Od jakiegoś czasu w Mercedesie 1117 przy prędkości 40-80 km szarpie kierownicą w prawo i w lewo. wymieniłem już końcówki drążków (gałki), założyłem nowe bębny, łożysko na piaście, amortyzatory i nowe opony. samochód był już 3 razy sprawdzany na stacji kontroli czy są luzy na zwrotnicach- za każdym razem okazuje się że nie ma. Macie jakiś pomysł jaka jest przyczyna? czy to może być kolumna kierownicza? pozdrawiam
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja bym raczej sprawdzil czy cale kola z oponami, przykrecone do piast nie maja bicia podczas obrotu. Duzy wplyw na to ma sam moznaz kol.
Probowales to sprawdzic ?
albo jedz do wulkanizacji i wtedy ci kola wrzuca na odpowiedni sprzet i ci elegancko wywaza kola olowianymi odwazniczkami Po tym zabiegu powinno byc wszystko git gitara...
Szerokiej drogi
na wyważaniu byłem w dwóch różnych miejscach i jest ok, w stacji kontroli nie wykazali też żadnych luzów, muszę jeszcze sprawdzić radę RoBeRtO, pozatym szarpanie występuje nie tylko przy chamowaniu ale także podczas jazdy. Dzięki za rady idę kombinować dalej
Mieliśmy kiedyś taki problem przy 811, szarpało kierownica przy hamowaniu i przy prędkości ponad 60km/h, okazało się, że była krzywa tarcza hamulcowa na jednym kole, ale ty piszesz że masz bębny, na twoim miejscu sprawdził bym czy to nie one mają bicie.
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Rejestracja:09 sie 2007, 15:22 Posty: 8
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Może być jeszcze jedno, już się z rym spotkałem. Może być krzywa oś. Gadałem z gościem który miał to w nowym aucie, zaczęło być wyczówalne po przejechaniu 100 000 km. Po sprawdzeniu wszystkiego doradzam poszukać serwisu który robi geometrię komputerową, nie zaszkodzi sprawdzić. Zazwyczaj szarpanie w prawo i w lewo jest spowodowane amortyzatorami, ale skoro są nowe...... . Jeśli byłaby kolumna to by nosiło auto po drodze i potrzebne by były częste korekty kierownicą. Na postoju prz zapalonym silniku też się wyczówa coś na kierownicy?
jest jeszcze metoda eliminacji.
jeżeli masz wyważone koła i żeby wykluczyć zdejmij je, a ich miejsce wsadź zewnętrzne koła z bliźniaków z tyłu. jeżeli będzie dalej występowało szarpanie, to wina kół będzie wykluczona.
wydaje mi się, że jeżeli są to hamulce bębnowe i wymieniłeś bębny na nowe to są dwie możliwości:
1. wadliwe bębny z owalem,
2. szczęki hamulcowe ze starymi okładzinami, które dopasowały się do starych bębnów nie ułożyły się jeszcze do nowych. bo razem z bębnami powinno sie wymienić okładziny (być może to zrobiłeś).
ja bym nie szukał tu winy przekładni kierowniczej bo raczej takie objawy nie pasują do niej.
witam ! masz luz w ukł.kier. sprawdż wąsa na frezie. zwrotnice luz poosiowy (wzdłuż swożnia dokładnie!) może zbyt duży luz w przekładni kier. dokładnie wyregulowałeś lyz na łożyskach w piastach? nowe swożnie sprawdz. pozdrawiam.
witam panowie po długiej nieobecności, i dziękuję za zainteresowanie moim problem i wszystkie rady. RoBeRtO dzięki za materiały. wada została już wykryta i naprawiona:) okazało się że przyczyną kolumna a dokładnie uszczelnienie wewnątrz kolumny pomiędzy lewą i prawą stroną. jeszcze raz wielkie dzięki i szerokości
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę