Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 sty 2008, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 21:10
Posty: 4
GG: 0

Witam
Potrzebuje porównać koszty transportu przy wykorzystaniu dwóch różnych srodkow transportu (np. transport drogowy i kolejowy) na dowolnej trasie. Trasa powinna miec dlugosc powyzej 600 km. Rodzaj ladunku dowolny. Waga powiedzmy 20 ton.
Pisalem juz do PKP Cargo oraz kilku firm transportowych ale delikatnie mowiac nikt nie byl skory do pomocy ;).
Czy moglby mi ktos z forum pomoc? Podajac przykladowe stawki za km w transporcie kolowym i kolejowym lub koszt calkowity przewozu na przykladowej trasie.
Za pomoc z gory wielkie dzieki
Pozdrawiam


Post Wysłano: 11 sty 2008, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Witam
Potrzebuje porównać koszty transportu przy wykorzystaniu dwóch różnych srodkow transportu (np. transport drogowy i kolejowy) na dowolnej trasie. Trasa powinna miec dlugosc powyzej 600 km. Rodzaj ladunku dowolny. Waga powiedzmy 20 ton.
Pisalem juz do PKP Cargo oraz kilku firm transportowych ale delikatnie mowiac nikt nie byl skory do pomocy ;).
Czy moglby mi ktos z forum pomoc? Podajac przykladowe stawki za km w transporcie kolowym i kolejowym lub koszt calkowity przewozu na przykladowej trasie.
Za pomoc z gory wielkie dzieki
Pozdrawiam
Niedawno Cyryl sporządził taką przykładową kalkulację.Wystarczy spojrzeć nieco do tyłu.

_________________
ego


Post Wysłano: 11 sty 2008, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 21:10
Posty: 4
GG: 0

Czytalem o cenach, jednakze nigdzie nie ma mowy o stawkach w transporcie kolejowym :/ wiem ze na krotkich odcinkach kolej nie ma szans z transportem kolowym, biorac pod uwage tak maly ladunek. Ale trzeba spelnic zachcianke pana doktora i napisac tez koszt transportu koleją.


Post Wysłano: 12 sty 2008, 7:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Ceny transportu nie są stałe i zależą od wielu czynników.

Jednak na dystansie 600km po kraju w transporcie drogowym można przyjąć cenę około 2,8zł/km za standardową naczepę. dotyczy to ładunku neutralnego na paletach, bez dodatkowych wymagan transportowych z jednym miejscem za- i rozładunku.
wycena transportu kolejowego jest bardziej skomplikowana.
Aby zacząć rozmowę trzeba podać kod ładunku NHM (Nomenclature Harmonisée Marchandises), odpowiada to w dużej części kodom taryf celnych. o taryfach PKP Cargo możesz przeczytać tu: http://www.logistykafirm.com/sa.php?aid ... atname=stl.
Cena przewozu koleją jest zależna od wagi i podawana za tonę, jednak jeżeli towar jest lekki to wtedy płacisz za wagon.
Na trasie około 600km po Polsce za towar nie wymagający żadnych zabezpieczeń mogący być przewożony odkrytymi wagonami (w Polsce najwięcej jest wagonów węglarek) zapłacisz około 84 zł/t. ta cena dotyczy towarów o masie zbliżonej do stali, kamienia, ceramiki. W przypadku lżejszych towarów cena będzie większa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 sty 2008, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 21:10
Posty: 4
GG: 0

Wszystko pieknie opisane :) Tylko maly problem powstal: ladunek ma byc od 2-10 ton. Oczywiscie ladunek neutralny.
W transporcie samochodowym to praktycznie zaden problem. Jednakze w kolejowym minimalna masa dla wagonu 2 osiowego wynosi 6 ton, natomiast w tabeli wspolczynnikow korygujacych minimalna masa dla wagonu 2 osiowego wynosi 15 ton.
W zwiazku z tym czy przewozac tak lekki ladunek musze zaplacic za caly wagon, czyli tak jakbym przewozil 25 ton wg. tabeli? Czy obliczajac koszt przewozu poprostu stawke za daną odleglosc podzielic przez 25 wtedy wychodzi koszt za 1 tone i pomnozyc razy 10, aby uzyskac koszt przewozu 10 ton, traktujac to tak iz towar zajmuje tylko okresloną powierzchnie ladunkową wagonu?
Pozdro


Post Wysłano: 14 sty 2008, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

dla mnie praktyka to zadanie jest trochę oderwane od rzeczywistości.
samo zapytanie o koszt przewiezienia 2 - 10 ton koleją na dystansie 600 km można spodziewać się od lekarza, poety, czy cewkarza-uzwajacza, ale nie od kogoś kto nawet okazjonalnie miał styczność z transportem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 sty 2008, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 21:10
Posty: 4
GG: 0

Cyryl ty to wiesz.. ja to wiem.. ale co zrobic.. nie wstane i nie powiem ze pan doktor daje zadania oderwane od rzeczywistosci, bo moglbym sie juz pozegnac z wpisem ;)
Gdyby nie bylo limitu ton to bez problemu 15 ton i jedziemy pociagiem.. ;) A tak.. :/


Post Wysłano: 14 sty 2008, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

widzisz podczas transportu istnieje duże prawdopodobieństwo pomniejszenia wartości towaru (tak to sie ładnie nazywa). owe straty są i żaden przewoźnik bez ubezpieczenia ładunku nie przetrwa na rynku. jednak to prowdopodobieństwo wzrasta wraz z ilością przeładunków. ponieważ w Polsce jak i w większości krajów na tym świecie bocznice kolejowe są rzadkością, a bocznice kolejowe kryte to perełki, więc przewóz towaru neutralnego wymagającego ochorny przed warunkami atmosferycznymi jest bardzo ryzykowne.
przypuśćmy, że wieziesz towar z Suwałk do Wrocławia, a na nieszczęście pada deszcz. najbliższa Suwałkom bocznica przeładunkowa kryta jest w Małaszewiczach przez przejściem granicznym w Brześciu czyli około 200km, tam załadujesz na kolej i albo zaryzykujesz, że we Wrocławiu będzie pogoda i przeładujesz na wagon na świerzym powietrzu, lub wieziesz do Sławkowa i tam przeładowujesz na samochody.
także oprócz kosztów na papierze transport kolejowy pociąga za soba mnóstwo utrudnień, oczywście jak jest to 20 000 ton węgla, lub cementu to jest inaczej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 sty 2008, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Wszystko pieknie opisane :) Tylko maly problem powstal: ladunek ma byc od 2-10 ton. Oczywiscie ladunek neutralny.
W transporcie samochodowym to praktycznie zaden problem. Jednakze w kolejowym minimalna masa dla wagonu 2 osiowego wynosi 6 ton, natomiast w tabeli wspolczynnikow korygujacych minimalna masa dla wagonu 2 osiowego wynosi 15 ton.
W zwiazku z tym czy przewozac tak lekki ladunek musze zaplacic za caly wagon, czyli tak jakbym przewozil 25 ton wg. tabeli? Czy obliczajac koszt przewozu poprostu stawke za daną odleglosc podzielic przez 25 wtedy wychodzi koszt za 1 tone i pomnozyc razy 10, aby uzyskac koszt przewozu 10 ton, traktujac to tak iz towar zajmuje tylko okresloną powierzchnie ladunkową wagonu?
Pozdro
Czy masa ma tutaj bezpośredni związek z powierzchnią zajmowaną na wagonie? Bo jest wiele towarów lekkich oraz przestrzennych.Styropian, perlit, aluminiowe puszki na napoje.Włącznie z konstrukcjami metalowymi na przykład.

_________________
ego


Post Wysłano: 14 sty 2008, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

są odpowiednie taryfy, inna cena jest za wagon 10 - 15 ton, a inna 15 - 30, jeżeli na wagonie jest powiedzmy 3 tony to płacisz za wagon, jeżeli 12 to już od tony.
cena również zależy od kodu ładunku NHM (Nomenclature Harmonisée Marchandises).

inaczej mówiąc nie ma jakiejś jasnej taryfy, podajesz skąd dokąd, kod towaru, ilość, dostajesz cenę, a terminem musisz się dostosować do kolei.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 14 sty 2008, 21:40 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 14 sty 2008, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
są odpowiednie taryfy, inna cena jest za wagon 10 - 15 ton, a inna 15 - 30, jeżeli na wagonie jest powiedzmy 3 tony to płacisz za wagon, jeżeli 12 to już od tony.
cena również zależy od kodu ładunku NHM (Nomenclature Harmonisée Marchandises).
No własnie :)

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: