wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Star-200
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=957
Strona 1 z 5

Autor:  Mechu973 [ 21 maja 2005, 22:57 ]
Tytuł:  Star-200

Może w mniejszym stopniu, niż była w 1948 r. konstrukcja Stara-20, ale
również bardzo nowoczesna w porównaniu z innymi samochodami ciężarowymi
jest konstrukcja najnowszego Stara-200.
Lekko zmodernizowana w stosunku do budowanej od 1968 r. kabina kierowcy
zapewnia dobre warunki prowadzenia samochodu. Jest bogato przeszklona,
kierowca ma dobrą widoczność przez panoramiczną szybę przednią bez słupka
środkowego. Drzwi kabiny otwierane są do przodu, fotele kierowcy i
pasażera mają regulację ustawienia. Kabinę wyposażono w urządzenia
ogrzewczo-wentylacyjne i jest ona skutecznie wyciszona.
Kabina kierowcy Stara-200 eksportowana jest na Węgry i stosowana w
samochodach Csepel.
Skrzynia ładunkowa tej ciężarówki jest metalowa, można w niej przewozić
ładunki o ciężarze 6000 kG. Ciężar własny samochodu wynosi 4200 kG.
Star-200 może holować przyczepę o ciężarze całkowitym do 8500 kG.
6-cylindrowy silnik typu S-359 jest, oczywiście, wysokoprężny. Gdy w
Starze-20 kadłub silnika był żeliwny, to obecnie dla Stara-200 wykonuje
się go z jednolitego odlewu aluminiowego. Kuty wał korbowy osadzony jest w
7 łożyskach, a głowica cylindrów składa się z trzech segmentów
dwucylindrowych, wykonanych z żeliwa specjalnego.
Wskaźnik mocy w stosunku do całkowitego ciężaru pojazdu — 14,1 KM/tonę —
odpowiada współczesnym konstrukcjom samochodów ciężarowych.
Skrzynia biegów ma 5 synchronizowa-nych przełożeń do jazdy w przód plus
bieg wsteczny. W samochodzie zastosowano
hamulce hydrauliczne, dwuobwodowe, ze wspomaganiem pneumatycznym.
Zawieszenie wozu, oprócz wzdłużnych resorów piórowych, składa się z
dodatkowych elementów gumowych, a z przodu są również amortyzatory
teleskopowe.
W porównaniu ze Starem-20 koszt eksploatacji nowego pojazdu znacznie się
obniżył. Silnik Stara-200 zużywa zaledwie 191 taniego oleju napędowego na
100 km.
Produkcja samochodów Star odbywa się na unowocześnionych obecnie
maszynach, sprowadzanych m.in. z Włoch. Na modernizację całej
starachowickiej FSC przeznaczono pokaźne sumy. Star-200 będzie więc
wytwarzany nowoczesnymi metodami, wyrazi się to w wysokiej jakości
samochodu.
Wprowadzenie na taśmę fabryczną samochodu Star-200 pociągnęło za sobą
modernizację produkowanych odmian.

http://www.chrishodgephotos.co.uk/funpi ... _03_02.jpg

Autor:  arkadiusz tasior [ 24 maja 2005, 20:19 ]
Tytuł: 

http://t.nycz.bytom.pl/details.php?image_id=3412 STAR 200 POŻARNICZY
http://www.lukasz-telus.com/gallery/wr_jrg03/IMG_1605
http://www.lukasz-telus.com/gallery/psp ... p/IMG_9129 SATR 200 JRG OŁAWA

Autor:  MATEX PL [ 03 cze 2006, 21:34 ]
Tytuł: 

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


I jak sie wam podobają te stary ??????????????

(c)allegro.pl otomoto.pl

Autor:  star200 [ 12 cze 2006, 15:38 ]
Tytuł: 

kombajny bizony miały 90 koni stary 200 120 koni a autosany 140-150 bo to już były turbo chodzi mi o leylandy SW400 to jest to co ja mam w swoim akurat tą 120 a ile z nich zostało to cholera wie

a tu kilka fotek mojego zabytka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  arkadiusz tasior [ 16 cze 2006, 18:51 ]
Tytuł: 

Już wszystko wyjaśniam
samochody STAR 200 posiadały silniki typu STAR S 359 O pojemnośći skokowej 6842 ccm lub silniki typu SW 400 Produkcji Mielec- Leyland , zaś Kombajny Bizon mialy niestety ale inne silniki i napewno żąden nie byl od pojazdów typu STAR.

Autor:  kraz [ 17 cze 2006, 11:43 ]
Tytuł: 

A autobusy Autosan H9-21 mają silnik 6ct 107 o mocy 150 KM,kiedyś wyszła krótka seria miejskich H9-33 z silnikiem S359,ale póżniej robili miejskiego H9-35 z takim silnikiem jak H9-21.Jedynym autobusem produkowanym seryjnie na podwoziu Stara 200 był Jelcz 080.

Autor:  emil [ 29 lis 2006, 12:20 ]
Tytuł: 

na allegro kiedyś znalazłem takie foto;
Obrazek

Autor:  kraz [ 29 lis 2006, 12:55 ]
Tytuł: 

Jakiś dziwny ten Star.Lampy ma w kabinie jak 28,ale z boku ma napis 200 i nowe felgi.Jakaś składanka.

Autor:  Piotrek 92 [ 29 lis 2006, 13:03 ]
Tytuł: 

http://www.chrishodgephotos.co.uk/funpi ... _03_02.jpg
W niektórych wersjach z przodu w miejscu gdzie tu są lampy jest płytka którą można wykręcić i włożyć lampy od 28.
proste 8)

Autor:  emil [ 29 lis 2006, 13:16 ]
Tytuł: 

Chyba nawet w prawie wszystkich wersjach, bo dużo tego widać.

skrzyniowy STAR 200 z długą (po przeróbkach od 266) , sypialną kabiną, ciekawie to wygląda.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek

(c) http://www.allegro.pl

Autor:  Kamil [ 02 gru 2006, 16:49 ]
Tytuł: 

Obrazek Obrazek Obrazek

(C) allegro

Autor:  star200 [ 05 gru 2006, 13:32 ]
Tytuł: 

deska pokazana na 3 zdjęciu kamila to tzw przejściówka czyli tam między moją a tą z 1142 :D

a to wnętrze mojej dwusetki :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


a takie felgi bym chciał do niego ząłożyć...

Obrazek

Autor:  star200 [ 05 gru 2006, 19:00 ]
Tytuł: 

hahahahah te felgi to fotomontaż :P

Obrazek
to jest oryginał
Obrazek
zresztą napisałem że chciałbym takie mieć
co do autka to tak kiper na 3 strony silnik leyland skrzynia i dyfer od szosówki (długie) a woże nim prawie wszystko bo autko jest na użytek własny (rolnictwo) ale i sąsiadowi węgiel czy coś też się przywiezie :P
pracuje w ciężkich warunkach czasami bo muszę wjeżdzać nim w pole orne :/ niejednokrotnie było tak że mnie ciągnikiem wyciągano :/ od takich manewrów urwałem kiedyś poduszki od silnika to było złoo lakier już porysowany od krzaków i takich tam rzeczy ale cóż taka rola ciężarówki ma pracować na siebie a nie stać jako ozdoba a tak ogólnie to świetnie się sprawuje choć czasami denerwują mnie niektóre rozwiązania techniczne polskich konstruktorów :/ ale da się to przeżyć
zresztą już gdzieś pisałem że Ci co byli na 13 TS w krakowie to powinni kojażyć to autko :D

Autor:  MATEX PL [ 13 gru 2006, 15:48 ]
Tytuł: 

A co wy na takie rozwiązanie ??? Światła w kabinie i w zderzaku .

Obrazek


(c) otomoto.pl

Autor:  emil [ 21 gru 2006, 19:33 ]
Tytuł: 

Ładnie wygląda :P
ObrazekObrazek
(C) gratka.pl

Autor:  Radek321 [ 23 gru 2006, 19:39 ]
Tytuł: 

Ma kilka uzupełnień do tego co tu zostało napisane:
Klamki w starze 200 początkowo były takie jak w starze 28 czyli tzw "skalpelki". W 1989 roku zostały zastąpione na takie jak są w fiacie 126p czyli klamki kasetowe. Star 200 miał niesynchronizowaną 5 biegową skrzynię biegów. Dopiero star 1142 otrzymał synchronizowaną skrzynię biegów. Wspomaganie do stara 200 bło zakładane seryjnie chyba od 1981 roku ale co do tego nie jestem pewien.
A oto zdjęcie mojego Stara 200 z 1991 roku.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/950 ... 2fe20.html

Autor:  Kamil [ 02 lut 2007, 20:06 ]
Tytuł: 

Pare dni temu wykonałem zdjęcia 200tce oto one. Całkiem żwawe maszyny.

Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  autosanik [ 13 lut 2007, 17:39 ]
Tytuł: 

Samochód STAR 200 posiada skrzynię biegów AK5 - 45 - bez synchronizatorów. W czasie zmiany biegów na wyższe, należy stosować podwójne włączenie sprzęgła, natomiast przy redukcji dodatkowo "miendzygaz". Obsługa skrzyni biegów bez synchronizacji pozostaje bez zmian w stosunku do synchronizowanej skrzyni biegów.

Autor:  Radek321 [ 22 lut 2007, 22:35 ]
Tytuł: 

Też widziałem kilka takich wynalazków. Te wywrotki wywracają tylko na boki o ile się nie myle. W nowszych wersjach były już 3 stronne wywroty tak jak na tej aukcji
http://www.allegro.pl/item167018650_sta ... rotka.html
A tu to już chyba przeróbka ze stara skrzynioiwego
http://www.allegro.pl/item166049452_sta ... rotka.html
http://www.allegro.pl/item168511265_sta ... trony.html

Autor:  micho a [ 02 mar 2007, 19:59 ]
Tytuł: 

polowałem i polowałem na takiego z krótką kipą i w końcu wziąlem z allegro bo w moim regionie już chyba całkowicie wymarły :(
tutaj kabina jest od 28 ale kiper identyczny o jaki mi chodziło własnie ten tylnozsypowy pólkolisty bez nadburt na najkrótszej ramie

Obrazek
Obrazek

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/