Może tak:
Iveco samochody starej serii Turbo, TurboTech, TurboStar oznaczało tak:
190-42 czyli 19 ton dmc (w ciągniku oznaczało to DMC samego konia) 42 oznacza 420 KM czyli moc maksymalna, inny przykład 240-36 (dmc 24t moc 360 KM).
Seria EuroCargo, EuroTech, EuroStar, EuroTrakker była oznaczana w ten sposób: 240E35 (240- DMC 24t, E- typoszereg EURO {jak w scanii seria 4} 35- 350 km) ale to w podwoziach bo ciągniki mają takie oznaczenia np. 400E30, 440E52 gdzie 400(440) oznacza DMC całego zestawu E -typoszereg EURO, 30, 52 moc silnika).
Seria STRALIS, AD 190S44 (AD -kabina Active Day, 190 dmc, S -typoszereg Stralis, 44 moc 440 KM). AS 440S43 (ciągnik(440) serii Stralis (S) o mocy 430 km (43) z kabiną Active Space (AS).
Seria Trakker, AD 410T44 ( AD - kabina, 410 - DMC pojazdu, T- seria TRAKKER, 44 - moc 440KM.
PO tych oznaczeniach występują jeszcze litery np: 440E42 T/P ale nie wiem co oznaczają więc nie piszę żeby was w błąd nie wprowadzić.
Cytuj:
Pierwsze Iveco to jest TRAKKER a drugi to EuroTech 190E42
Skąd ta pewność że to akurat 190E42 a nie 190E35?