wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Szarpanie kierownicą
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9806
Strona 1 z 1

Autor:  stadar [ 23 lip 2007, 17:41 ]
Tytuł:  Szarpanie kierownicą

Od jakiegoś czasu w Mercedesie 1117 przy prędkości 40-80 km szarpie kierownicą w prawo i w lewo. wymieniłem już końcówki drążków (gałki), założyłem nowe bębny, łożysko na piaście, amortyzatory i nowe opony. samochód był już 3 razy sprawdzany na stacji kontroli czy są luzy na zwrotnicach- za każdym razem okazuje się że nie ma. Macie jakiś pomysł jaka jest przyczyna? czy to może być kolumna kierownicza? pozdrawiam

Autor:  RoBeRtO [ 23 lip 2007, 23:26 ]
Tytuł: 

Ja bym raczej sprawdzil czy cale kola z oponami, przykrecone do piast nie maja bicia podczas obrotu. Duzy wplyw na to ma sam moznaz kol.
Probowales to sprawdzic ?

Autor:  Servisant [ 23 lip 2007, 23:29 ]
Tytuł: 

Podnieś koło lewarkiem i wtedy sprawdz luzy.

Autor:  pakus [ 24 lip 2007, 1:21 ]
Tytuł: 

albo jedz do wulkanizacji i wtedy ci kola wrzuca na odpowiedni sprzet i ci elegancko wywaza kola olowianymi odwazniczkami Po tym zabiegu powinno byc wszystko git gitara...
Szerokiej drogi

Autor:  Junior_GSL [ 25 lip 2007, 14:04 ]
Tytuł: 

Zgadzalbym sie z pakusem . to moga byc niewywarzone kola . Chociaz szarpanie powinno wystepowac przy ostrym chamowaniu ale sproboj .

Autor:  stadar [ 25 lip 2007, 17:40 ]
Tytuł: 

na wyważaniu byłem w dwóch różnych miejscach i jest ok, w stacji kontroli nie wykazali też żadnych luzów, muszę jeszcze sprawdzić radę RoBeRtO, pozatym szarpanie występuje nie tylko przy chamowaniu ale także podczas jazdy. Dzięki za rady idę kombinować dalej

Autor:  RoBeRtO [ 25 lip 2007, 22:16 ]
Tytuł: 

Stadar podaj maila to Ci cos wysle ... Moze cos pomoze.

Autor:  stadar [ 25 lip 2007, 23:26 ]
Tytuł: 

wysłałem ci na pw

Autor:  Grzesiek_KBR [ 26 lip 2007, 21:19 ]
Tytuł: 

Mieliśmy kiedyś taki problem przy 811, szarpało kierownica przy hamowaniu i przy prędkości ponad 60km/h, okazało się, że była krzywa tarcza hamulcowa na jednym kole, ale ty piszesz że masz bębny, na twoim miejscu sprawdził bym czy to nie one mają bicie.

Autor:  TomekR33 [ 09 sie 2007, 15:45 ]
Tytuł: 

Może być jeszcze jedno, już się z rym spotkałem. Może być krzywa oś. Gadałem z gościem który miał to w nowym aucie, zaczęło być wyczówalne po przejechaniu 100 000 km. Po sprawdzeniu wszystkiego doradzam poszukać serwisu który robi geometrię komputerową, nie zaszkodzi sprawdzić. Zazwyczaj szarpanie w prawo i w lewo jest spowodowane amortyzatorami, ale skoro są nowe...... . Jeśli byłaby kolumna to by nosiło auto po drodze i potrzebne by były częste korekty kierownicą. Na postoju prz zapalonym silniku też się wyczówa coś na kierownicy?

Autor:  P@wel [ 26 sie 2007, 18:38 ]
Tytuł: 

Jedź na wyważenie kół... :D Mój tata miał to w osobówce, miał krzywe tarcze i klocki się krzywo zdzierały. Miał równiez krzywą felgę (fabrycznie)!

Post poprawiony. eRKaZet

Autor:  Cyryl [ 26 sie 2007, 19:59 ]
Tytuł: 

jest jeszcze metoda eliminacji.
jeżeli masz wyważone koła i żeby wykluczyć zdejmij je, a ich miejsce wsadź zewnętrzne koła z bliźniaków z tyłu. jeżeli będzie dalej występowało szarpanie, to wina kół będzie wykluczona.
wydaje mi się, że jeżeli są to hamulce bębnowe i wymieniłeś bębny na nowe to są dwie możliwości:
1. wadliwe bębny z owalem,
2. szczęki hamulcowe ze starymi okładzinami, które dopasowały się do starych bębnów nie ułożyły się jeszcze do nowych. bo razem z bębnami powinno sie wymienić okładziny (być może to zrobiłeś).

ja bym nie szukał tu winy przekładni kierowniczej bo raczej takie objawy nie pasują do niej.

Autor:  Blekitny [ 28 sie 2007, 21:21 ]
Tytuł: 

witam ! masz luz w ukł.kier. sprawdż wąsa na frezie. zwrotnice luz poosiowy (wzdłuż swożnia dokładnie!) może zbyt duży luz w przekładni kier. dokładnie wyregulowałeś lyz na łożyskach w piastach? nowe swożnie sprawdz. pozdrawiam.

Autor:  emikyton [ 01 wrz 2007, 10:10 ]
Tytuł: 

To samo miał kolega Taty w DAF-ie 95XF. Wszystko prawie po wymieniał i jest to samo, podobno to jest wada kół

Autor:  stadar [ 01 wrz 2007, 21:12 ]
Tytuł: 

witam panowie po długiej nieobecności, i dziękuję za zainteresowanie moim problem i wszystkie rady. RoBeRtO dzięki za materiały. wada została już wykryta i naprawiona:) okazało się że przyczyną kolumna a dokładnie uszczelnienie wewnątrz kolumny pomiędzy lewą i prawą stroną. jeszcze raz wielkie dzięki i szerokości

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/