wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Transport chłodniczy
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8329
Strona 17 z 23

Autor:  krzysiek80 [ 19 lip 2011, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

widocznie nie ma o czym dyskutować.

Autor:  Blink [ 24 lip 2011, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Powie mi ktoś jak to wygląda na lodówkach zakazy weekendowe w Polsce? Chodzi mi o zakazy w piątki od 18 do 22, w soboty od 8 do 14 i w niedziele cały dzień. Jedni mówią że można, inni że nie można. Szukałem ustawy - znalazłem - ale nie ma tam podane jakie towary się kwalifikują do jazdy podczas zakazu.

Autor:  Szaki [ 24 lip 2011, 17:21 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Powie mi ktoś jak to wygląda na lodówkach zakazy weekendowe w Polsce? Chodzi mi o zakazy w piątki od 18 do 22, w soboty od 8 do 14 i w niedziele cały dzień. Jedni mówią że można, inni że nie można. Szukałem ustawy - znalazłem - ale nie ma tam podane jakie towary się kwalifikują do jazdy podczas zakazu.
Jeżeli masz na sobie produkty łatwo psujące się, to zakaz Cię nie obowiązuje.

Autor:  jeszkin [ 24 lip 2011, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
ale nie ma tam podane jakie towary się kwalifikują do jazdy podczas zakazu.
Słabo szukałeś. Mi to zajęło 5 sekund.



ARTYKUŁY SZYBKO PSUJĄCE SIĘ I ŚRODKI SPOŻYWCZE

1. Mięso i podroby jadalne.

2. Ryby i skorupiaki, mięczaki i inne bezkręgowce wodne.

3. Produkty mleczarskie, w szczególności: jogurty, kefiry, śmietana, mleko spożywcze, twarogi, sery dojrzewające, masło, lody.

4. Jaja ptasie i masy jajeczne.

5. Kwiaty cięte i doniczkowe oraz darń rolowana.

6. Warzywa i grzyby świeże i mrożone.

7. Owoce świeże i mrożone.

8. Zboża i surowce rolne służące do produkcji żywności, pasz i tłuszczów roślinnych.

9. Produkty przemysłu młynarskiego, w szczególności: mąki, kasze, grysiki i granulki zbożowe.

10. Tłuszcze i oleje pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego.

11. Przetwory spożywcze, w szczególności z mięsa, drobiu, ryb oraz z warzyw i owoców.

12. Cukry i wyroby cukiernicze.

13. Przetwory ze zbóż, mąki, skrobi lub mleka w proszku oraz pieczywo cukiernicze.

14. Napoje bezalkoholowe.

15. Pozostałości i odpady przemysłu spożywczego, gotowe pasze dla zwierząt.

16. Buraki cukrowe.

17. Ziemniaki.

18. Drożdże piekarskie prasowane i w formie mleczka drożdżowego.

19. Podłoże uprawowe pieczarek.




http://gitd.pl/aktualnosci/item/63-piln ... wakacyjnym

Autor:  JoHn [ 25 lip 2011, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

W pewnej dużej firmie to zakładają plombę i wypisują CMR i też ich nie dotyczy :mrgreen:

Autor:  bartii88 [ 30 lip 2011, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Koledzy która według Was naczepa chłodnia jest najlepsza do transportu warzyw i owoców (zalety)? Krone, Schmitz, Chereau, Lamberet, Schwarzmüller a może Wielton?

Autor:  Blink [ 30 lip 2011, 17:51 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Trochę dziwne pytanie. Podałeś firmy które tworzą zabudowy do naczep, a tu specyficzną rolę odgrywa raczej temperatura. Teraz pytanie, który agregat da Ci odpowiednią i będzie ją utrzymywał na kontrolowanym poziomie? Wg mnie na rynku wśród nowych naczep jest bardzo wiele i można wręcz przebierać w specyfikacjach odpowiednich do danego rodzaju transportu.

Autor:  bartii88 [ 30 lip 2011, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Agregat TK SLX300. Chodzi o to która naczepa jest godna polecenia jeżeli chodzi o jakość i serwis.

Autor:  Łukaszz [ 30 lip 2011, 20:33 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Jeśli chłodnia to jak dla mnie tylko Schmitz, w ostateczności Lamberet. Schmitz'ka będzie troszkę droższa, ale za to jest lżejsza no i sporym plusem jest to, że bok ma z kilku części złożony, także w razie jakichś nieprzyjemnych sytuacji nie trzeba będzie wymieniać całego boku, a tylko uszkodzoną część. Jeśli masz na myśli autoryzowane serwisy to Schmitz ma zdecydowanie większą sieć niż pozostali (zajmuje się tym firma EWT). No i co do Lamberetki to w większości przypadkach są spotykane z bębnami, a nie tarczami, no ale nie wiem czy to dla Ciebie będzie na plus, czy minus.

Autor:  krzysiek80 [ 30 lip 2011, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

ale na hakówkę to tylko Lamberet. Spotkałem Schmitz hakówe której drzwi po załadowaniu nie chciały się domknąć, ale ma plus, bo lżejsza.

Autor:  bartii88 [ 31 lip 2011, 10:34 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

A co myślicie o naczepach KRONE bo widziałem że tez mają boki z dzielonych paneli.

Autor:  Martin [ 31 lip 2011, 12:23 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
A co myślicie o naczepach KRONE bo widziałem że tez mają boki z dzielonych paneli.
Według mnie niczym nie różni się od Schmitza, jest tak samo dobra.

Autor:  Rossi [ 31 lip 2011, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Cytuj:
A co myślicie o naczepach KRONE bo widziałem że tez mają boki z dzielonych paneli.
Według mnie niczym nie różni się od Schmitza, jest tak samo dobra.
... jak nie lepsza.

Autor:  JoHn [ 31 lip 2011, 16:06 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
No i co do Lamberetki to w większości przypadkach są spotykane z bębnami, a nie tarczami, no ale nie wiem czy to dla Ciebie będzie na plus, czy minus.
I tu się nie zgodzę, bo większośc jest na tarczy, tylko felgi ma jak na bębnie.

Autor:  Łukaszz [ 31 lip 2011, 17:24 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

A to zwracam honor. Lamberetki są właśnie na dwóch rodzajach felg, więc myślałem, że hamulce właśnie od nich zależą.

Autor:  wojtekkoniu [ 01 sie 2011, 8:18 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Słyszałem taką opinię że Schmitz tylko do przewozu świeżych produktów, a do mrożonek Lamberet i Chereau. Może ktoś miał kontakt z belgijskim Vedecarem?

Autor:  adasko87 [ 01 sie 2011, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Słyszałem taką opinię że Schmitz tylko do przewozu świeżych produktów, a do mrożonek Lamberet i Chereau. Może ktoś miał kontakt z belgijskim Vedecarem?
Lamberetki i Chereau dzięki braku budowy panelowej lepiej trzymają temperaturę, tak samo jak hiszpańskie zabudowy.
Nowe hakówki od Schmitz'a też nie są lekkie, podchodzą pod 11 ton, ale jak ostatnio patrzyłem to dach i boki są naprawde solidne.

Jeszcze moja osobista opinia. Nowe agregaty TK sa naprawde przyjemne w użytkowaniu, są na pompowtryskach i na nowej pompie, ciche, zero wibracji; nawet na ciągłym nie powinny przeszkadzac innym kierowcom, spokojnie można sobie pooglądac filmy i spac z otwartym szybrem czy oknami. Są też ekonomiczne jeśli chodzi o paliwo. W firmie mamy pare sztuk SLX-300 z tymi nowszymi sterownikami i jak narazie jest ok, tylko za dużo elektroniki i co jakiś czas wyskakują błędy, w komputerze można sprawdzic praktycznie wszystkie parametry.

Autor:  magnatka [ 25 sie 2011, 0:11 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Witam! mam pytanko! gdzie mogę znaleźć dane techniczne dotyczące zużycia pliwa naczepy ciężarowej chłodnia KRONE SDR 27, dokładniej to ile procentowo zużywa się więcej paliwa przy włączonej chłodnii , o ile więcej paliwa zużywa naczepa chłodnia od zwykłej naczepy, ile włączona chłodnia spala na km a nie na mth, a i jakie paliwo tankujemy do chłodni? Pozdr. :roll:

Autor:  Bajzel [ 25 sie 2011, 0:19 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Witam! mam pytanko! gdzie mogę znaleźć dane techniczne dotyczące zużycia pliwa naczepy ciężarowej chłodnia KRONE SDR 27, dokładniej to ile procentowo zużywa się więcej paliwa przy włączonej chłodnii , o ile więcej paliwa zużywa naczepa chłodnia od zwykłej naczepy, ile włączona chłodnia spala na km a nie na mth, a i jakie paliwo tankujemy do chłodni? Pozdr. :roll:
Pytania zostały zadane trochę nieprecyzyjnie. Spalanie chłodni to orientacyjnie około 3.5l/h, czasem dochodzi do 3, to uzależnione jest od wielu czynników. Naczepa "zwykła" nie spala paliwa sama z siebie w ogóle. Nie da się przeliczyć spalania na kilometr, chyba, że agregat działa w trybie ciągłym, wtedy łatwo przeliczyć samemu, jeśli ciężarówka średnio pokonuje 80 km w ciągu godziny na autostradzie to można przyjąć, że na każde 100km agregat potrzebuje ok. 4.5l paliwa - choć to naprawdę uproszczone obliczenie i jest mocno poglądowe. Do agregatu tankujemy olej napędowy (ważne by nie był bio - jeszcze nie spotkałem się z naczepą, na której producent nie umieściłby naklejki z rodzajem paliwa tuż przy wlewie do zbiornika.

Co do tej różnicy w spalaniu, jeśli chodzi nie o spalanie naczepy, a samochodu ciągnącego chłodnie, a firanę czy inną "zwykłą" lub mniej zwykłą naczepę to jej nie ma. Masa na pusto różni się około 1 - 1.5t, ale nie wpływa to znacząco na spalanie zestawu. Zaś pełne zestawy z racji przepisów osiągają te same masy, a to ona ma kluczowe znaczenie (podobnie jak ukształtowanie terenu) odnośnie spalania.

Autor:  JoHn [ 25 sie 2011, 9:59 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:

Pytania zostały zadane trochę nieprecyzyjnie. Spalanie chłodni to orientacyjnie około 3.5l/h, czasem dochodzi do 3,
Pamiętajmy, że jedna motogodzina to zegarowe 73 minuty.

Strona 17 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/