Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 cze 2008, 16:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

Szacuje się, że w ciągu najbliższych 15 lat transport drogowy z wykorzystaniem samochodów ciężarowych wzrośnie na terenie Europy o 50 proc. Trudno sobie wyobrazić, by gęsta i bardzo zatłoczona sieć europejskich dróg była w stanie sprostać temu wyzwaniu.

Osoby odpowiedzialne w Unii Europejskiej za sprawy transportowe widzą choćby częściowe rozwiązanie tego problemu w zastosowaniu dużych, ponad 25-metrowych, 60-tonowych składów ciężarowych. Dzięki temu jedna ciężarówka będzie mogła przewieźć znacznie więcej ładunku niż dotychczas. Transport takimi wielkimi składami nazwano europejskim systemem modułowym (ESM).

System ten jest juz w Holandii, Belgii czy też w krajach skandynawskich. Do 2020 roku we wszystkich krajach UE ma system ten zostac wprowadzony, ale czy takie kraje jak Polska dadzą radzę to wprowadzic??
Potrzebna jest duza zmiana infrastruktury, a w Polsce jak wiadomo nawet autostrady do pożadku nie umią zrobic (mają byc drogi szybkiego ruchu).
Mentalność ludzi w Polsce na samochody ciężarowe też jest minusem.

Czekam na wasze opinie na ten temat :)


Post Wysłano: 29 cze 2008, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

i znowu lipa pewnie nie uwzglednia takich zestawow przy budowie drog. i za te pare lat niby nowa droga a dziura na dziurze.


Post Wysłano: 29 cze 2008, 16:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

A teraz uwzględniają ?? Niektóre ronda ciężko pokonać normalnym zestawem 13,6m - a co dopiero EMSem ...

Naciski na oś się nie zmienią, więc dróg niszczyć bardziej nie będą, więcej niż teraz normalne ciężarówki ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 29 cze 2008, 16:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Thomsen i tu masz racje


Post Wysłano: 29 cze 2008, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

Tyle że samochody EMS nie będą jeździć tak jak obecne "normalne" ciężarówki po miastach, tylko pomiędzy centrami logistycznymi ulokowanymi w pobliżu ważnych szlaków.

Zależy jeszcze jaki to tym kombinacji EMS. Jeśli Naczepa + Przyczepa centralno osiowa, to z samą naczepą można pojechać gdzieś w głąb miasta na rozładunek, a przyczepę zostawić na parkingu.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 29 cze 2008, 18:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Również infrastruktura parkingowa nie jest na to przygotowana. Bo miejsca parkingowe są po prostu za krótkie.


Post Wysłano: 29 cze 2008, 18:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

Niedawno Niemcy mieli własnie rozpocząć testy ale jakos nic sie nie dzieje.W październiku u. roku miało to być wprowadzone ale narazie nie ma. Myśle ze niedługo bedzie to wprowadzone i bedzie można obejrzec w trasie jakies nowe zestawy bo narazie w Holandii i Belgii nie byłem, ale niedługo może pojadę :)


Post Wysłano: 29 cze 2008, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Igor w Polsce miast nie omina bo nie kazde ma obwodnice


Post Wysłano: 29 cze 2008, 19:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

A gdyby tak one poruszały się autostradami między państwami, z autostrad jechałyby do centrów logistycznych gdzieś na lekkim odludziu, a z tych centrów towar po kraju rozwoziłyby zwykłe zestawy cs+naczepa do hurtowni czy czegoś tam, a dopiero z hurtowni szłoby to do klientów dostawczymi i solówkami. Bo mi się wydaje że tak to powinno wyglądać.

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 29 cze 2008, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Już kiedyś pisałem.niemcy po testach na razie wstrzymali się od wprowadzenia tego systemu.Problemem są krótkie rajki brak miejsca na parkingach na zwykłe zestawy, przecież gabaryty mają miejsca wydzielone a i tak spotyka się je w nocy na zjezdzie na parking.Drugim problemam który podnieśli są bandy na autostrasach,przystosowane do mniejszych tonaży nie wytrzymały by naporu takiej masy a tego jest parę kilometrów do wymiany.Jeśli chodzi natomiast o belgie i holandie to tam na przejazd takiego zespołu uzyskuje się zezwolenie,oczywiście praościej niż u nas ale też nie wjezdżają w każdą dziurę.


Post Wysłano: 29 cze 2008, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

Ale naciski na osie będą takie same jak w przypadku naszych normalnych aut. To przecież proste, że dochodzi jeden moduł do zestawu, w którym każda oś ma taki dopuszczalny nacisk jak pozostałe.

Co do Polski, to kto powiedział że system EMS ma wejść w Polsce? Jeszcze do Wrocławia, czy gdzieś przed Kraków może wjeżdżać. Ale dalej nie, bo na naszych ciasnych rondkach, kombinacjach związanych z remontami takie auta po prostu się nie zmieszczą.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 29 cze 2008, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

w 1 poscie jest napisane o wszystkich panstwach UE wiec Polska sie zalicza. a co do tego, ze tu to nie przejdzie w ciagu najblizszych lat nikt chyba watpliwosci nie ma


Post Wysłano: 30 cze 2008, 8:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2007, 17:56
Posty: 118
GG: 112549
Lokalizacja: Szczecin

Jest kilka rzeczy które są potrzebne żeby jeżdzić Linkiem (tak je nazywa sie w skandynawii), koń 3 osiowy, lub solówka 3 osiowa, do konia sa specjalne naczepy która wygląda jak by miała kontener mały na sobie + siodło(podczepiasz do tego normalną naczepę) i jezdzisz tym jak z 2ma naczepami, w solówce jest to mała przyczepka z siodłem (2 osiowa) i podczepiasz do niej normalna naczepę, mozna tym jeżdzić normalnie tylko szwecja i finlandia, od listopada będzie można jeżdzić w danii po wyznaczonych trasach, co do jazdy to tylko troszke bardziej trzeba uwazac, co do polski to sie to nie uda, tutaj w firmach jest tyle miejsca że idzie tym pod rampę podjechać, na parkingach miejsca na linki są i to w dużej ilości a i tak jak masz wjechać do miasta się robi problem a np: ronda są przystosowane do linków.

_________________
Pozdrawiam

PrusaX


Post Wysłano: 30 cze 2008, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

Cytuj:
Co do Polski, to kto powiedział że system EMS ma wejść w Polsce?

Bedzie musial ten system wejsc do Polski bo nie bedzie innego wyjścia. Transport rozwija sie bardzo szybko, a i ruch na drogach jest coraz większy. By zmniejszyć zatłoczenie na drogach najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie dłuższych zestawów.

Tak dla zrozumienia:

2 zestawy ESM to 3 zestawy drogowe jakie jeżdzą dzisiaj

tak wiec gdyby teraz wprowadzono takie zestawy to z dróg znikło by 1/3 ciężarówek:

Takie rozwiązanie ma wiele zalet

-mniejsze zanieczyszczenie powietrza
-mniejszy ruch na drodze
-mniejsze wydatki dla firm i wieksza ekonomiczność


Post Wysłano: 30 cze 2008, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Szacuje się, że w ciągu najbliższych 15 lat transport drogowy z wykorzystaniem samochodów ciężarowych wzrośnie na terenie Europy o 50 proc. Trudno sobie wyobrazić, by gęsta i bardzo zatłoczona sieć europejskich dróg była w stanie sprostać temu wyzwaniu.


z tego wynika,ze nie zniknie 1/3 zestawow a przybedzie


Post Wysłano: 30 cze 2008, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

Źle zrozumiałes:
zniknie 1/3 cieżarówek jesli wprowadza ESM, a w zdaniu mowa o zwykłych zestawach :)


Post Wysłano: 30 cze 2008, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

Nic nie zniknie.

Po prostu, firmy zamiast dokupować 30 000 ciężarówek, zakupią 20 000. O to chodzi, obecne ciężarówki zostaną takie jakie są, chyba że jakaś firma będzie chciała ze standardowego zestawu zrobić zestaw 25,25.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 30 cze 2008, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

To po co jest ESM jak wg. ciebie po wprowadzeniu tego nie zmaleje liczba ciężarowek na drogach??

Po to własnie to ma być by uniknąć zatłoczenia na drogach...


Post Wysłano: 30 cze 2008, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2007, 0:09
Posty: 344
GG: 0
Samochód: Nyska V8 Tandem
Lokalizacja: Gdzieś przy DK12 :)

Cytuj:
To po co jest ESM jak wg. ciebie po wprowadzeniu tego nie zmaleje liczba ciężarowek na drogach??

Po to własnie to ma być by uniknąć zatłoczenia na drogach...
A co ty myślisz, że zwykłe zestawy nie będą jeździć?? co z nimi zrobią? zakopią? wyślą murzynom? nie tak prędko z drogi znikną normalne zestawy...jeśli wprowadzą ESM to jeszcze długo, długo będą jeździć zwykłe zestawy.Tak nagle nie mogą zniknąć.
Wyobraź sobie co by było jeśli nagle trzeba było by wymienić 5000 zestawów na ESM, sprzedać? ale komu jeśli każdy by musiał mieć ESM...zakopać? za duże straty...


Post Wysłano: 30 cze 2008, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Cytuj:
To po co jest ESM jak wg. ciebie po wprowadzeniu tego nie zmaleje liczba ciężarowek na drogach??

Po to własnie to ma być by uniknąć zatłoczenia na drogach...
A co ty myślisz, że zwykłe zestawy nie będą jeździć?? co z nimi zrobią? zakopią? wyślą murzynom? nie tak prędko z drogi znikną normalne zestawy...jeśli wprowadzą ESM to jeszcze długo, długo będą jeździć zwykłe zestawy.Tak nagle nie mogą zniknąć.
Wyobraź sobie co by było jeśli nagle trzeba było by wymienić 5000 zestawów na ESM, sprzedać? ale komu jeśli każdy by musiał mieć ESM...zakopać? za duże straty...
nie nie, nikt tu nie mowi ze znikna tylko czesc zestawow zastapia ESM


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: