Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 gru 2007, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2007, 18:50
Posty: 55
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Wrocław

Witam.(nie widziałem podobnego tematu więc piszę)
Mam Pytanie odnośnie Wywrotek.
Jak w waszych wywrotkach(o ile w ogóle macie) się podnosi wywrotkę, czyli gdzie się znajduje drążek do ich podnoszenia,
co trzeba zrobić (odbezpieczyć) aby ją podnieść. A i czy do tego potrzebne jest jakieś sprzęgło ?? czy coś podobnego.
Jeżeli można poproszę o fotki (może być link) :D

Za odpowiedź serdecznie dziękuję. :) Pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2007, 17:45
Posty: 71
GG: 0
Samochód: Opel Astra GLS ;D
Lokalizacja: CK

Dźwignia powinna być po lewej stronie siedzenia kierowcy. Gdy chcesz ją uruchomić to lekko ją pociągasz do siebie i w górę. Ewentualnie naciskasz sprzęgło to automatycznie zatrzymujesz pracę siłownika. Gdy chcesz opuścić to przesuwasz dźwignię w dół. Coś jeszcze :?:

_________________
W trakcie robienia prawka na TIR'a... xD


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Więc tak; najpierw musisz (jeśli nie ma automatycznej) otworzyć burtę lub drzwi skrzyni po przez zamkniętą to ciężko wykiprować. Później włączasz przystawkę i tu jest to rożnie rozwiązane ale za każdym razem wciskasz sprzęgło i na wrzuconym biegu (wyhamowujesz wtedy skrzynie i załancza bez zgrzytów) włączasz przystawkę:
-przyciskiem tu przykład sam. Steyr 1491
Obrazek
-pokrętłem jak w Mercedesie 814 (przekręcasz o 90 stopni
Obrazek
-lub dżwignią przy fotelu (ta niżej) tu Scania 4
Obrazek
Gdy już włączysz przystawkę (na wciśniętym sprzęgle dajesz skrzynie na luz) i za pomocą dżwigienki manipulujesz skrzynią (góra, dół, stop np. w polowie kiprowania). Zdarza się czasem że nie ma dżwigienki tylko jest pokrętło najczęściej przy drzwiach, które kręcac w prawo podnosi kiper a w lewo opuszcza. (Nie miałem fotki pokrętła więc dorysowałem tak mniej więcej "poglądowo')
Obrazek
Takie pokrętło ma właśnie Steyr, niektóre Mercedesy i inne.
Bywają też kipry elektryczne gdzie pompe uruchamiasz przełącznikiem trójpozycyjnym tj. góra,0,dół. Albo przytrzymujesz ów przycisk i skrzynia się podnosi lub poprostu przycisk sam blokuje się w danej pozycji.
Poza tym jest jeszcze wiele zasad dotyczących kiprowania, :roll: Jak coś to pytać, mam nadzieję że choć trochę pomogłem :wink:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2007, 18:50
Posty: 55
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Wrocław

Dziękuję Wam serdecznie, o to Mi chodziło. :D


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

A czy przed zaczęciem kiprowania, trzeba poziomować naczepę bądź spuszczać powietrze z poduszek ?


Tytuł:
Post Wysłano: 03 gru 2007, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Powinno sie. Jesli opuscisz poduchy to nie bujnie ci naczepa i mniejsze szanse na wywrocenie sie na bok kipra.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 gru 2007, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2092
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
A czy przed zaczęciem kiprowania, trzeba poziomować naczepę bądź spuszczać powietrze z poduszek ?
Jest to zalecane, choc niektóre naczepy same się poziomują po rozpoczęciu kiprowania, dodatkowo jeśli masz niskie siodło to nie zaszkodzi opuścić ciągnika, żeby nadkoli nie poobrywało.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł:
Post Wysłano: 03 gru 2007, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2007, 10:44
Posty: 27
Lokalizacja: Świebodzice

U mnie sie tak odbywa podjerzdzam pod miejsce kiprowania bieg jalowy przy pomocy sprzegla zalaczam pompe i pozniej podnosze , powietrze w naczepie z poduszek automatycznie puszcza zawor i zchodzi samo "glosnym syknieciem jak to tak mozna znazwac" klapa sie sama otwiera czym wyzej podniesiana to zapespieczenia puszczaja i sie sypie,pozniej w pozycje stop chyab ze trzeba jeszcze wyzzej podniesc to jeszcze raz a jak nie to do przodu ile tzreba i sie sypie wsio dalej pompa w pozycje zero ina dol .No oczywiscie mozna klapa puknac z tylu zeby wsio spdlo a jak nie to lopota , kilof i tak dalej .

_________________
carson city


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: