Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 sty 2007, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:13
Posty: 96
Samochód: 106.460
Lokalizacja: Suwałki

Witajcie
Zauwazylem ostatnio, ze na zachodzie bardzo duzo jest naczep firanek a naczep z burtami bardzo niewiele..wiadomo, ze firanki glownie sluza na przezuty po UE.. czy ktos jest w stanie odpowiedziec mi na pytanie: czy naczepy z burtami glownie sluza do transportu jesli on odbywa sie takze na wschod?Mam na mysli rosje..czy moze po prostu mamy XXI wiek i skonczylo sie dla kierowcy latanie z drabina po naczepie a firanki wyprzedzaja burtowe naczepy..


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sty 2007, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2006, 1:14
Posty: 67
Lokalizacja: Irlandia

Chyba sam sobie odpowiedzialeś na pytanie firmy też umią liczyć a czas to pieniądz zamiast tracić czas jak sam powiedzialeś na latanie z drabiną po naczepie przsuwasz kurtyne i w droge :D . A na wszchód jak lecą to może żeby nie niszczyć nowych na tych wertepach :!:


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sty 2007, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2006, 15:24
Posty: 72
GG: 6565476
Lokalizacja: Nowogród Bobrzanski k.Zielonej Góry DK 27

Sluchaj jest coś takiego jak burto-firanka w takiej naczepie widać burty ale tylko trochę . Widocznie stają się coraz popularniejsze dlatego coraz mniej jest zwyklych plandek z burtami .

_________________
Piszę poprawnie po polsku


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sty 2007, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Nie zawsze burto firanka ma burty na wierzu. Jest masa burtofiranek, wyglądających jak zwykłe firanki.

Co do firanek, to w Anglii jest tego masa. Ciągają mase towarów w dystrybujcji, tzn. ciągnikiem z niską, czy krótką kabiną. Angol przyjeżdża nma zakład, ładuje piętrowane naczepy, zasuwa firankę i jedzie. Nawet nie zwiazuje pasami. Ba nawet desek nie mają. Tylko plandeka... :wink: Gdzie np. w Niemcowi, nawet przez myśl to nie przejdzie... :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sty 2007, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2006, 1:14
Posty: 67
Lokalizacja: Irlandia

ja nieraz widze jak irole wiozą kontynery bez zabezpieczń :!: ale co tu gadać mają swoje prawa i tyle


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sty 2007, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:13
Posty: 96
Samochód: 106.460
Lokalizacja: Suwałki

Jesli chodzi o wypady na RUS to niechodzi o niszczenie naczepy a raczej o linke celna, moj ojczulek ciaga firanke i kursuje do RUS bez problemu ale tylko dlatego, ze ma ta firanke przystosowana do zamkniecia celnego.., raczej glownie stosuje sie naczepy firanki jesli nie jezdzi sie na wschod. Np. u nas w Suwalkach jest masa przewoznikow a jeszcze wiecej zestawow i za kazdym razem jak ktos bierze zestaw to tylko i wylacznie z naczepa burtowa.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sty 2007, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

Wydaje mi sie ze firanka jest tez bardziej poreczna, i jest przy niej o wiele mniej roboty. Zeby zsunac dach nie trzeba wyciagac linki i paskow a potem deska podnosic calej plandeki do gory (a potem znowu przeciagac linke), w firnakach sie mniej meczy bo wystarczy odblokowac bklokade i pchnac dach a on sam sie sklada.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2007, 1:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2006, 18:40
Posty: 125
GG: 3796803
Lokalizacja: Zgierz

Z firanka i burtofiranka nie pojedziesz poza UE i to jest główny powód tego ze kupują ludzie jescze burty.Dla mnie w firanie najwygodnieszym rozwiazaniem sa tylne dzwi, otwierasz i ladujesz,a nie jak w wiekszosci burt, meczyc sie z ropinaniem, podzucaniem plandeki, szczególnie jest to niemile zima, kiedy wszystko moze byc zrarzniete i bedzie jescze trudniej to zrobic, a do teog marzna lapy :?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2007, 1:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

No właśnie,w przypadku firany chodzi o zamknięcie celne.Jeżeli taka firana jezdzi na wschód,musi miec dwie linki celne,jedna na dole druga u góry.Wyobraża sobie ktoś wciaganie linki celnej w dachu?Wszystko z drabiny i ciągłe przestawianie.Celnicy niemieccy na urzędzie celnym Helmstedt robią problemy i nie chcą plombować firan.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2007, 1:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:13
Posty: 96
Samochód: 106.460
Lokalizacja: Suwałki

Cytuj:
Z firanka i burtofiranka nie pojedziesz poza UE i to jest główny powód tego ze kupują ludzie jescze burty.Dla mnie w firanie najwygodnieszym rozwiazaniem sa tylne dzwi, otwierasz i ladujesz,a nie jak w wiekszosci burt, meczyc sie z ropinaniem, podzucaniem plandeki, szczególnie jest to niemile zima, kiedy wszystko moze byc zrarzniete i bedzie jescze trudniej to zrobic, a do teog marzna lapy :?


tzn, ze nie pojedziesz to nie jest tak dokonca, ojciec ciaga firanke przerobiona ktora umozliwia tak jak pisalem pelne zamknicie celne, sa dorobiona oczka itd..i jezdzi po za UE.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2007, 9:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

wszystko zależy od przeznaczenia naczepy.
jeżeli wozi się towary drobnicowe ładowane od tyłu wygoniejsza jest burtówka z drzwiami, ale jeżeli chodzi o ładowanie z boku to firanka. większość współczesnych firan ma słupki mocowane na zewnątrz skrzyniładunkowej co daje szerokość jej 2,5m, czego nie uzyska się w burtówce, a co jest niezwykle istotne prz wożeniu np. płyt GK lub wiórowych. dodatkowo każda firanka ma przesuwane słupki, co raczej się nie zdarza w burtówkach. tam zwykle są łamane demontowane i to nie zawsze.
ale niektórych materiałów niebezpiecznych nie można przewozić na firankach. więc firmy, które parają się przewozami ADR chociaż częściowo, zawsze będą posiadać chociaż część naczep typu burtowego.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 mar 2008, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Posty: 21

kurcze, a już sie napaliłem, ze kolejny nasz zakup to będzie właśnei burto-firanaka, przedewszystkich dla dobra i wygody kierowcy. Ale trochę mnie zmartwiliście że są jeszcze z nimi problemy na RUS, UA. Sama firanak odpada-jakoś nie przemawia za mną brak burt, ale połaczenie tych obu typów to już tak. Moze ktoś kto jeżdzi burto-firanka podpowie czy warto się w to pchać (zakup nowej sztuki) czy raczej dalej w szczelną plandekówkę. A jeżeli mozan zakupić taki zestaw, to moze na co zwrócić uwagę, na jaki typ, producenta, itd.
Pozdrawiam, i czekam na info.

Ps. mój Dafik już śmiga, ma się dobrze, a Wieltonka sprawuje się dobrze, choć nie pierwszej młodości ;))

_________________
DAF XF 95.430 s.c.
Wielton - plandeka


Post Wysłano: 04 mar 2008, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Może ktos się wypowie jak to jest z tą wysokością naczep - standardowo widzę że mają wysokość od 2,65 do 2,75. Nie chodzi mi o naczepy typu mega bo wiem że ona maja 3 metry wys. Planujemy kupić taka naczepę. Czy Wielton ma w swojej ofercie naczepy 2,75 wysokości?


Post Wysłano: 05 mar 2008, 0:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Posty: 21

http://www.wielton.com.pl/?pid=45&cid=26&prid=31
w zakładce dane techniczne są szczegółowe dane naczepy

_________________
DAF XF 95.430 s.c.
Wielton - plandeka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: