Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Jak lepiej?
Post Wysłano: 24 cze 2007, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2007, 14:52
Posty: 91
Samochód: LT46,LF 45.185, 18-272, 95XF 430

Przy wyjeżdzaniu pod górke lepiej dusić w podłogę np na 7-ce starając się jak najszybciej wyjechać pod górę czy lepiej wrzucić 6.5 nie dusić w podłoge i trzymać stałe obroty np 1400 albo 1600 (jakie najkożystniej?) i troche wolniej wyjechać na szczyt? Kiedy bedzie ekonomiczniej?

I jeszcze jedno pytanko.

Czy załadowanym zestawem starać się jak najszybciej rozpedzić do 90 i trzymać ta predkość czy lepiej jechać np 85 czy 80?Chodzi mi o jazde po kraju wiecie raz traktor raz rower i trzeba bujać od nowa.

Pomóżcie panowie jestem początkującym driverem i licze na wasza pomoc czyli doświadczonych kierowców a myśle że takowi na tym forum są...


Tytuł:
Post Wysłano: 24 cze 2007, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Co do jazdy pod górę i wogóle jazdy najkorzystniej jest trzymać obroty w ekonomicznym zakresie obrótów, który jest zaznaczony zielonym kolorem na obrotomierzu, w tym zakresie jest już dostepny maksyalny moment obrotowy więc nie widzę potrzeby żyłowania na wysokich obrotach bo to nie służy silnikowi, wystarczy tylko dobrać odpowiednie przełożenie.

W kwestii rozpędzania to podobno lepiej jest się szybko rozpędzić, a prędkość chyba nie ma tu nic do żeczy, chodzi o to by trzymać odpowiednie obroty (ekonomiczny zakres) :wink: Mam nadzieję że trochę pomogłem i nic przy tym nie pokręciłem, a jeśli tak to nirch mnie ktoś poprawi :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 24 cze 2007, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 22:20
Posty: 88
GG: 6134783
Lokalizacja: Kraków