Cytuj:
to prawda ze kazdy kierowca musi sie sam zaladowac i rozladowac? zalozyc wszystkie zabezpieczenia- pasy?
Ładuje Cię dźwig, suwnica, wózek widłowy itp. i nie daj się wrobić (szczególnie w Niemczech) na jeżdżenie wózkiem lub zwalanie samemu. Są do tego ludzie. Twoim zadaniem jest tak jak pisał Jesta udostępnienie samochodu do rozładunku (rozplandeczenie, odpięcie pasów, ustawienie się) i nie ważne czy jest śnieg, +40 C czy akurat leci "M jak miłość" to jest Twe zadanie.
Tak samo z załadunkiem. Podstawiasz skład pod rampę czy w miejsce, które Ci nakazali. Załadunek jest trudniejszy od rozładunku, bo musisz odpowiednio ułożyć i zabezpieczyć towar. Układać należy tak żeby nie przeciążyć żadnej z osi (jeżeli musisz trochę przeładować najlepiej jest dać więcej na oś ciągnącą) Jeżeli źle rozłożysz ładunek to będziesz niszczył drogi oraz nierównomiernie ścierał bieżnik w oponach. Natomiast zabezpieczyć ładunek należy tak żeby go całkowicie unieruchomić-nie może się przesunąć czy pochylić. Jeżeli będziesz woził najczęściej palety, wystarczą Ci pasy, a jeżeli coś na kołach warto zabezpieczyć się w odciągi łańcuchowe.