscy wiedza ale Mazda 2(bodajże) jest od lat na pierwszych miejscach aut które są najmniej awaryjne.Jednak ludzie i tak kupują BMW czy tez Volkswageny.Owszem są to dobre samochody jednak ja zawsze będę uważał ze japońskie samochody są najlepsze może dlatego ze mam właśnie japońca i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.
Tak, tylko, ze łożysko do Mazdy np. 323 95' kosztuje 300 zl, a do VW czy nawet Audi dajmy ok. 100-150 zl, jest roznica....
I to najbardziej boli w japoncach, ze czesci w wiekszosci sa bardzo drogie, a niemieckie auta znowu az tak bardzo nie odstaja od nich awaryjnoscia, wiec w ogolnej ocenie kosztow, mysle ze przewage maja niemieckie auta.
Nie mam nic do japoncow, bo sam mam w rodzinie 3 niemieckie auta i jednego japonczyka, ale wg mnie stwierdzenie "najlepsze", to za duzo powiedziane, ale kazdy ma prawo do swojego zdania. Slyszalem taka opinie o japoncach, ze one sa tak obliczone na pewien przebieg, jak jezdza to jezdza, nic sie nie dzieje, ale jak juz sie zaczynaja sypac to wszystko.

Mowie oczywiscie o autach sprzed conajmniej kilku lat, bo to co teraz jest produkowane, czy to niemieckie, wloskie czy japonskie, to syf, syf i jeszcze raz syf, ktorego glownym zadaniem jest jezdzenie na usuwanie coraz to innych usterek do serwisu i wyciaganie od klienta jak najwiecej kasy.

Jesli o mnie chodzi, to niedawno kupowalem auto, i glownie na co patrzylem to koszty serwisowania, to tez wybralem w ankiecie i jako druga opcje dobralem komfort podrozowania. Ogolnie rzecz biorac, auta ogladalem tak konkretnie ze 4 miesiace, pozniej bylo sporo szukania i duzo wybierania. Glownie patrzylem na koszty serwisowania/utrzymania ze wzgledu na to ze nie utrzymuje tego auta calkowicie z wlasnej kieszeni. Tak naprawde patrzy sie na te wszystkie albo wiekszosc opcji, a pozniej wybiera kompromis miedzy nimi z wiekszym udzialem jednych albo innych czynnikow, ktore nam bardziej pasuja, wiec ciezko jednoznacznie zaznaczyc 2 opcje w tej ankiecie.


Post Wysłano: 26 sie 2008, 23:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Faktycznie ciężko jednoznacznie określić, czy o pojazdy osobowe czy też ciężarowe chodzi autorowi ankiety. O Tych pierwszych powiedzieli już nieco moi przedmówcy :wink: Dodam, że jeżeli wybieramy osobówkę to tylko i wyłącznie dostosowujemy ją do swoich potrzeb, więc każdy z tych podpunktów ma jakieś znaczenie.
Natomiast patrząc na ankietę pod kątem samochodów ciężarowych, musimy jeszcze określi czy jesteśmy tylko użytkownikiem (kierowcą) czy właścicielem. Bo dla każdego z nich inne rzeczy mają znaczenie przy wyborze pojazdu, właścicielowi zależy na jak najniższym zużyciu paliwa i kosztach serwisowych. A dla kierowcy większe znaczenie ma przestronność wnętrza czy np. komfort podróżowania bądź też właściwości jezdne.


Post Wysłano: 27 sie 2008, 9:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2008, 22:50
Posty: 17
GG: 0
Samochód: resor.com.pl

wyniki testów zderzeniowych - znaczą bezpieczeństwo danego auta ;)

_________________
Resory - ważne dla bezpieczeństwa i stabilności


Post Wysłano: 27 sie 2008, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

My kupując 2 lata temu patrzyliśmy tylko na niemieckie samochody (Grupa Volkswagena a więc także Skoda i Seat). Zwracaliśmy uwagę oprócz ceny na stan techniczny, spalanie. Wybraliśmy Audi, bo oprócz niezawodności cechuje je także ocynkowane nadwozie.

W przyszłym roku ponownie czeka nas wymiana auta. Znowu wybieramy coś z Niemiec bądź też Grupy Volkswagena, bo dla nas niemieckie samochody są najlepszymi na świecie. Zastanawiamy się nad Seatem Toledo II, Skodą Octavią I, Volkswagenem Golfem IV Variant, Volkswagenem Borą. Tylko i wyłącznie 1.9 TDI 110 koni. Dlaczego? Bo to niezawodne (po 350-400tys. km do remontu), ekonomiczne i mocne motory. Ww. samochody cechuje bezawaryjność, bogate wyposażenie (jak dla nas koniecznie z klimatyzacją), piękny wygląd, choć niektórzy ludzie narzekają, że są nudne stylistycznie, a większość VW wygląda świeżo nawet po 15 latach od momentu premiery i osiągi TDeIka. Gdyby trafiła się jakaś zadbana Mazda 6 z silnikiem 2.0D, to pewnie byśmy się na nią skusili. Mazda i Mitsubishi to jedyne uznawane przeze mnie i tatą japońskie samochody.

Czemu tak kocham Grupę Volkswagena? Bo od kiedy pamiętam w rodzinie mieliśmy jakiegoś VW. Nigdy się nie psuły (gdy się nie dba to i te auta się zepsują), pewnien Golf mimo 18 lat na karku jeździł i wyglądał tak, jakby był fabrycznie nowym samochodem, a francuscy rówieśnicy byli stałymi gośćmi warsztatów.

Nie lubię natomiast Toyoty. Zaraz posypią się głosy oburzenia. Ja nie trawię wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego tych pojazdów, ich rozwiązań technicznych. Yarisy są obrzydliwe, do tego te zegary na środku deski rozdzielczej i tandetnie wyglądające plastiki. I co z tego, że są bezawaryjne, gdy zaczynają się psuć, to wszystko naraz.

Proszę nie rozpoczynać kłótni, to tylko moje zdanie, nie wszyscy muszą się z nim zgadzać :wink: .

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 27 sie 2008, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
o oprócz niezawodności cechuje je także ocynkowane nadwozie.
Przecież od dobrych kilkunastu lat (może kilkudziesięciu?) to jest standard u wszystkich producentów.

Na moje oko to mógłbyś zostać sprzedawcą VW :)

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 27 sie 2008, 13:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Przecież od dobrych kilkunastu lat (może kilkudziesięciu?) to jest standard u wszystkich producentów.
W osobówkach? :roll:
Z tego co wiem tylko nielicznie koncerny to czynią - Ostatnim dobrze ocynkowanym wozem była ASTRA II :lol:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 27 sie 2008, 14:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Cytuj:
(...)Zastanawiamy się nad Seatem Toledo II, Skodą Octavią I, Volkswagenem Golfem IV Variant, Volkswagenem Borą. Tylko i wyłącznie 1.9 TDI 110 koni. Dlaczego? Bo to niezawodne (po 350-400tys. km do remontu), ekonomiczne i mocne motory. (...)
Polecam :D. A moze zostaniecie przy Audi :D? Sam posiadam Audi A4 Avant 1.9 TDI 110 KM, i jestem bardzo zadowolony. Auto ma naprawde kopa, jest komfortowe, ma sporo miejsca no i to Audi :D. Mysle, ze jak bedzie sie przestrzegalo kilku zasad to przebieg 600 tys. km bez remontu to nie jest jakas bajka, mowie na podst. kilku przypadkow ktore znam osobiscie,, chociaz powszechnie wiadomo ze taki przebieg to nie problem dla tych aut.
Sam szukalem tez czegos z grupy VW, i mnie mechanik odradzal Seaty, glownie ze wzgledu na drogie czesci.

Co do opli, to nie sa zle, ale blacha slaba, niestety...


Ostatnio zmieniony 27 sie 2008, 14:09 przez Tomek_215, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 27 sie 2008, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Cytuj:
(...)Zastanawiamy się nad Seatem Toledo II, Skodą Octavią I, Volkswagenem Golfem IV Variant, Volkswagenem Borą. Tylko i wyłącznie 1.9 TDI 110 koni. Dlaczego? Bo to niezawodne (po 350-400tys. km do remontu), ekonomiczne i mocne motory. (...)
Polecam :D. A moze zostaniecie przy Audi :D? Sam posiadam Audi A4 Avant 1.9 TDI 110 KM, i jestem bardzo zadowolony. Auto ma naprawde kopa, jest komfortowe, ma sporo miejsca no i to Audi :D. Mysle, ze jak bedzie sie przestrzegalo kilku zasad to przebieg 600 tys. km bez remontu to nie jest jakas bajka, mowie na podst. kilku przypadkow ktore znam osobiscie,, chociaz powszechnie wiadomo ze taki przebieg to nie problem dla tych aut.

Co do opli, to nie sa zle, ale blacha slaba, niestety...
Mamy 80 B3. Zastanawialiśmy się właśnie nad A4, ale strasznie drogie w utrzymaniu jest aluminiowe zawieszenie. Wywalać ponad 2000zł rocznie na samo zawieszenie to nie dla nas. A sam silniczek super. Nie chcemy 90PS, bo jest troszkę za słaby do samochodu ważącego ponad 1400kg.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 27 sie 2008, 14:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
W osobówkach? :roll:
No może trochę poniosło mnie ze standardem. Nie jestem przekonany czy we wszystkich samochodach, ale skoro nawet takie auta jak lanos, tempra czy cinquecento są ocynkowane to byłbym zdziwiony gdyby porządne europejskie marki tego nie stosowały.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 27 sie 2008, 14:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Ford nie cynkuje/ował swoich wozów, oraz SKODA. Nie wiem jak inni...
Nie kłócę się bo w 100% pewien co do innych nie jestem. ;)
Pozdrawiam!

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 27 sie 2008, 14:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Skoda na pewno cynkuje. W końcu to Volkswagen Group. Informacja potwierdzona w salonie Skody i u znajomego mechanika.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 27 sie 2008, 14:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Nie wiem jak Octavie 2, ale wiem że 1 lubiły sobie trochę pordzewieć ;)
Pozdrawiam!

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 27 sie 2008, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Nie wiem jak Octavie 2, ale wiem że 1 lubiły sobie trochę pordzewieć ;)
Pozdrawiam!
Wybacz, ale ja nie widziałem jeszcze żadnej pordzewiałej Octavii. Po prostu są dwustronnie ocynkowane. Natomiast jeśli była "bita" i nie ma na sobie ani grama ocynku to pewnie że zardzewieje.
Cytuj:
Sam szukalem tez czegos z grupy VW, i mnie mechanik odradzal Seaty, glownie ze wzgledu na drogie czesci.
Drogie części w Seacie? Takie same ceny jak do Octavii czy Golfa. Wszystko oprócz części blacharskich powinno pasować,przynajmniej tak mówił znajomy mechanik.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 27 sie 2008, 16:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Dokładnie - LEON to dobry wóz - na pewno tańszy od golfa, a ładniejszy :mrgreen: Części to samo ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 08 wrz 2008, 8:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

co do ocynku w autach europejskich to takie marki jak mercedes czy bmw juz dawno go nie stosuja poniewaz maja jakies inne wynalazki np aluminium jedyne autka ktore posiadaja ocynko to autka z grupy volkswagena jednak autka marki bmw czy mercedes nie rdzewieja przynajmniej z moich wlasnych doswiadczen chyba ze sa to auta powypadkowe ale to juz inna para kaloszy :mrgreen:

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: