Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: czy da radę ?
Post Wysłano: 28 lis 2007, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2007, 18:06
Posty: 30
GG: 47555270
Samochód: MB ATEGO
Lokalizacja: Śląsk

witam mam do was pytanie jeśli wezme w leasing zestaw ( ciągnik ok 180 tys + naczepa ok 60 tys razem 240 tys zł) rata na 5 lat to ok 4000 zł + 4500 kierowca i robota by była spedycji od znajomego :lol: (międzynarodowy ADR) i tu mam pytanie czy jak biorę leasing i zatrudnie kierowcę to czy moge wyjść przynajmniej troche na plusie czy raczej jestem skazany na niepowodzenie :roll:

z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i szerokości


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Dolicz zupę, którą trzeba lać w ciągnik, amortyzację, serwis, opony, etc etc...
Nie zapominając o daninie dla państwa

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Czy to koniecznie musi być ADR? A jeśli , to plandeka czy cysterna? Jaka klasa ADR? Pytam, bo ja to omijam za wszelką cenę.Do tego trzeba by znac stawke za jaką będzie jeżdżone.I po jakich krajach.Z reguły ADR jest nieco lepiej płatny, ale w praktyce bywa różnie.A dlaczego leasing a nie kredyt? Ewentualnie zapraszam na prv. Pozdrawiam.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

leasing łatwiej dostać...

kredyt trudniej, na 300 tysi kredytu trzeba mieć mocno dużo zabezpieczenia :(

co do tego czy wyjdziesz na swoje - zrób uczciwy rachunek sumienia , policz wszystkie koszty, podatki drogowe, itd itp... zastanów sie czy napewno chcesz i próbuj...

szansa 50% , albo sie uda, albo nie

btw. jeszcze pare tysi musisz doliczyć do swojego wykształcenia i licencji - mniej wiecej 8 tyś razem /kurs, egzamin, powtórka egzaminu ;), licencja w międzyczasie napewno ci przejdzie chęć :D

ja sie już prawie wyleczyłem ;)

_________________
Krzysiek


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 5:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2007, 9:31
Posty: 21
Lokalizacja: Częstochowa

Ja powiem, że jeszcze ci coś zostanie.
Ja mam też zestaw w leasingu tylko prawie nowy ciągnik i nowa naczepa, więc raty są wyższe.
I po opłaceniu wszystkiego, zostaje.
Pamiętaj jednak o zapasie pieniędzy na początek, bo terminy płatności są długie, a paliwo trzeba kupić.
Pozdrawiam i powodzenia.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 10:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

toptek - słusznym jest co piszesz... ale jak mozesz , powiedz mi

- czy pracujesz sam czy masz kierowce a sam jako logistyka tylko :)

- czy odkladasz na nowy zestaw co miesiąc jakąś kase, czy narazie jeszcze nie, bo wiadomo, ten ktory jest teraz za 3 lata wartość bedzie miał o połowe niższą niż teraz, a do nowego trzeba bedzie conieco dołożyć

- czy odkładasz na konieczne naprawy, wymiany eksploatacyjne - vide 12 nowych opon mniej wiecej za półtora roku za było nie było parenaście tysięcy

- nowy zestaw załatwia ci sprawę odkładania co miesiąc na serwisy , wiadomo, jak sie w tym miesiącu nic nie spieprzy, to za dwa miesiące spieprzy sie podwójnie :( A jak w MANie wyglądają koszty serwisów okresowych ? I co ile te przeglądy wypadają ?

no i najważniejsze - czy kupowałeś zestaw mając już nagraną stałą robotę, czy kupiłeś a dopiero potem szukałeś czegoś stałego latając miesiąc/póltora na giełdzie a potem wkręcając sie w cos stałego pewnego i wogóle :)


Ja u siebie w kalkulacjach róznych przymiarkowych do wlasnej działalnosci te rózne wariacje dopisuje, i mozna oszaleć

Z jednej strony - da sie zrobic zeby było zajebiscie opłacalnie, ale po roku, dwóch przychodzi kibel, bo kasa na wymiany eksploatacyjne nie odłożona, i jak jednego miesiąca przyjdzie ci prawie 20 tys wydać na opony to już zauważalnie boli, potem znów dwa lata spokoju i... kolejny kibel bo leasing sie kończy, sprzęt wart połowe tego co nowy, znow brać leasing trzeba, i tak dalej... z koleji jesli juz teraz sobie margines 'odkładania co miesiąc' na takie rzeczy założę, to zarobek miesięczny mniejszy, ale za to za póltora roku spokój bo kasa na opony odłożona, no i za cztery lata też spokój, bo kasa za zestaw i to co odłożone starcza na nowy sprzęŧ, wreszcie 'całkiem' własny :)



btw. jak sie Maniek sprawuje ? automat czy manual ?

_________________
Krzysiek


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

aby wyżyć z transportu na tych zasadach trzeba mieć co najmniej trzy zestawy.
przy mniejszej ilości pojazdów możesz wyżyć pod warunkiem, że:
albo pracujesz jednocześnie jako kierowca,
lub będziesz zdobywał robotę bardziej opłacalną niż spedycja.

bo tak między nami, jeżeli pojazd ma kierowcę i jest obsługiwany od A do Z przez spedycję, to za co Ty chcesz brać kasę?

jeżeli byś wstawił 240 tyś zł do najlepszego banku to dostaniesz max 4%, jeżeli powiedzmy, że z tego kapitału w transporcie uzyskasz 2 razy więcej to wyjdzie miesięcznie: 1 600zl miesięcznie. i tyle mniej więcej będzie pod warunkiem, że Twój środek produkcji - pojazd będzie nieznieszczalny, czy nie będzie wymagał obsług, napraw, oraz amortyzacji.

na takich warunkach jak podałeś, aby utrzymać sie na plusie możesz, albo dać głodową stawkę kierowcy, albo tankować lżejsze paliwo.

w pierwszym przypadku kierowca będzie pracował do pierwszej wypłaty, w drugi wchodzisz w konflikt z prawem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 12:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

pesymista :)

_________________
Krzysiek


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 13:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

może jestem pesymistą, ale trochę siedzę w transporcie i domyślam się, że te auta jeżdżące po polskich drogach na słowo honoru, powiązane drutem w fatalnych stanie technicznym, kierowcy wyrzucający tacho za okno z głodową pensję i popyt na lżejsze paliwo nie bierze się z nieba.

złe buty biorą się z tego, że człowiek nie znający się na butach wiziął się za ich robienie.

jeżeli ktoś nie znając się na transporcie chce zrobić na tym i to oczywiście można i nie jest niczym nagannym, to trzeba zatrudnić fachowca, który rozwinie interes, 20-30 zestawów i kierowców.
i to ma ręce i nogi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

od czegos trzeba zaczać... gdybym miał $ na zakup 30 zestawów, nawet licząc 10% wpłaty na leasing, to... bym to włożył na procent do banku i miał wakacje :)

Jak pisałeś - 3-5 zestawow to jest takie 'optimum' ktore da sie za pomocą osoby swojej + zapewne żony i 5-6 kierowców ogarnąć, mając jakiś zaprzyjaźniony 'stały' warsztat. I niekoniecznie trzeba drutem naprawiać :) Zarobek nawet przy krajówce nienajgorszy, kwestia tylko tego zeby sie nie oszukiwać na początku i nie wpaść w pułapke drutowania i taniego paliwa własnie... bo to równia pochyła

30 zestawów to juz duza firma, kilkadziesiąt osob, wlasny warsztat, usługi dla ludu, firma spedycyjna, magazyny i tak dalej i tak dalej...

a nie każdy tak chce :)

mi wystarczą te trzy zestawy :)
kiedys
narazie jeden :)

_________________
Krzysiek


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 14:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

takiemu przedstawieniu sprawy nie oponuje, ale jak napisałem uważam za niemożliwe utrzymanie własnej osoby z jednego zestawu zatrudniając kierowcę, traktując go poważnie dając ten zestaw do dyspozycji spedycji.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: