Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lip 2008, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 gru 2007, 23:05
Posty: 1
Lokalizacja: Jędrzejów

witam. zamierzam kupić ciągnik siodłowy dla własnych potrzeb ma on obsługiwać skład opału i mat bud. wiec będzie latał pod wywrotem i firanką, na ten zakup chce przeznaczyc ok 50tys. myśle o scani 143 420, co byście polecili ?? z góry dzięki za opinie... :)


Post Wysłano: 30 lip 2008, 9:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

Jak będzie latał pod wywrotką do musi być lekki. Ja polecam volvo fh. Sprawdzony samochód. Co do tej scani to też może być jednak do silników V w trójkach nie jestem przekonany. Ewentualnie zobacz za scanią 4 też cosik już pomału kupisz.


Post Wysłano: 30 lip 2008, 10:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Co do tej scani to też może być jednak do silników V w trójkach nie jestem przekonany. Ewentualnie zobacz za scanią 4 też cosik już pomału kupisz.
Widlaste silniki Scanii z trzeciej generacji to jedne z najlepszych silników "fał-osiem" jakie produkowano. Zobacz, ile jeszcze tego jeździ.

Czemu nie jesteś przekonany do tych silników? Bo tak Ci brat/tata/wujek/dziadek/kuzyn szwagra Twojej kuzynki (niepotrzebne skreślić) powiedział?

Ja też bym się rozejrzał za trójeczką w dobrym stanie. Lepsza taka 3 niż dobita 4 z początków produkcji z chorobami wieku dziecięcego. Ewentualnie Volvo F12 lub Man F90.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 30 lip 2008, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

Twoje zdanie jak byś trochę posiedział nad tym silnikiem(czyt, remontując) to byś coś wiedział.
1. Spalanie.
2. Dostęp do silnika.

P.s Man f90 za 50tyś :roll:
Bez urazy ale lepiej coś dołożyć jak już ma się tą kasę i kupić coś nowszego niż za 2 lata zmieniać zaś tabor.


Post Wysłano: 30 lip 2008, 10:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Many F90 jak i Scanie 3 produkowano do 95 roku. Więc ten sam rocznik, a Man jest równie bezawaryjny. Można rozważyć zakup F2000, też nie jest złym samochodem.

Tak się składa, że miałem doczynienia ze Scanią 143 450. Po co Ci super dojście do silnika, jak jest on praktycznie bezusterkowy? Jakoś w Magnum jest kiepskie dojście do serca, a nikt nie narzeka?

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 30 lip 2008, 10:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

Przy wieku samochodu 10 lat powoli jednak trzeba coś zrobić. Nie mówię wymieniać pół silnika ale cosik trzeba. Ja w mojej przez rok musiałem sprzęgło wymienić, rozrusznik 2 razy robiony + wieniec na kole zamachowym.
Poza tym samochód musi być ekonomiczny przy dzisiejszej cenie paliwa. Kolega zrobi jak zechce choć ja bym już wolał tą zwykłą 360 czy 380.

Co z tego że robili f90 do 95r. Jak na niego wydasz za dużo pieniędzy to masz superrrrr inwestycję która nigdy ci się nie wroci.


Post Wysłano: 30 lip 2008, 10:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Wiem, ja też myślę, że po zakupie warto wymienić płyny ustrojowe, filtry, paski czy też inne rzeczy. W końcu to nie nowy samochód, ma już swoje lata i przebieg, ale to jeden z najwytrzymalszych motorów widlastych.

Jeśli ma jeździć z materiałami budowlanymi i z wywrotką, a te rzeczy nie są lekkie, to warto kupić nieco mocniejszy silnik, co odbije się mniejszym spalaniem niż może być to w przypadku 360-tki.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 30 lip 2008, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

V jest wytrzymały, lecz mi chodzi o te rzeczy co wymieniłem. Silnik jak najbardziej jest mocny i wytrzymały jednak te sprawy które zostały wymienione to są dla mnie -


Post Wysłano: 30 lip 2008, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
witam. zamierzam kupić ciągnik siodłowy dla własnych potrzeb ma on obsługiwać skład opału i mat bud. wiec będzie latał pod wywrotem i firanką, na ten zakup chce przeznaczyc ok 50tys. myśle o scani 143 420, co byście polecili ?? z góry dzięki za opinie... :)
jak zawsze trzeba sobie zrobić rachunek sumienia, aby to tego nie dołożyć.
ponieważ w tej chwili usługi transportowe są tanie (aż za tanie powodując bankructwa przewoźników) trzeba wykorzystać sytuację na rynku.

jeżeli to auto będzie robiło mniej niż 7 000km miesięcznie, nie kupuj. taniej Cię wydzie robienie transportu podwykonawcami.

jeżeli padną kolejne firmy i transport będzie Cię kosztować powyżej 4 zł/km (inaczej mówiąc 1km = 1 litrowi ON) dopiero wtedy kup auto, ale musi wtedy robić powyżej 5 000km miesięcznie.

jeżeli za transport zaczniesz płacić więcej niż 5zł/km (1km= 1,3litra ON), to wtedy kup auto, ale poniżej 3 000 wogóle nie opłaca się kupować auta.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: