Z tego co wyczytałem to dach podnoszony, dach edscha ("hamburski") to to samo, i dzięki temu można regulować jego wysokość i ładować dźwigiem lub wózkiem z boku naczepy (bez tego też się da tyle że to już zależy od ładunku), co do tego typu dachu to nie jestem w 100% pewien.
A jeśli chcesz ładować suwnicą to najlepszy jest zsuwany dach, po złożeniu wygląda jak harmonia z przodu naczepy, i dzięki temu masz praktycznie całą powierzchnie dachu wolną przez co możesz włożyc do wnętrza naczepy coś naprawde dużego.
może inaczej:
dachy w firankach mamy stałe i rozsuwane.
rozsuwane są po to aby można było łatwo załadować od góry bez naruszania konstrukcji naczepy.
istotą rozsuwanego dachu jest nożycowy mechanizm, który porusza się na łożyskowanych rolkach w bocznych listwach wzdłużnych.
i teraz tak:
zwykle dachy są rozsuwane od tyłu, ale tutaj jest problem, bo zsunięty maksymalnie dach do przodu to około 1,5m więc trudno załadować krótki element do ściany przedniej.
są również takie dachy, które odsuwane są i od tyłu i od przodu, czyli można je otworzyć z każdej strony.
te dach otwiera się w ten sposób, że za pomocą linki zwalnia się zatrzaski zamykające tylną belkę dachu i całość idzie do przodu.
ale UWAGA!
są konstrukcje gdzie tylna belka jest stała i jeżeli załadunek będzie polegał na wsunięciu dużego elementu (np. maszyny) dźwigiem od tyłu na skrzynię ładunkową, będzie to niemożliwe.
inną sprawą są naczepy firanki typu Mega.
naczepy te zostały skonstruowane pod kątem przewozów ładunków w pojemnikach typu Gitterbox, który ma 1m wysokości. położone jedne na drugim 3 gitterboxy mają wysokość 2,87 ponieważ nożki wchodzą w drugi gitterbox.
te opakowania są ładowane bokiem i wszystko byłoby OK - wysokość skrzyni ładunkowej naczepy Mega jest 3m, jednak na górze z boku jest listwa która prowadzi firankę i rozsuwany dach, więc bokiem przechodzi tylko 2,75m.
aby załadunek był możliwy zastosowano mechanizm uchylanego dachu.
po przyjeździe do miejsca załadunku, kierowca odsuwa bok firanki i podności jedną stronę dachu o około 25cm. mechanizm uchylanych dachów są mechaniczne (Fligl) lub hydrauliczne (Krone).
innym rozwiązaniem w naczepach typu Mega jest regulowana wysokość dachu. przy przewożeniach standardowych łądunków można dach pouścić o 10-20cm w dół. takie rozwiązanie można rozpoznać po dwóch zamkach tylnych drzwi na górnej tylnej belce naczepy.
należy pamiętać, że naczepy burtowe również mogą być wyposażone w mechanizm osuwanego dachu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę