Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 sty 2008, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2008, 14:31
Posty: 42
GG: 0

W przyspieszeniu volvo nie ma szans.
Lecz gdy nastaje górka długa i płaska to wtedy jest różnie, ponieważ volvo utrzymuje dłużej obroty i tak strasznie nie słabnie a niestety dafem aby zachowac impet pod górke trzeba wajchowac... :/


Post Wysłano: 31 sty 2008, 11:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Czesc wszystkim:)
... i wiem ze silniki volvo są bardziej energiczne...
czy można to określić jakoś w układzie SI ?

coraz częsciej dochodzę do wniosku, że według niektórych moc silnika, oraz maksymalny moment obrotowy powinny byc oceniane jak łyżwiarstwo firgurowe: za wartości atrystyczne.

jeszcze trochę a wyczytam, że silnik producenta X o mocy 430KM jest mocnieszy od silnika producenta Y o mocy 480KM.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 31 sty 2008, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
jeszcze trochę a wyczytam, że silnik producenta X o mocy 430KM jest mocnieszy od silnika producenta Y o mocy 480KM.

Uwierz mi, że zdarzali się tacy użytkownicy, co wyznawali takie teorie. :lol:


Post Wysłano: 31 sty 2008, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

DAF 95xf 380 97r
poj silnika 12,6l
moc maks 380
przy obr 2000
maks moment obr1750nm
przy obr/min 1,100-1,500
skrzynia16+1

VOLVO FH12 380
poj silnika 12,1
moc maks 380
przy obr 1700-1800Nm
maks moment obr1850
przy obr/min 1100-1300
skrzynia12+1


Post Wysłano: 31 sty 2008, 23:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1365
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Moim zdaniem to pytanie trochę nie do końca pasuje do tego tematu...Przecież wiadomo że obydwa pojazdy mają taką samą moc,ewentualnie mogą się różnic o kilka koni czy procent po dokładnych pomiarach na hamowni.Tu kwestia jest moim zdaniem głownie w charakterystyce osiagania momentu i mocy przez te egzemplarze oraz skrzyni.Jak wiadomo DAF posiada skrzynię o 16 przełożeniach więc jednak trochę zawsze więcej się ''nawajchujemy'',ale popdbno DAF jest mocny i można śmiało omijać biegi.Trudno powiedzieć co jest lepsze.Ja jechałem nawet w tamtym roku 380-tką z 1994r i po tym przebiegu który ona miała to napewno nie zachowywała sie jakby miała katalogowe 380km(kiedyś silniki budowano też z innymi charakterystykami...).Ja miałem doświadczenie tylko z VOLVO,DAF-em nigdy nie kierowałem słyszałem tylko opinie o nim,wady i zalety-ale nie było dane mi ich doświadczyć.Ogólnie silniki VOLVO są moim zdaniem jednymi z najlepszych,ale DAF wspierany amerykańską technologią pnie się ostro w górę...Ogólnie jak dla mnie teoretycznie 1:1-punkt dla VOLVO za trwałość i niezawodność a dla DAF-a za niskie spalanie.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 15 lut 2008, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2008, 19:21
Posty: 11
GG: 0
Samochód: Man TGA

Cytuj:
DAF 95xf 380 97r
poj silnika 12,6l
moc maks 380
przy obr 2000
maks moment obr1750nm
przy obr/min 1,100-1,500
skrzynia16+1

VOLVO FH12 380
poj silnika 12,1
moc maks 380
przy obr 1700-1800Nm
maks moment obr1850
przy obr/min 1100-1300
skrzynia12+1

Widać, że Volvo lepiej se poradzi, ponieważ ma moment obrotowy lepszy od Dafa, ale w przyspieszeniu lepszy jest Daf ze względu na pojemność silnika.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: