Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 maja 2008, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 21:34
Posty: 128
Lokalizacja: poznan

kolego weni czy autko w tych samych warunkach jechalo co na ropie?


Post Wysłano: 24 maja 2008, 1:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

trasy dłuższe ale więcej krążenia po miastach , no i cały tydzień padało a dobrze wiemy że wilgotność też ma znaczenie


Post Wysłano: 24 maja 2008, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Trudno wyczuc to z tym spalaniem ja jezdze na tym caly czas i raz widze ze spali wiecej a czasem niema zadnej roznicy, fakt paliwo to ma mniejsza wartosc opalowa i moze jesli sa gorsze warunki jazdy i spory zaladunek to wtedy pociagnie wiecej?
W kazdym razie ja obserwuje dluzszy czas i niema zadnej systematyki w spalaniu raz tyle samo a raz troszke wiecej :roll:


Post Wysłano: 25 maja 2008, 12:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

davo76 a u ciebie spalanie na jakim poziomie?


Post Wysłano: 25 maja 2008, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Wiec tak Eurostar 520 u mnie z calego ruku wyszedl 33,3 przy czym najczestsze kierunki to slask-kudowa-na zachod od pragi, oraz slask olomuniec przez cieszyn i troche czasem krajowki ladunki rozne raz 25t raz 9t, na kraju slask-wroclaw wychodzi 30,5 ladowany 18t w obie strony.


Post Wysłano: 28 maja 2008, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2008, 1:08
Posty: 41
GG: 0
Lokalizacja: Katowice

ja zalewałem eko dieslem z bliskej eurocargo 2007 auto nie stwarzało zadnych problemów ciszej troche chodzi fakt faktem.. deler nie dał mi info odnosnie tego czy mozna ale konsultowałem sie serwisem mowili mi ze mimo pompowtrysków nie wystepuja problemy a połowa samochodów jakie serwisuja na tym jezdzi...

teraz w trase zalałem do połowy tym nowego tga z rozmowy z kierowca wiem ze zero problemów dealer mana stwierdził jednoznacznie ze jesli paliwo posiada normy których wymaga silnik to moge lac bez obaw..

odnosnie wypowiedzi o oleju z biedronki .. nie bierzecie pod uwage ze olej z biedronki zmieszany z ropą to nie to samo co eko diesel gdyz nie posiada specjalnych dodatków rafineryjnych pozwalajacych uzyskac odpowiednia jakosc i wydajnosc paliwa


Post Wysłano: 28 maja 2008, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

Szarykatowice nie chodzi nam o Eko Diesel tylko o BIOESTER.
w bioestrze nie ma ani kropli zwykłej ropy


Post Wysłano: 10 cze 2008, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

na tym bioestrze cały czas spalanie wyższe o 3 litry , czyli nie opłaca mi się na tym jeździć . czekam jeszcze na spostrzeżenia innych forumowiczów .
A może zapłon zmienić?


Post Wysłano: 10 cze 2008, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Szarykatowice nie chodzi nam o Eko Diesel tylko o BIOESTER.
w bioestrze nie ma ani kropli zwykłej ropy
To jak to jest?
U mnie pojawiła sie stacja BLISKA i jest tam na tablicy "EKODIESEL" wczoraj był po 4,59

To to nie jest ten Bioester?
Sprawdziłem na stronie www i ta Bielska stacja Bliskiej jest na liście stacji z BIOESTREM.... To chodziło o Bioester czy........... Bioestra nie ma na tablicy?:)

A ile u Was kosztuje ten bioester?


Jestem niemal skłonny zatankowac ale jakby było powiedzmy po 4,40.
4.59 to jest tyle samo ile płaciłem ostatnio na stacji TESCO (eksprerymentalnie tankowałem, zawsze tankuje na najlepszych stacjach).

P.S na tym paliwie z Tesco wrażenia calkiem okey, spalanie wyszło mi w normie, tzn minimalnie wyższe ale wątpie że to kwestia paliwa, ostatnio jeździłem ciut wiecej po miescie no i rozgrzany asfalt zachęca do zwijania asfaltu:)


Post Wysłano: 11 cze 2008, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2008, 23:27
Posty: 29
GG: 0

tankowalem kilka dni temu bio diesla po 4,14 w miejscowosci janow trasa nr 50 mazowsze , za autem pachnie frytkami i to na razie jedyna roznica jaka zauwazylem ,a dodam ze moje auto to volvo f12


Post Wysłano: 14 cze 2008, 16:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

adamw i jak Ci na bioestrze spalanie wyszło?


Post Wysłano: 15 cze 2008, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2008, 23:27
Posty: 29
GG: 0

co do spalania to ciezko okreslic bo jezdze volvem z hds - troche jazdy troche rozładunku , krotkie trasy rozne drogi i rozne ladunki


Post Wysłano: 21 lut 2009, 12:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 21:34
Posty: 128
Lokalizacja: poznan

a autko z zasilaniem common rail jakby zareagowało na to paliwo?ktoś wie?


Post Wysłano: 03 lip 2009, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Witam

Pragnę odświeżyć temat informując jednocześnie, że

przejechałem na bioestrze 5000 km z groszami, przez ten czas nie wlewając ani grama ON. Wlałem łącznie 345 litrów tego paliwka, średnie spalanie ze wszystkich tankowań 7,14 l/100, co ciekawe jest to niższa średnia niż mam ON...


ON wlałem 1654 litry na czym przejechałem 23 000 km, średnia z wszystkich tankowan 7,22

Jednak trzeba zauważyć, że jeżdżac na ON przejeździłem całą zime, więc to troche zawyżyło spalanie ;-)


Tak czy inaczej nie widze żadnej różnicy w spalaniu.
Moje spalanie jest dośc niskie bo dużo wale tras.

Co do frytek to czasami czuć ale mi to nie przeszkadza.
Co do mocy nie zauważyłem spadku

Co do zapalania to jest ciutke gorsze (ale i tak pali od strzału tylko pracuje nierówno przez pierwsze 3 sekundy).


Aktualnie na ostatnim tankowaniu zaoszczędziłem 65 groszy na litrze

W związku z powodzeniem jazdy na bioestrze nie obawiam się przejścia na posmażalniczy i mocno główkuje ostatnio nad tym tematem.

Problem jest tylko taki, ze ludzie którzy sprzedają odwodniony i przefiltrowany posmażalniczy śpiewają za niego około 2 zł.

Niby dużo mniej niż normalne paliwo, ale jednak płaci sie 2 zł za coś co można mieć za darmo jakby sie troche wokół tematu zakręciło.

Tylko trzeba jeszcze mieć warunki do magazynowania, filtrowania przelewania i tak dalej. Brudna i śmierdząca robota, poza tym ja po prostu nie mam warunków do tego.

Niektórzy twierdzą, że przy jeździe na roslinnym czystym lub posmażalniczym warto zrobić oddzielną instalacje żeby silnik zapalał na ON bo inaczej bywają problemy z odpalaniem, ale zdania są podzielone. Niektórzy śmigają nic nie zmieniając w aucie.

Sa w sprzedaży nawet specjalne instalacje z elektrozaworami, podgrzewaczami oddzielnymi zbiornikami itd.

Bowiem teoretycznie olej ten jest za gęsty i ma odpowiednią płynność dopiero przy około 70 C, są do tego podgrzewacze (ogrzewane wodą) albo zbiorniki ogrzewane również wodą.

Wg niektórych jednak sam wtryskiwacz wystarczająco ogrzewa paliwo.
Jedyne co to wypadałoby założyć drugi bak i zakupić elektrozawory.

W sumie mały nakład pieniędzy i roboty tylko...

jazda na tym jest nielegalna:/


Post Wysłano: 03 lip 2009, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

a ja za eksperymentowałem do XF95 i przejechałem około 3tyś km a trasa jest po jednej lini i w jezdzie różnicy nie ma a jak jest ze spalaniem to dopiero musze policzyć-ale różnica w cenie 30 gr nie daje dużego pola manewru dla opłacalności jeżli spalanie okaże sie wieksze o 5% ??? to ja rezygnuje i nie zalepiam filtrów frytami

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 04 lip 2009, 4:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie ON jest na normalnych stacjach po 3,99 a bioester po 3,35 różnica jest ogromna.
Cytuj:
to ja rezygnuje i nie zalepiam filtrów frytami
w jaki sposób to paliwo niby coś zalepia?

Wręcz przeciwnie to paliwo ma tendencje do przeczyszczania układu paliwowego.

Częsc problemów bierze sie stąd, że ludzie zaczynają jeździć na tym paliwie i po 100-200 km mają problemy bo zapycha sie filtr paliwa.

Jednak nie "frytami" tylko zanieczyszczeniami wypłukanymi między innymi z baku.
Na stronie Bliskiej można wyraźnie o tym przeczytać.

Ja tak właśnie zrobiłem, po 200 km jazdy na bioestrze wymieniłem filtr paliwa i od tamtego czasu (5000 km) nie robiłem nic.


Post Wysłano: 04 lip 2009, 7:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie ON jest na normalnych stacjach po 3,99 a bioester po 3,35 różnica jest ogromna.
na mojej stacji ON =3,89zł a bio=3,49zł ale na bio dają tylko 0,05 zł upustu a na ON 0,15zł
odnośnie zalepiania ? jak zwał tak zwał -kiedyś już jezdzilem na bio dieslu i wskazane jest posiadanie rezerwowego filtra paliwa bo być może tak jak piszesz jest to efekt wypłukiwania ale prowadzi do ograniczonego zasilania
a odnośnie zużycia to przy pełnym obciążeniu (24,5 t) ok 3000km spalanie wzrosło na tyle iż ja podziekuje za to bio (ok +8%) wiec żadna to oszczędność-może przy mniejszych obciążeniach nie bedzie takiej różnicy :idea:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 24 cze 2010, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:03
Posty: 8
GG: 0
Samochód: MAN 24.430

To może i ja się wypowiem. Otóż mój szef ma jakieś układy z hurtownią paliw i od miesiąca jeździmy na tym paliwie. Lejemy to między innymi do Mana TGA D-20 2007r. i jest OK różnica na 100km jest około 1,5litra, na mocy nie traci nic się nie dzieje, a kupuje to naprawdę za niewielkie pieniądze bo około 1zł ma taniej na litrze ale podkreślam jest to brane od hurtownika.


Post Wysłano: 24 cze 2010, 23:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2006, 23:44
Posty: 219
GG: 6237840
Samochód: Fiat Stilo JTD
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
To może i ja się wypowiem. Otóż mój szef ma jakieś układy z hurtownią paliw i od miesiąca jeździmy na tym paliwie. Lejemy to między innymi do Mana TGA D-20 2007r. i jest OK różnica na 100km jest około 1,5litra, na mocy nie traci nic się nie dzieje, a kupuje to naprawdę za niewielkie pieniądze bo około 1zł ma taniej na litrze ale podkreślam jest to brane od hurtownika.
to raczej słaby układ bo u mnie w Szczecinie na stacji ON 4.62zł/l a BIO100% 3,6zł/l.


Post Wysłano: 25 cze 2010, 9:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dokladnie. 1 zł różnicy to normalne nawet na stacjach.

No ale może w porównaniu z hurtowymi cenami ON, który kupowaliście, teraz rzeczywiscie musicie mieć hurtowy bioester zeby wyszło na to samo.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: