Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lis 2007, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

..caloroczne?oczywiscie opony na zime.letnie odpadaja w przedbiegach(wiem bo sam jedna zime na takich jezdzilem i byla to prawdziwa szkola jazdy oraz ciagla walka o tor jazdy) ale sadze ze wybor zimowe a caloroczne(wielosezonowe) nie jest juz tak latwy.jednoznacznej odpowiedzi nie znajdziemy ale kazdy kto jezdzi wie ktore opony sie sprawdzaja najlepiej(dla niego).osobiscie jestem zwolennikiem opon calorocznych uwazam ze w sa one w zupelnosci wystarczajace,niebede rozpisywal sie na temat moich argumentow ale dam pewien artykul,ktory je przytacza http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... zne,679421 dodatkowo uwazam ze opony to tylko dodatek(musza one byc oczywiscie sprawne) a najwazniejsze sa umiejetnosci kierowcy i to co ma on w glowie,dawniej nikt nieslyszal o oponach zimowych i kazdy rozsadny kierowca sobie radzil i to w duzo gorsze zimy od dzisiejszych


Ostatnio zmieniony 06 lis 2007, 22:49 przez sz.p.piotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 06 lis 2007, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 mar 2007, 13:12
Posty: 15
GG: 9269563
Lokalizacja: Milicz DMI dk 15

Cytuj:
dawniej nikt nieslyszal o oponach zimowych i kazdy rozsadny kierowca sobie radzil i to w duzo gorsze zimy od dzisiejszych
Bo kiedyś był mniejszy ruch uliczny :!:

_________________
Zapałki 10 gr, Benzyna około 4 zł, widok płonącej szkoły...:::BEZCENNY:::...


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lis 2007, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Bo kiedyś był mniejszy ruch uliczny
smieszne..moze mniejszy ruch ulatwiaj ruszanie spod swiatel na sniegu?czy latwiej sie w zakrety wchodzilo na sniegu z powodu mniejszego ruchu.jesli przejedzie przed toba 100samochodow i wyjezdzi droge to latwiej jechac ich sladami niz gdyby przejechalo 5 samochodow.zyczylbym sobie i wszystkich rozmowy na konkretnym poziomie z ludzmi ktorzy wlasne zdanie maja z doswiadczenia a nie rzucanie hasel gdzies tam uslyszanych i nie popartych zadnymi przemysleniami


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lis 2007, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
jesli przejedzie przed toba 100samochodow i wyjezdzi droge to latwiej jechac ich sladami niz gdyby przejechalo 5 samochodow.
Owszem lecz gdy będziesz chciał wyprzedzać lub omijać przeszkodę to ryzykujesz utratę przyczepności, zarówno przy rozpoczynaniu wyprzedzania jak i wracaniu na własny pas, na letnich wystarczy maleńki błąd i jesteś w rowie, całoroczne są niewiele lepsze.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lis 2007, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
całoroczne są niewiele lepsze
jezdziles na calorocznych?wiesz o tym z praktyki?a przeczytales chociaz artykul ktory polecilem?ciekawe ze jesli chodzi o testy zderzeniowe przeprowadzane przez pewna organizacje to wszyscy sa zgodni z ocenami i jesli samochod dostaje 5gwiazdek tzn ze jest bezpieczny a testy przeprowadzane przez ta sama instytucje nt opon juz wiarygodne dla wielu nie sa.sila szumu medialnego?


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lis 2007, 23:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
jezdziles na calorocznych?wiesz o tym z praktyki?a przeczytales chociaz artykul ktory polecilem?
Na całorocznych jeździłem nie pełne 12miesięcy i zrezygnowałem przed kolejną zimą, powód: słabe(wg mnie) parametry w w szczegolności głośniejsze od letnich, na śniegu, lodzie mniej przyczepne, bardziej podatne na aquaplaning w porównaniu do letnich. Być może były to indywidualne cechy tego modelu opon ale mojego zaufania nie wzbudziły mając do wyboru zimówki + letnie za 3000zł/2komplety i 1500zł/1komplet całorocznych wybiorę droższy wariant.
Cytuj:
ciekawe ze jesli chodzi o testy zderzeniowe przeprowadzane przez pewna organizacje to wszyscy sa zgodni z ocenami i jesli samochod dostaje 5gwiazdek tzn ze jest bezpieczny a testy przeprowadzane przez ta sama instytucje nt opon juz wiarygodne dla wielu nie sa.sila szumu medialnego?

Nie spiskowa teoria świata :D
Czerpanie wiedzy z "tabloidowych" portali to ogłupianie siebie samego, oczywiście nie mogę nic złego powiedzieć o ADAC bo to inna bajka i z pewnością ich badania nie zajeły 2 stron drukowanego tekstu.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lis 2007, 16:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Chcesz to sobie jezdzij na calorocznych, obys tylko nie jechal do Niemiec. Od tego roku za brak opon zimowych policja moze cie ukarac mandatem 20 EUR, a jezeli bedziesz uczestnikiem wypadku, nawet nie z twojej winy, to mandat moze byc wiele wyzszy. A wiec powodzenia :lol:

_________________
scania to scania


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lis 2007, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Czerpanie wiedzy z "tabloidowych" portali to ogłupianie siebie samego
swoja opinie wyrobilem w drodze praktyki
do niemiec sie niewybieram poza tym co zrodlo to inna informacja na ten temat,slyszalem juz rozne wersje wiec niebede sie ustosunkowywal do tych mandatow


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Nie rozumiem tematu ,co do testów ADAC są mi znane i się z nimi zgadzam.Jeżdżę ciężarówką cały rok na jednym ogumieniu i jedyne istotne różnice jakie zauważyłem są związane z marką opon.Mam praktykę na oponach europejskich producentów , jedne zachowują się lepiej na śliskim inne na śniegu ale jest to związane z konstrukcją opony składem mieszanki bieżnikiem.Wystarczy porównać testy opon zimowych i wychodzą istotne różnice w zachowaniu w zależności od warunków.Na koniec jaką wartość w zakresie bezpieczeństwa ma opona letnia/zimowa eksploatowana 4 sezon na zmianę uwzględniając że w 90% przypadków jest przechowywana nieprawidłowo sparciała ze staróści, wolę wielosezonową wymienianą po zużyciu


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: