wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Jelcz serii 300
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=958
Strona 11 z 11

Autor:  RMF_FM [ 07 mar 2012, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Od kiedy do kiedy były produkowane poszczególne modele 315, 316, 317, 318, 325, 326, 327, 328?

Autor:  arkadiusz tasior [ 08 mar 2012, 11:06 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

a wiec tak modele JELCZ 315,316/317 -lata 70-te początek
Jelcz 318i 328 to były tylko prototypy,nie były produkowane seryjnie
natomiast rodzina 320,to już lata 80-te ich początek

Autor:  MAN F8 19.361 [ 08 mar 2012, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Seria 320 byłą produkowana do 1991 lub 1992 roku :wink:

Autor:  karakan [ 01 paź 2012, 10:58 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn w trudnościach z odpaleniem jelcza 315 w OSP, otóż trzy tygodnie temu został wyczyszczony filtr i odstojnik(przy pompce), po tygodniu "zagadał" normalnie, a wczoraj już kręcił, tylko bez efektu,gdzie szukac???

Autor:  Borek [ 01 paź 2012, 17:38 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Cytuj:
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn w trudnościach z odpaleniem jelcza 315 w OSP, otóż trzy tygodnie temu został wyczyszczony filtr i odstojnik(przy pompce), po tygodniu "zagadał" normalnie, a wczoraj już kręcił, tylko bez efektu,gdzie szukac???
Możliwe, że cofa się jemu paliwo bądź też układ słabo odpowietrzony.

Autor:  karakan [ 20 paź 2012, 13:54 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Wczoraj znów się powtórzyło,trzeba była "samostartu"żeby zagadał, ale jak wyjechaliśmy zatankowac(trzeba było),to dam sobie ręke urżnąc koło samej D..., że na budziku było niecałe 100 Km/godz, a w lusterku odchodziła scania...(mina szofera BEZCENNA)

Autor:  OLENTY [ 02 lis 2012, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Koledzy !!! poszukuje zdjec lub najlepiej lkalizacji jelcza 317 ciagnika siodlowego wraz z naczepką cysterna spozywcza do mleka 18000 litrow,prosze o pomoc lub jakies wskazówki... pozdro.

Autor:  OLENTY [ 02 lis 2012, 23:54 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Oczywiście jakieś wskazówki dotyczące lokalizacji tej mojej pamiątki z dziecinstwa...lub jakies fotki jesli moze ktos kiedys gdzies widzial to auto...prosze o pomoc,juz spory czas szukam tego jelonka...

Autor:  Robert Mc'r [ 28 lis 2012, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Prawdopodobnie Libia - lata 80. Jelcz 315 z przyczepą i 316 z przyczepą. I prawdopodobnie Steyr 1490 z naczepą wywrotką - 7:22 i 15:47 Steyr 1490 z naczepą.wywrotką.

http://www.youtube.com/watch?v=JquPBWlj ... ure=relmfu

Autor:  biurs [ 08 mar 2013, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Co do przyczep to pamiętam naczepy ZREMB dwuosiowe na bliźniakach o ładowności 8, 10 i 12 ton.

Te o ładowności 10 ton były dedykowane Kamazom, a te 12 ton stosowano w Jelczach eksportowych. Pamiętam wozy z silnikami MAN zblokowane z 6 biegowymi skrzyniami, gdzie ładowność zestawu miała 20 ton (samochód 8 ton, przyczepa 12).

Autor:  kraz [ 09 mar 2013, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Te skrzynie sześciobiegowe były chyba z połówkami.

Autor:  Mihu [ 09 mar 2013, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Cytuj:
Te skrzynie sześciobiegowe były chyba z połówkami.
W serii 300 chyba nie. Wiem, że wersje eksportowe "trzysetek" (m.in. na rynek Jugosłowiański) miały skrzynie o 6 przełożeniach bez półbiegów.

Autor:  266 [ 15 mar 2013, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Standardowa skrzynia biegów serii 300 to "nieszczęsna" 5 biegowa (z legendarną już zakleszczającą się jedynką) - polskiej konstrukcji. Wszechobecnie montowana do wszystkich Jelczy: skrzyniowych, wywrotek, ciągników siodłowych, zarówno do silników wolnossących jak i turbo. Dla skomplikowania sprawy: w skrzyniowych i ciągnikach siodłowych oddzielona od silnika wałkiem pośrednim, w wywrotkach zespolona bezpośrednio z silnikiem. Po zakupie przez FPS (Fabryka Przekładni Samochodwych w Tczewie) na początku lat 70-tych licencji ZF na skrzynie biegów (4,5,6,12-biegowe) na życzenie odbiorcy montowano skrzynie 6 i 12 biegowe. W praktyce (jak to za komuny) wszyscy krajowi odbiorcy brali najtańszą wersję czyli dotychczaswoą piątkę - odstępstwem były wozy bojowe straży pożarnej (silnik turbo ze skrzynią ZF 6 biegów). W latach 70-tych sprzedano duże partie Jelczy do NRD i Jugosławii najczęsciej w kofiguracji: silnik turbo, skrzynia ZF 6 biegów lub z multilikatorem czyli 12 biegów. Szczegónie w NRD były to wówczas popularne samochody do obsługi tras międzynarodowych (316 trzyosiowe z przyczepą, z podwyższaną kabiną - niestety nie udało mi się ustalić kto był producentem tych podwyższeń). Dopiero od połowy lat 80-tych "nieśmiało" w Polsce zaczęły pojawiać się Jelcze 325DH z silnikami turbo i skrzynią ZF 6 biegów. Oczywiście jak to za komuny stwierdzono że owe 40 koni więcej niż w wolnossącym wraz z lepiej zestopniowaną skrzynią biegów to taki wzrost potencjału samochodu że zwiększono ładowność przyczepy z 10 ton do 11,5. Z ciekawości wolnossące Jelcze serii 300 z 5 biegową skrzynią produkowano jeszcze na początku lat 90-tych czyli poza drobnymi zmianami (grubsza rama, hamulec postojowy pneumatyczny, sprzęgło sterowane hydrualiczne, itp) niezmiennie przez 25 lat!

Autor:  masta13 [ 23 mar 2013, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Ogólnie nie są to wspaniałe konstrukcje,ale co do tego sprzęgła wspomaganego hydrauliką to pełen podziw :D.Nie jezdziłem nigdy samochodem w którym tak lekko chodzi sprzęgło.

Autor:  kraz [ 23 mar 2013, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Sprzęgło jest wspomagane PNEUMATYKĄ a sterowane hydrauliką.

Autor:  masta13 [ 24 mar 2013, 2:40 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

tak czy tak...na owe czasy było dobrym wynalazkiem:)

Autor:  jelcz driver [ 27 paź 2013, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Czesc.Przypadkowo znalazlem ta strone.uwazam ze jest ciekawa, szczegolnie ze dotyczy mojej przeszlosci.Jezdzilem Jelczami-rozne typy od 1976-86.
Mam ogromne doswiadczenie,szczegolnie ze w tamtych czasach w PKS-ie naprawy czesto wykonywalo sie samemu.
Jelcz np.315,316,325 nie mial zadnej tajemnicy dla mnie.
Widzialem kilka zapytan o Jelcza z podwyzszona kabina.Otoz ja mialem ztaka kabina.
Wiem ze pomiedzy 77-81 rokiem byl to jedyny Jelcz na Polskich drogach z taka kabina.
Kabine ta dostalem z zakladow remontowych w Radzyniu,a po remoncie w Zawierciu
zostala ona zalozona tam na mojego Jelcza.
Kabiny te byly montowane na wozy ktore jezdzily w TIRze,ale bylo ich wyprodukowanych b.malo.Kabina byla podwyzszona od polowy dachu do konca dachu.
Mozna bylo tam swobodnie stanac.Miala 2 lezanki starego typu z rama i pasami.
Wszystko inne bylo typowe dla kabin z 315.

Autor:  bartsen [ 02 sty 2016, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Temat jest prosty i klarowny, co powiecie o jelczu-dźwigu 325, na szybie ma napisane niedotarty, od pierwszego właściciela na czarnych blachach, z przebiegiem 22000 km zrobionym na dojeździe pod bocznicę? Stan ramy itp idealny, stan blacharki kabiny kiepski, silnik pali zawsze od pierwszego obrotu wału? Posiadam takiego przez przypadek i chyba myślę, że to perełka na skalę Polski :D.

Autor:  kłaliti [ 02 sty 2016, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Jelcz serii 300

Pokaż go

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Strona 11 z 11 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/