No wiesz kolego nie którzy szefowie wybierają euro 4 bo do euro 5 jak wlejesz wodę zamiast AdBlue to obniża się moc chyba o 40%.tak słyszałem.Bo w Volvie mojego taty jeszcze tak nie ma tylko w tych nowszych bo mają w firmie z maja i z września volva to tak jest w tych z września bo mówili na serwisie.a nie którzy wolą wlać wodę zamiast Adblue
jak wlejesz wodę zamiast AdBlue to obniża się moc chyba o 40%.
Bardzo ciekawe. Możesz rozwinąć tą tezę?
To kolego jak nie ma Adblue albo jest woda to moc samochodu jest zmniejszona o 40% i jedziesz wolniej z ładunkie.taty koledze zabrakło Adblue i pod górkę ledwo co wjechał
Nie przesadzaj "ledwo co wjechał"
silnik ma utratę mocy ale nie w takim stopniu i nie trzeba lać, wystarczy tylko że adblue się skropli w niewielkiej ilości a już mamy gwarantowane płukanie zbiornika i najprawdopodobniej wymianę pompy.
Rejestracja:30 maja 2007, 18:25 Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E
A mi sie wydaje że AdBlue nie ma nic wspólnego z parametrami silnika. Mocznik jest wtryskiwany w sam katalizator SCR i w nim spaliny ulegają dalszemu spalaniu. Nie ma to nic wspólnego z utratą mocy czy momentu silnika. No chyba że właściciel firmy GreenChem nie wie co mówi...
Jedyny "skutek" jaki powoduje jazda bez mocznika w zbiorniku jest czystość spalin. Parę klas w dół. Nie wiem co dzieje się z pompą i wtryskiwaczem (wtryskiwaczami??) mocznika gdy zbiornik jest pusty.
_________________ Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!
Ostatnio nawet jak byłem z tatą na firmie to rozmawiali o tym i mówili że traci moc.Bo to jest tylko w nowszych modelach bo mój tata jeżdzi z maja volvem fh i w tym nie ma tego.ale przecież jak nie ma Adblue to i nie ma euro 5.to są pewnie jakieś czujniki na to.
Rejestracja:30 maja 2007, 18:25 Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E
Sonda badająca "czystość" spalin znajduje się zapewne przed katalizatorem SCR, więc nie ma to nic wspólnego. Jakby było tak jak mówisz to silnik w ogóle by nie odpalił, bo nagle z EURO 5 stało by Ci się EURO 2, albo 1, to gwarantuje Ci że komputer by zwariował i by Ci nie odpalił silnik. Technologia SCR miała głównie "na celu" powróceniu do starszych ustawień silnika. Czyli przy niższej normie emisji spalin, osiągamy taką samą moc, ale jest niższa temperatura spalania, a co za tym idzie zaoszczędzamy na paliwie. Następnie gazy które nie zostały spalone w komorze silnika dopalane są w katalizatorze za pomocą mocznika i z tłumika wylatują czystsze spaliny. Ot cała zasadza działania technologi SCR w skrócie.
Jeżeli ktoś mi nie wierzy proponuje kontakt z firmą GreenChem, albo z główną siedzibą Mercedes-Benz. Bo to oni są pionierami tej technologi.
_________________ Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!
Martin kot adblue ma coś wspólnego, nie wiem dokładnie ale tak na mój rozum moc silnika jest redukowana aby nie przekroczyć emisji spalin euro5, chociaż razem z komunikatem o utracie mocy pojawia się komunikat o zanieczyszczeniach czy coś takiego.
Rejestracja:30 maja 2007, 18:25 Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E
Ja to co napisałem usłyszałem od samego właściciela GreenChem i chyba on wie najlepiej na jakiej zasadzie to działa.
Masz racje pisząc że badana jest czystość spalin za katalizatorem, ale dane dotyczące mieszanki paliwa i powietrza brane są z czujnika przed nim. Czujnik za katalizatorem może być po to, aby zakomunikować kierowcy że mocznik nie jest wtryskiwany z tego, albo innego powodu i żeby można było szybko wykryć np. uszkodzenie pompy lub wtryskiwaczy mocznika, a nie po to aby były one brane do danych o mieszance paliwowej.
_________________ Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!
W ostatnim PT jest wywiad z prezesem GreenChem Poland i jest nawet wspomniane, że brak AdBlue powoduje utratę mocy silnika o 60% i uszkodzenie katalizatora w przypadku lania wody.
Rejestracja:30 maja 2007, 18:25 Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E
Nie wiem co się stanie jak wlejemy wodę i zależy co kto rozumie pod pojęciem woda. Mocznik AdBlue składa się w prawie 70% z H20 czyli wody. Ale wody nie takiej jak płynie w kranie. Co się stanie jak wlejemy wodę z kranu nie wiem. Na pewno pompa się uszkodzi jak ON sie dostanie do zbiornika, nawet w niewielkiej ilości, tyle wiem na pewno w kwesti "gości" w zbiorniku z mocznikiem.
A to że jest utrata mocy to jest zwykły mit, jakich jest dużo. Jak ktoś mi udowodni że jak będzie jechał bez AdBlue i zamiast 600KM będzie miał 240 to uwierzę...
_________________ Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!
So Others May Live
Ostatnio zmieniony 06 maja 2008, 22:50 przez MartinKot, łącznie zmieniany 1 raz.
Utrata mocy nie polega na tym że mamy mnie kilometrów do przejechania
Samochód staje się bardziej mułowaty, wolniejszy i zdarza mu się kopcić. Takie są moje obserwacje po utracie mocy w naszym fh.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę