Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lis 2007, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2007, 18:32
Posty: 21
Lokalizacja: wrocław

Witam mam proźbe :!:
Chce sobie kupić auto pod kontener za max 60tyś. i teraz mam dylemat jaki sobie wybrać markę i model ciągnika siodłowego.
Ważne dla mnie jest eksploatacja tego auta żeby było jak najtańsze w utrzymaniu.
Piszcie konkretne propozycje.[/b]


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 12:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 0:05
Posty: 272
GG: 7218297
Samochód: xf106
Lokalizacja: CB

hmmm pod kontener dobre sa volva !! czesto sie na trasie widzi polskie ciagniki marki volvo fh 12 !! ten starszy typ i na parkingach rozmawia sie z kierowcami jak im chodza te kosiarki :) i mowia ze sa zadowoleni :)


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Odpowiednim autem może być również Renault Magnum AE 385. Sporo "kontenerowców" posiada tego typu ciężarówki. Pierwszą generację Magnum (produkcja w latach 1990-1996) cechują niskie koszty eksploatacji oraz odporność na słabą jakość ON. Poniżej przestawiam porównanie cen poszczególnych podzespołów*

Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko): 3.600zł
Chłodnica: 4.200 zł
Reflektor: 360 zł
Filtr oleju: 145 zł
Filtr powietrza: 195 zł



* Odnosi się do cen netto nowych części w autoryzowanych serwisach.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

W magnum bym się nie pchał. Albo Volvo FH albo Scani seri 3 lub 4 ;) naprawdę pod pudła super auta. Wiem coś to tym bo cała moja rodzina zajmuje się transportem kontenerów. Naczepe polecam Sommera. Najmocniejsze jakie są ;)


Post Wysłano: 12 lis 2007, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Scanię "4" może być problem w tej cenie kupic. Trójka też będzie chodzić.Dobrym pomyslem jest 400.Te 20 koni,które daje turbocompound naprawdę się przydaje.Kupując Scanię dobrze przyjrzeć się ramie gdzie jest mocowane koło zapas. Lubi tam pekać. I most napedowy na górze.Jesli jest pęknięty lub jest ślad,że był spawany, to auto chodziło pod ciężarami.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2007, 11:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 0:05
Posty: 272
GG: 7218297
Samochód: xf106
Lokalizacja: CB

moze byc ale widzisz on ma ograniczone fundusze !! Volvo bylo by dobre nie jest drogie a to naprawde bardzo dobry samochod


Post Wysłano: 13 lis 2007, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Właśnie dlatego zamiast Scanii "4" sugerowałem "trójkę" .Za 60 tys. "czwórkę" będzie problem kupić.Może 360 KM ze skrzynią "góra-dół" bez połówek.Ja wolałbym "trójkę" z końca serii, 380 lub 400. A one miały skrzynię jak Volvo.3+3 z połówkami. O wiele lepiej się z nią jeździ. Popieram także pomysł z zakupem Volvo.I też wolałbym chyba "F 12" z końca serii niż FH z początku.Te opcje za tą kasę powinny być w niezłym stanie.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2007, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

Kolego 50 tys. scania 3 400 koników i nic więcej nie trzeba. Ostatnio kumpel kupił DAFa ati 400 koników i też nie narzeka. A koszt takiego dafika to ok. 40 tys. Pzdro! :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2007, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2007, 17:09
Posty: 86
Lokalizacja: WLKP.

Ja często widzę scanie 360 L-ki. Idą jak tzw. "przecinaki".Więc warto się zastanowić, bo podczas jazdy wyglądają jakby nie miały dosyć tylko więcej, więcej :!: :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2007, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Mojego taty znajomy ma serie 3 400 km silnik i mowi ze super auto. Najekonomiczniejsze a przy tym jakie ladne :P


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2007, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

Jeździłem z tatą właśnie Scanią 143 400 z dużą kabiną (odpowiednik CR19 obecnie), i nie narzekaliśmy. Raz była jakaś awaria związana z wyciekiem oleju, ale tylko to pamiętam. Normy Ci nie podam, bo było to masę czasu temu (7-8 lat), ale auto nie paliło zbyt wiele.

Za taką kasę kupisz w miarę dobrze utrzymany egzemplarz.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2007, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

O Volvie F-12 i FH-12 w granicy do 60.000zł mozna juz zapomniec gdyz juz od dawna F-12 są eksportowane do Holandi a potem Libia lub inne kraje Afryki, a od niedawna poszukiwane sa takze pierwsze modele FH roczniki 94-98 mozna je znalezc w komisach Holanderskich a w kraju zostanie to co nie da rady dojechac do Holandii

Skupwane sa tez Scanie 113 (Vki w Afryce nie chcą:)
ale glownie starsze modele, wiec smialo mozesz poszukac TOPLINE-a STREAMLINE 95-96 roK obojetnie z jakim motorem bo wszystkie byly swietne o ile auto bylo eksploatowane w normalnych warunkach zreszta jak kazde inne auto EUROSTAR czy Magnum w dobrym stanie sprowadzony z zachodu nie powinien cie zawiesc choc jak wiadomo sa to auta uzywane i nie przeswietlisz ich

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2007, 18:32
Posty: 21
Lokalizacja: wrocław

własnie myśle między scanią 3 generacji a volvem f12
tylko nie wiem jaki jest tanszy w utrzymaniu. :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lis 2007, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

Kolego w mojej miejscowości jeździ i VOLVO F12 i SCANIA 3 i obaj kierowcy nie narzekają. Na pewno dużą zaletą VOLVA jest to, że jest w globie, a co do spalania i utrzymania to jest podobnie. Na pewno VOLVO kupisz taniej niż SCANIĘ :D


Post Wysłano: 16 lis 2007, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Do powyższego : racja, glob to duży plus.Scania ma w oryginale-choć w praktyce rzadko, bo ludzie to gubią-dźwignię do przesuwania prawego siedzenia całkiem do przodu.Umozliwia wyprostowania się w kabinie,choćby by się ubrać. Tylko dlaczego Scania jest droższa od Volva? Myslę ,że odpowiedź dość logiczna: rynek, potencjalni nabywcy bardziej cenią Scanię. Zaś jeśli mogę coś doradzić, to nie mniej jak 380. A to głównie ze względu na skrzynię biegów.Z połówkami jest o wiele wygodniejsza od montowanej w 360 "góra-dół". Przypominam o obejrzeniu ramy i tylnego mostu od góry. No i polecam szczerze 400 KM. Idzie jak burza.I ten przyjemny gwizd turbocompound :-) U mnie w paliwie wychodziły 32-33 litry.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

Za 60tyś dostaniesz kolego calkiem dobry samochod polecam cos z magnum lub premium (premiuma dostaniesz w niskiej cenie w dobrym stanie ;)), moze byc tez tak jak koledzy mowia scania 3, cos z mana ;)

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Post Wysłano: 17 lis 2007, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Myślę,że dość prostym kluczem jest przyjrzenie się cenom w danym roczniku. Jeśli cena jakiejś marki w tym samym roczniku jest z reguły wyższa niż innej, to dlatego,że jest to auto cenione przez potencjalnych nabywców.Tu nie sprzedający nie dyktuje ceny jak przy nowym, lecz klient znający jego sprawdzone zalety i skłonny zapłacić za nie wyższą cenę.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: