Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 sie 2008, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 16:40
Posty: 1
GG: 0

Dzień dobry.

Jestem "zielony" w kwestii obsługi samochodó ciężarowych, ale mam pytanie.

Sytuacja:
towar - 30 palet euro, 600 kg każda, razem 18 ton, rozłożony równomiernie na naczepie (żadnego piętrowania itd.)
Obciażenia po zważeniu na osiach (kg):
1 - 6760
2 - 11630
3 - 470
4 - 6570
5 - 6770
Problem - druga oś zbyt obciażona (limit 10 ton).
i pytanie - o co chodzi, co zostało źle zrobione? Towar jeździ na innych samochodach non stop, na tym jednym jest problem. Może coś z ta trzecią osią nie tak, ma takie małe obciążenie?

Prosze o pomoc.


Post Wysłano: 05 sie 2008, 19:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

mi to wygląda tak, jakbyś jeździł z podniesionym do góry koniem. Może siodło masz za wysoko?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 05 sie 2008, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

tak moze byc jak piszesz

sprawdź przy okazji wysokość od ziemi do szczytu naczepy na przodzie wlasnie

mozesz sie zdziwić jak zobaczysz tam np. 4m15cm...

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 06 sie 2008, 6:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

na standardową naczepę wchodzą 33 palety, więc trzeba to dobrze zapakować.
z przodu dajesz paletę w poprzek skrzyni ładunkowej na jej środku i powtarzasz jeszcze raz. dopiero następne palety ustawiasz wzdłuż po 3 w jednym rzędzie.
poza tym jeżeli nie pomyliłeś sie to na pierwszej osi naczpy jest tylko 470 kg, co mogłoby świadczyć, że oś ta była podniesiona, a powinna sama opaść przy więcej niż 8 t ładunku, ale nie opadła do końca - jakaś awaria?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 sie 2008, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Cyryl tutaj nic nie da duzo rozlozenie na calym aucie gdyz towar wazy 18ton po drugie kolega niedal jednego 0 w osi na naczepie- wystarczy z sumowac mase wszystkich os. Blad polega na czyms innym gdyz osie naczepy maja za maly docisk. Sproboj zwazyc osie przy spuszczonym hamulcem recznym i na luzie. Sprawdz jeszcze dokladnie czy auto jest dobrze wypoziomowane.


Post Wysłano: 06 sie 2008, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Kmietek - nic nie zrozumiałeś i wszystko pokręciłeś. W ogóle nie wiadomo o co chodzi w tym co napisałeś.

Po zsumowaniu mas wychodzą ~32 tony, czyli ~14 ton auto i naczepa + ~18 ton ładunku. Wszystko się zgadza. Najpierw pomyślałem o tym co Cyryl - jakieś problemy z podnoszoną osią przednią naczepy. Ale to co napisał Mr.X też brzmi całkiem logicznie (choć wg mnie nie odciążyłoby to pierwszej osi aż do tego stopnia).

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 06 sie 2008, 15:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

z tego co widzę palety są po 600kg, więc standard.
wielokrotnie woziliśmy takie rzeczy w czasach, gdy na granicach były wagi (za każdym razem ważenie) i jeżeli kierowca ustawił towar jak powiedziałem to na 90% było OK.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 sie 2008, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

Skoro towar był rozmieszczony prawidłowo to:
albo masz wysokie siodło,
albo był podniesiony koń na poduchach,
albo te dwie sprawy+ opony zjechane na 1 osi w naczepie a na 2i3 nówki,
lub ktoś założył na 1 oś kola 20''
może też mechanizm podnoszenia osi nie opuścił osi na sam dół,
To tyle co ja myślę, bo jak inaczej fizycznie to można myśłeć?


Post Wysłano: 02 cze 2010, 19:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2010, 19:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: scania

mialem podobna sytuacje .na krajowej 11 w byczynie (trasa katowice -poznan) jest punkt wazenia itd.mialem za duzo 700 kg.na szczescie obok wagi mieszkal facet ktory mial widlaka i mi przeladowal na tyl palety.uwazajcie na to miejsce.


Post Wysłano: 02 cze 2010, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
mialem podobna sytuacje .na krajowej 11 w byczynie(...)
Kolejny raz piszesz to samo. Nie nabijaj postów, nie wnosząc nic do wątku, proszę.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 02 cze 2010, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2010, 19:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: scania

nie chodzi mi absolutnie o ilosc postow brardziej o to ze w byczyna to miejsce gdzie trzeba uwazac no i ze czasami kontakt z itd nie jest az tak tragiczny jesli zrobi sie co zrobione byc powinno.ja mialem fuksa ze byl ktos kto mi pomogl czasami bywa jednbak duzo gorzej.


Post Wysłano: 02 cze 2010, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Przejeżdżam koło tego punktu dosyć często i chyba jeszcze nigdy nie widziałem tam aktywnych krokodyli.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 03 cze 2010, 9:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Ja obstawiam ze to jakis problem z peumatyką w naczepie, ktory powoduje albo nie opuszczanie sie do konca osi podnoszonej, lub za niskie cisnienie w poduszkach na pierwszej osi.

Nie zwracaj uwagi na rady wskazujace jako przyczyne wysokosc bieznika na poszczegolnych osiach naczepy bo oszalejesz, jesli takie detale mialy az taki wplyw na naciski na osie to nikt by sie w zyciu nie rozwazyl.


Sproboj nabic wiatru w uklad i sprawdzic czy kiedy os jest opuszczona (i w poduszkach zasadniczych jest cisnienie) w poduszkach sluzacych tylko do podnoszenia osi jest cisnienie czy nie. Jesli jest to tu jest pies pogrzebany.

Mozesz tez zalatwic jakis manometr i pomierzyc cisnienia na przewodach dochadzacych do kazdej poduchy, moze tam jest cos nie tak (powinny byc rowne).

Napisz czy zawor do podnoszenia osi jest elekryczny czy manualny, czy sterowany przelacznikiem czy pradem z kabla ABS.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: